Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Leeuwarden schreef: zo 06 okt 2024, 13:32
Twee weg systeem?
In dit geval was het een zo weg systeem, ik was er wel even aan toe zeg maar...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Leeuwarden schreef: zo 06 okt 2024, 12:22
Barry2001 schreef: zo 06 okt 2024, 11:04
Shadow schreef: zo 06 okt 2024, 6:49
Ja dat viel mij ook op idd. Maar wel 9k voor de kleine en 39k voor de grote speakers vragen....
Kloppen die prijzen echt? Kan me dat haast niet
voorstellen. Als het wel zo is zullen de verkopen niet door het dak gaan.
Die prijzen staan op hun site…
Okeeee. Ja heb wel wat anders te doen dan prijzen opzoeken van iets dat ik toch niet wil kopen, maar dat is wel erg veel dan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Ik keek op hun site en toen zag ik per ongeluk de prijzen, kon net niet snel genoeg wegkijken, toen was het kwaad al geschied en wist ik wat ik niet wilde weten…
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Olaf Analogue schreef: zo 06 okt 2024, 13:37
Leeuwarden schreef: zo 06 okt 2024, 13:32
Twee weg systeem?
In dit geval was het een zo weg systeem, ik was er wel even aan toe zeg maar...

Zijn dat nu die Egglestones ? :lol:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Zo. Voor mij zit de dag er op. Het batterijtje is weer even leeg, maar dat is prima. Ik heb een leuke en interessante dag beleefd.
En nu dit jaar kan ik eindelijk thuis komen na daar te zijn geweest en gewoon de muziek aan zetten en doorgaan met genieten.
In voorgaande jaren hoefde ik de eerste week nadat ik daar was geweest geen muziek te horen omdat de weergave van mijn set op geen enkele manier in de buurt kwam van wat ik daar allemaal voor de kiezen kreeg, dit jaar is dat wel even anders, er zaten zelfs knappe sets bij die ook veeeel duurder waren waarbij ik dacht "het speelt mooi, maar het haalt het niet bij thuis"
Uiteraard waren er ook sets die alsnog beter klonken, maar dat hou je, die waren ook wel schokkend duur zeg maar.
Kortom, ik ben tegenwoordig gewoon super gelukkig met mijn set. Aankomende winter voor de fun een mooie dac bouwen, wie weet wat dat nog gaat brengen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Daar komt nog bij dat die sets die marginaal beter klinken ook nog maar zo goed moeten klinken in jouw ruimte .
En dan met de muziek die jij graag draait !
En dan zijn er nog de lange termijn irritatie factoren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Dutch Audio Event

Bericht door dre »

Die blauwe Semmaa speakers vond veel te ingetogen in het middengebied.....
Zo erg dat ik twijfel aan een goed fase gedrag.

Blijkbaar ligt dat aan mij.... :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Wanneer ik bij mijn audio clubje vraag , wat waren de favorieten?
Dan krijg je vijf verschillende luidsprekersystemen over zes man !
Kortom kijk waar je blij van word ;-)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Dan is er dus een speaker die 2x wordt genoemd, we hebben een winnaar :yeah:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

dre schreef: zo 06 okt 2024, 20:42
Die blauwe Semmaa speakers vond veel te ingetogen in het middengebied.....
Zo erg dat ik twijfel aan een goed fase gedrag.

Blijkbaar ligt dat aan mij.... :lol:
Dat krijg je als je ze aan stuurt met een oude Kenwood die verstopt zat in het kastje onder de streamers, dat doen ze bewust gaf een van de heren toe...
Maar verder kan het niet anders dat die niet verzonken drivers een leuke hobbel & greppel geven off-axis :-k
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hannesie »

Ik heb die luidsprekers vorig jaar al met enige verwondering staan bekijken, er was op dat moment niemand in de ruimte, en heb alleen even gekeken, niet gehoord. Ik was verbaast over het afwerking niveau, (de units zo in de kast gemonteerd) en had geen idee van de prijs, maar ik kreeg niet de indruk dat ik wat zou missen als ik het mocht horen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

In het algemeen als men niet de moeite neemt om de drivers netjes in te frezen dan wordt er ook niet de moeite genomen om de baffle aan de achterkant mooi vrij te frezen zodat de driver normaal kan ademen, dat hoor je ook terug.
cutout.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Dutch Audio Event

Bericht door richard »

Barry2001 schreef: zo 06 okt 2024, 14:17
maar dat is wel erg veel dan.
Een beetje opportunisme kan toch geen kwaad? Stel dat je een halve zool vindt die bereid is het er voor te betalen. Of een liefhebber; nog beter.

Komt in audioland wel vaker voor.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Ik vond de Von Schweikert set van 75k slechter klinken...
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Dutch Audio Event

Bericht door TTS »

rikpost schreef: zo 06 okt 2024, 21:25
Kortom kijk waar je blij van word ;-)
Daarom ben ik maar thuis gebleven en heb muziek gedraaid. Ook al was het maar 6km rijden naar die festiviteiten. Eieren met bacon had ik nog.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

richard schreef: zo 06 okt 2024, 23:56
Barry2001 schreef: zo 06 okt 2024, 14:17
maar dat is wel erg veel dan.
Een beetje opportunisme kan toch geen kwaad? Stel dat je een halve zool vindt die bereid is het er voor te betalen. Of een liefhebber; nog beter.

Komt in audioland wel vaker voor.
Een set moet voor mij 'kloppen' , en dat deed deze, vooral de 3weg dus. Mijn hobby is zelfbouw, en ik bouw voor een fractie van dat geld een set die 'klopt'. Het klinkt me als heel veel geld in de oren, maar zit niet in die materie, wie weet leggen mensen het ervoor neer. Aan de andere kant, een dorpsgenoot bouwt platenspelers voor >20k en die worden ook verkocht. Maar het enthousiasme van de mannen kan ik dan zeker waarderen.
Shadow schreef: zo 06 okt 2024, 22:28
Dat krijg je als je ze aan stuurt met een oude Kenwood die verstopt zat in het kastje onder de streamers, dat doen ze bewust gaf een van de heren toe...
Maar verder kan het niet anders dat die niet verzonken drivers een leuke hobbel & greppel geven off-axis :-k
Die versterker is niks mis mee hoor, komt uit een Kenwood/Accuphase samenwerking (doen ze tegenwoordig ook weer dacht ik). Zijn de betere. Maar om het vooroordeel van 'tis te gewoon dus kan niks zijn' stond 'ie achter een deurtje. Slim gedaan :D
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Als dat de kenwood l1000 was dan mankeert daar inderdaad heel weinig aan, dat is een hele knappe versterker die prima in staat is om muziek te maken.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Tip trouwens voor wie het nog niet wist, staan op Qobuz DAE playlists (gewoon in de search invoeren). Vast ook wel op de andere streaming diensten. We hoorden toevallig hetzelfde nummer in de laatste 2 ruimtes waar we waren, m'n reisgezel vroeg of ik nog wist welk nummer dat was. Nee dus, ook niet ge-shazaamd, maar op de eerste playlist was het al bingo.
Sophie.png
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Dutch Audio Event

Bericht door John P »

Ik heb al veel manieren gehoord om Qobuz uit te spreken, maar op het DAE heb ik de goede manier gehoord. Een Groningse verkoper had het over Kobus, als in het broertje van Driekus. Klaar is kees.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

Kobus ging naar Appelscha, niet Groningen
John P schreef: ma 07 okt 2024, 12:16
Klaar is kees.
die woont dan idd wel in Appelscha
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Dutch Audio Event

Bericht door pvanlingen »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Barry2001 schreef: ma 07 okt 2024, 7:56


Die versterker is niks mis mee hoor, komt uit een Kenwood/Accuphase samenwerking (doen ze tegenwoordig ook weer dacht ik). Zijn de betere. Maar om het vooroordeel van 'tis te gewoon dus kan niks zijn' stond 'ie achter een deurtje. Slim gedaan :D
Nou je krijgt er gewoon vragen over omdat ik er vanuit ging dat de versterkers naast de speakers stonden (wat de filterkasten bleken te zijn) dus op mijn vraag waar de versterkers dan stonden, kreeg ik een 'ja dat is een oude Kenwood die staat verstopt in het kastje om vooroordelen tegen te gaan'

Dan kan het nog zo'n goeie versterker zijn - het klonk ook zo - maar zeg dan niks of zet wat leuks in het zicht...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Kon er dit jaar niet bij zijn wegens verplichtingen elders (mijn vrouw, zuid frankrijk) 8)
PXL_20241003_181541855.jpg
PXL_20241003_181545486.jpg
PXL_20241003_174805708.jpg
PXL_20241003_174814152.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Erg vervelend zo te zien Chris
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hannesie »

Dat is beter, ik lag snotverkouden in bed en bank, vrouwlief had dezelfde problemen.
De tissues en keukenrollen zijn nu weer aangevuld, en zomaar even zien of we een grok kunnen scoren.
Plaats reactie