In dit geval was het een zo weg systeem, ik was er wel even aan toe zeg maar...
Dutch Audio Event
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Okeeee. Ja heb wel wat anders te doen dan prijzen opzoeken van iets dat ik toch niet wil kopen, maar dat is wel erg veel dan.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Ik keek op hun site en toen zag ik per ongeluk de prijzen, kon net niet snel genoeg wegkijken, toen was het kwaad al geschied en wist ik wat ik niet wilde weten…
Re: Dutch Audio Event
Olaf Analogue schreef: ↑zo 06 okt 2024, 13:37In dit geval was het een zo weg systeem, ik was er wel even aan toe zeg maar...
Zijn dat nu die Egglestones ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
Zo. Voor mij zit de dag er op. Het batterijtje is weer even leeg, maar dat is prima. Ik heb een leuke en interessante dag beleefd.
En nu dit jaar kan ik eindelijk thuis komen na daar te zijn geweest en gewoon de muziek aan zetten en doorgaan met genieten.
In voorgaande jaren hoefde ik de eerste week nadat ik daar was geweest geen muziek te horen omdat de weergave van mijn set op geen enkele manier in de buurt kwam van wat ik daar allemaal voor de kiezen kreeg, dit jaar is dat wel even anders, er zaten zelfs knappe sets bij die ook veeeel duurder waren waarbij ik dacht "het speelt mooi, maar het haalt het niet bij thuis"
Uiteraard waren er ook sets die alsnog beter klonken, maar dat hou je, die waren ook wel schokkend duur zeg maar.
Kortom, ik ben tegenwoordig gewoon super gelukkig met mijn set. Aankomende winter voor de fun een mooie dac bouwen, wie weet wat dat nog gaat brengen.
En nu dit jaar kan ik eindelijk thuis komen na daar te zijn geweest en gewoon de muziek aan zetten en doorgaan met genieten.
In voorgaande jaren hoefde ik de eerste week nadat ik daar was geweest geen muziek te horen omdat de weergave van mijn set op geen enkele manier in de buurt kwam van wat ik daar allemaal voor de kiezen kreeg, dit jaar is dat wel even anders, er zaten zelfs knappe sets bij die ook veeeel duurder waren waarbij ik dacht "het speelt mooi, maar het haalt het niet bij thuis"
Uiteraard waren er ook sets die alsnog beter klonken, maar dat hou je, die waren ook wel schokkend duur zeg maar.
Kortom, ik ben tegenwoordig gewoon super gelukkig met mijn set. Aankomende winter voor de fun een mooie dac bouwen, wie weet wat dat nog gaat brengen.
Re: Dutch Audio Event
Daar komt nog bij dat die sets die marginaal beter klinken ook nog maar zo goed moeten klinken in jouw ruimte .
En dan met de muziek die jij graag draait !
En dan zijn er nog de lange termijn irritatie factoren.
En dan met de muziek die jij graag draait !
En dan zijn er nog de lange termijn irritatie factoren.
Re: Dutch Audio Event
Die blauwe Semmaa speakers vond veel te ingetogen in het middengebied.....
Zo erg dat ik twijfel aan een goed fase gedrag.
Blijkbaar ligt dat aan mij....
Zo erg dat ik twijfel aan een goed fase gedrag.
Blijkbaar ligt dat aan mij....
Re: Dutch Audio Event
Wanneer ik bij mijn audio clubje vraag , wat waren de favorieten?
Dan krijg je vijf verschillende luidsprekersystemen over zes man !
Kortom kijk waar je blij van word
Dan krijg je vijf verschillende luidsprekersystemen over zes man !
Kortom kijk waar je blij van word
Re: Dutch Audio Event
Dat krijg je als je ze aan stuurt met een oude Kenwood die verstopt zat in het kastje onder de streamers, dat doen ze bewust gaf een van de heren toe...
Maar verder kan het niet anders dat die niet verzonken drivers een leuke hobbel & greppel geven off-axis
Re: Dutch Audio Event
Ik heb die luidsprekers vorig jaar al met enige verwondering staan bekijken, er was op dat moment niemand in de ruimte, en heb alleen even gekeken, niet gehoord. Ik was verbaast over het afwerking niveau, (de units zo in de kast gemonteerd) en had geen idee van de prijs, maar ik kreeg niet de indruk dat ik wat zou missen als ik het mocht horen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
In het algemeen als men niet de moeite neemt om de drivers netjes in te frezen dan wordt er ook niet de moeite genomen om de baffle aan de achterkant mooi vrij te frezen zodat de driver normaal kan ademen, dat hoor je ook terug.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Een set moet voor mij 'kloppen' , en dat deed deze, vooral de 3weg dus. Mijn hobby is zelfbouw, en ik bouw voor een fractie van dat geld een set die 'klopt'. Het klinkt me als heel veel geld in de oren, maar zit niet in die materie, wie weet leggen mensen het ervoor neer. Aan de andere kant, een dorpsgenoot bouwt platenspelers voor >20k en die worden ook verkocht. Maar het enthousiasme van de mannen kan ik dan zeker waarderen.
Die versterker is niks mis mee hoor, komt uit een Kenwood/Accuphase samenwerking (doen ze tegenwoordig ook weer dacht ik). Zijn de betere. Maar om het vooroordeel van 'tis te gewoon dus kan niks zijn' stond 'ie achter een deurtje. Slim gedaan
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
Als dat de kenwood l1000 was dan mankeert daar inderdaad heel weinig aan, dat is een hele knappe versterker die prima in staat is om muziek te maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Tip trouwens voor wie het nog niet wist, staan op Qobuz DAE playlists (gewoon in de search invoeren). Vast ook wel op de andere streaming diensten. We hoorden toevallig hetzelfde nummer in de laatste 2 ruimtes waar we waren, m'n reisgezel vroeg of ik nog wist welk nummer dat was. Nee dus, ook niet ge-shazaamd, maar op de eerste playlist was het al bingo.
Re: Dutch Audio Event
Ik heb al veel manieren gehoord om Qobuz uit te spreken, maar op het DAE heb ik de goede manier gehoord. Een Groningse verkoper had het over Kobus, als in het broertje van Driekus. Klaar is kees.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Dutch Audio Event
Nou je krijgt er gewoon vragen over omdat ik er vanuit ging dat de versterkers naast de speakers stonden (wat de filterkasten bleken te zijn) dus op mijn vraag waar de versterkers dan stonden, kreeg ik een 'ja dat is een oude Kenwood die staat verstopt in het kastje om vooroordelen tegen te gaan'
Dan kan het nog zo'n goeie versterker zijn - het klonk ook zo - maar zeg dan niks of zet wat leuks in het zicht...
Re: Dutch Audio Event
Kon er dit jaar niet bij zijn wegens verplichtingen elders (mijn vrouw, zuid frankrijk)
Re: Dutch Audio Event
Dat is beter, ik lag snotverkouden in bed en bank, vrouwlief had dezelfde problemen.
De tissues en keukenrollen zijn nu weer aangevuld, en zomaar even zien of we een grok kunnen scoren.
De tissues en keukenrollen zijn nu weer aangevuld, en zomaar even zien of we een grok kunnen scoren.
