Als Walt flink met de woofers blijft wapperen hoeft hij niet te stofzuigen.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
5 meter CAT 6 kabel gehaald om de router verder van de set af te kunnen zetten. Heb deze tip nu paar keer gehad dus maar eens uitvoeren, de kosten zijn het niet natuurlijk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat ziet er niet uit als een audiofiele cat 6 kabel?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee klopt, eerst maar eens kijken hoe ik met deze lengte uitkom, misschien is 4 meter ook voldoende, ik kan het lastig inschatten. De huidige kortere kabel is ook zo’n eenvoudig type trouwens.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er zijn mensen die vinden dat data en audio toch niet hetzelfde is 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een Sbooster met Sonore snoer op de router, ach… waarom niet? 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In de kwantummechanica is alles ten alle tijden alles en tegelijkertijd niks toch?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
vanaf hier is t zelfs merkbaar (de foto's zijn ineens helder) 
maar serieus: gelet op hoe ver je met de rest gaat, zou je dan toch niet eens de stap nemen naar kabels die precies de juiste lengte hebben? dan kan je veel beter ook netsnoeren separaat houden van signaalkabels etc enz En dan nog dat het fijner oogt.
maar serieus: gelet op hoe ver je met de rest gaat, zou je dan toch niet eens de stap nemen naar kabels die precies de juiste lengte hebben? dan kan je veel beter ook netsnoeren separaat houden van signaalkabels etc enz En dan nog dat het fijner oogt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Variac is nu ook verplaatst, uit de buurt van de kabels gehaald:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En nou nog een paar meter knippen hier en daar om de te lange kabels te minimaliseren en er kan zowaar ook weer gestofzuigd worden. Ruimt wel lekker op zo. Minder Chaos, meer genieten, minder afleiding.. Tenzij je de plaatsing van je componenten nog niet definitief hebt vastgelegd, uiteraard.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hier is eerder al wel discussie over geweest, netkabels hebben een bepaalde minimum lengte nodig om optimaal te klinken, hier moet je denken aan 180cm of meer. Deze maak ik dus liever niet korter. Tevens de Sonore Tourmaline interlinks zijn prijzig, ga je deze inkorten dan is de tweedehands waarde om de zeep.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou ja, als het je niet stoort. Dan is het prima. Zodra het dat wel zou doen, dan kan het zijn dat die storing je plezier in luisteren in de weg staat. Nu je het al wat meer hebt opgeruimd, zul je je ook beter voelen en dus meer energie hebben om überhaupt te genieten van je systeem, vermoed ik. Het zou zomaar kunnen dat deze effecten zwaarder wegen dan wisselen van interconnect.
Gisteren heb ik mijn Pro-Ject platendraaier weer omgewisseld voor de Technics SL 120 met SME arm en ben al anderhalve dag bezig met instellen en controleren met een test-LP... Was mijn protractor kwijt, dus weer een nieuwe gedownload en uitgeprint. Zo blijf je aan de gang natuurlijk. Maar ja, die onwetendheid, dat het mogelijk niet zou kloppen.....
Volgens mij is het nu wel goed, eindelijk. Maar misschien klinkt een handgemaakt Duits bronzen meslager wel beter...??? Of zilveren binnenverkabeling?? Terwijl iemand met een Crosley koffer dat ding opent en er een plaat op mikt, aanzet en geniet van muziek..... Wij moeten dagenlang pielen met die spullen... En dan is het nog niet af...
Ik zie geen plakkertjes en/of markeringen ( n.a.v. , hoe zeg je dat?, correct faseren?, de apparaatstekkers op de juiste wijze insteken, qua fase ) op dat stekkerblok. Neem aan dat je dat wel op orde hebt.
Je gaat die interlinks toch niet weer verkopen? Verwacht je dat er nog wat beters gaat komen?
Gisteren heb ik mijn Pro-Ject platendraaier weer omgewisseld voor de Technics SL 120 met SME arm en ben al anderhalve dag bezig met instellen en controleren met een test-LP... Was mijn protractor kwijt, dus weer een nieuwe gedownload en uitgeprint. Zo blijf je aan de gang natuurlijk. Maar ja, die onwetendheid, dat het mogelijk niet zou kloppen.....
Ik zie geen plakkertjes en/of markeringen ( n.a.v. , hoe zeg je dat?, correct faseren?, de apparaatstekkers op de juiste wijze insteken, qua fase ) op dat stekkerblok. Neem aan dat je dat wel op orde hebt.
Je gaat die interlinks toch niet weer verkopen? Verwacht je dat er nog wat beters gaat komen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Huh? Voor een boormachine is 3 meter optimaal, maar waarom zou > 1,80 m bij netkabels voor audio optimaal zijn? Functioneel zou een reden kunnen zijn, maar je zou toch echt wel uit moeten kunnen leggen waarom het wat klank betreft ook beter presteert.
Omdat een of andere audiogoeroe het beweert prima; maar voor een niet gelovige niet meteen overtuigend.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De router en variac staan nu dus veel verder van de set af, gisteren nog wat kunnen luisteren en dit is toch wel goed hoorbaar, had ik eerder moeten doen. Voor mensen die ook de router dicht op hun set hebben staan: verplaatsen dat ding!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit is nou een mooi voorbeeld van Kwantumaudio Richard (en George): Kabels aan audiospullen dienen een lengte van een exact veelvoud van 1,80m te hebben. Anders stort het audiokaartenhuis in.richard schreef: ↑do 02 jan 2025, 23:25Huh? Voor een boormachine is 3 meter optimaal, maar waarom zou > 1,80 m bij netkabels voor audio optimaal zijn? Functioneel zou een reden kunnen zijn, maar je zou toch echt wel uit moeten kunnen leggen waarom het wat klank betreft ook beter presteert.
Omdat een of andere audiogoeroe het beweert prima; maar voor een niet gelovige niet meteen overtuigend.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Op audiofreaks kwam een kabel naar voren, met koolstof erin, behandeld volgens Van der Heide, gewoon van de rol en niet gek qua prijs. Wellicht intressant voor leden hier om eens te testen. Wie weet probeer ik hem zelf ook, moet alleen eerst onderzoeken of deze kabel niet kan gaan tegenwerken met de andere Van der Heide modificaties die ik reeds in gebruik heb:
https://www.audiophonics.fr/en/cables-h ... mDbxcADUgs
https://www.audiophonics.fr/en/cables-h ... mDbxcADUgs
