Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Moderator: Beheerdersteam
-
filamentfreak
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 nov 2024, 23:37
Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik heb het plan opgevat om een EL Push-Pull te bouwen.
Omdat de OTP nogal bepalend is en niet goedkoop wil ik daar beginnen.
Ik overweeg een ringkern OTP van https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... trafo.html
of https://sklep.toroidy.pl/en_US/p/TTG-EL ... imilar/562
Ik heb online na dagen zoeken nog geen schema gevonden die een van deze trafo's toepast.
ZIjn er ervaringen met deze OTP's in het algemeen? En in combinatie met EL34?
Omdat de OTP nogal bepalend is en niet goedkoop wil ik daar beginnen.
Ik overweeg een ringkern OTP van https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... trafo.html
of https://sklep.toroidy.pl/en_US/p/TTG-EL ... imilar/562
Ik heb online na dagen zoeken nog geen schema gevonden die een van deze trafo's toepast.
ZIjn er ervaringen met deze OTP's in het algemeen? En in combinatie met EL34?
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Hallo, welkom op het forum. Jij bent toch Frits Kieftenbelt?
Op dit forum zul je genoeg buizenbouwers vinden.
Ik ga morgen wel even wat voor je opzoeken. Eerst even slapen.
Douwe Bakker
Op dit forum zul je genoeg buizenbouwers vinden.
Ik ga morgen wel even wat voor je opzoeken. Eerst even slapen.
Douwe Bakker
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Wat is een OTP eigenlijk?
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik neem maar aan dat je met OTP de uitgangstransformator of UGT bedoeld?filamentfreak schreef: ↑vr 15 nov 2024, 23:50Ik heb het plan opgevat om een EL Push-Pull te bouwen.
Omdat de OTP nogal bepalend is en niet goedkoop wil ik daar beginnen.
Ik overweeg een ringkern OTP van https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... trafo.html
of https://sklep.toroidy.pl/en_US/p/TTG-EL ... imilar/562
Ik heb online na dagen zoeken nog geen schema gevonden die een van deze trafo's toepast.
ZIjn er ervaringen met deze OTP's in het algemeen? En in combinatie met EL34?
Dit is een KT77 met die UGT;
viewtopic.php?t=29091
-
Driekwartgeleider
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik heb die TTG-EL34PP van Toroidy ook wel eens voorbij zien komen in een EL34 Baby Huey. Maar er is vast nog wel meer te vinden.
-
filamentfreak
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 nov 2024, 23:37
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Excuus, met OTP (output transformer) bedoelde ik inderdaad een uitgangs trafo.
Top!, dank voor de link naar dat topic, ik dat allemaal lezen. Wellicht genoeg info voor mijn eerste opzet.
Ik ben niet Frits overigens, heb ik een inlognaam ban iemand anders verzonnen? Dan moet ik dat wellicht aanpassen.
Top!, dank voor de link naar dat topic, ik dat allemaal lezen. Wellicht genoeg info voor mijn eerste opzet.
Ik ben niet Frits overigens, heb ik een inlognaam ban iemand anders verzonnen? Dan moet ik dat wellicht aanpassen.
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Dan moet je de letters nog even omdraaien. In het Engels is het OPT. Dat googelt makkelijker;-)
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Volgens mij staan er al een tijdje op MP UGT's voor EL34 en 6L6 achtigen. Twee van AE en enkele van een vintage Nederlands merk
Laatst gewijzigd door Pcdg op za 16 nov 2024, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ohmsweetohm is altijd gebruikt door www.picbasic.nl. Vandaar.filamentfreak schreef: ↑za 16 nov 2024, 13:43Excuus, met OTP (output transformer) bedoelde ik inderdaad een uitgangs trafo.
Top!, dank voor de link naar dat topic, ik dat allemaal lezen. Wellicht genoeg info voor mijn eerste opzet.
Ik ben niet Frits overigens, heb ik een inlognaam ban iemand anders verzonnen? Dan moet ik dat wellicht aanpassen.
-
filamentfreak
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 nov 2024, 23:37
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Op MP staat een Prova set, maar is helaas mono. Ik ga een stereo versterker maken.
Geprobeerd gebruikersnaam te wijzigen, maar dat kan alleen door account verwijderen en opnieuw beginnen.
Geprobeerd gebruikersnaam te wijzigen, maar dat kan alleen door account verwijderen en opnieuw beginnen.
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Leesvoer:
https://www.mennovanderveen.nl/images/o ... 0S2-NL.pdf
De 40PP6K0S is het Amplimo equivalent van de VDV6040PP
https://www.mennovanderveen.nl/images/o ... 0S2-NL.pdf
De 40PP6K0S is het Amplimo equivalent van de VDV6040PP
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Je kan het ook aan de mods vragen hoorfilamentfreak schreef: ↑za 16 nov 2024, 17:23Op MP staat een Prova set, maar is helaas mono. Ik ga een stereo versterker maken.
Geprobeerd gebruikersnaam te wijzigen, maar dat kan alleen door account verwijderen en opnieuw beginnen.
-
filamentfreak
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 nov 2024, 23:37
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik heb lang geleden een demo van Menno bijgewoond waar hij die trafo's demonestreerde.
Dat was best indrukwekkend, het is de reden dat vrouwlief akkoord is met dit project
Ik wilde zelf aanvankelijk voor EL12 gaan omdat het wat meer bij de tijdperiode past van radio's en spullen die ik hiet heb staan. Maar dat kreeg ik er niet door, de vorm van de EL34 moet het worden.
Ik heb net het hele topic KT77 PP met long tail fasedraaier gelezen, ik vind KT77 eigenlijk wel een optie.
Het idee om een 12SN7GT toe te passsen wordt ook gewaardeerd. Iets met vorm over functie...
Tja het is wel zo, die van Menno heeft ze gehoord
Dat was best indrukwekkend, het is de reden dat vrouwlief akkoord is met dit project
Ik wilde zelf aanvankelijk voor EL12 gaan omdat het wat meer bij de tijdperiode past van radio's en spullen die ik hiet heb staan. Maar dat kreeg ik er niet door, de vorm van de EL34 moet het worden.
Ik heb net het hele topic KT77 PP met long tail fasedraaier gelezen, ik vind KT77 eigenlijk wel een optie.
Het idee om een 12SN7GT toe te passsen wordt ook gewaardeerd. Iets met vorm over functie...
Tja het is wel zo, die van Menno heeft ze gehoord
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik heb een KT77 pp gehad, erg mooie klank maar die van mij had kuren, nu een set KT88 monoblokken overgenomen en die gaan alles wat ik gehoord heb wel voorbij...
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
https://link.marktplaats.nl/m2156579809 ... ialbuttons
Deze bedoelde ik (naast de Prova) en dit is een setje. Edit: geen ringkern natuurlijk, maar volgens mij was je nog in het stadium van overwegen
Deze bedoelde ik (naast de Prova) en dit is een setje. Edit: geen ringkern natuurlijk, maar volgens mij was je nog in het stadium van overwegen
-
filamentfreak
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 nov 2024, 23:37
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Ik heb eerst maar eens een setje BiasAutomaat printen besteld.
Trafo's twijfel ik nog over. Ik denk dat ik voor ringkern ga.
Ik twijfel nog over het schema, ik denk wel dat ik voor KT77 ga.
Trafo's twijfel ik nog over. Ik denk dat ik voor ringkern ga.
Ik twijfel nog over het schema, ik denk wel dat ik voor KT77 ga.
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Die twee trafo's lijken me verschillend.Pcdg schreef: ↑za 16 nov 2024, 22:04https://link.marktplaats.nl/m2156579809 ... ialbuttons
Deze bedoelde ik (naast de Prova) en dit is een setje. Edit: geen ringkern natuurlijk, maar volgens mij was je nog in het stadium van overwegen![]()
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Als je met EL34 en ringkern wilt bouwen, heb ik hier nog een schema. Gebaseerd op Amplimo ringkern trafo's. Ik heb dit een paar jaar geleden ontworpen voor een kennis, die 2 monoblokken gebouwd heeft. En die al weer lang in gebruik zijn. Misschien kun je er ook wat mee.
(Een bedradingstekening heb ik ook nog ergens)
Piet
(Een bedradingstekening heb ik ook nog ergens)
Piet
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Kijk ook even in het "te koop gezien" topic:
viewtopic.php?p=2100866#p2100866
Weliswaar geen ringkern, maar ruime keus en nu een beetje afgeprijsd.
viewtopic.php?p=2100866#p2100866
Weliswaar geen ringkern, maar ruime keus en nu een beetje afgeprijsd.
-
Driekwartgeleider
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
En daarom kan filamentfreak dus beter wachten met het kopen van OPT's, en eerst een ontwerp kiezen. Want anders kan zo'n UL niet meer.Piet1950 schreef: ↑di 19 nov 2024, 10:38Als je met EL34 en ringkern wilt bouwen, heb ik hier nog een schema. Gebaseerd op Amplimo ringkern trafo's. Ik heb dit een paar jaar geleden ontworpen voor een kennis, die 2 monoblokken gebouwd heeft. En die al weer lang in gebruik zijn. Misschien kun je er ook wat mee.
(Een bedradingstekening heb ik ook nog ergens
-
Driekwartgeleider
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14
Re: Start project: EL34 PP met ringkern OTP - zoek schema / ervaringen
Oeps, doelde eigenlijk op Kathode Feedback. Ik moet me ook niet met buizen bemoeien, geen verstand van.
