Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

peterl schreef: zo 06 okt 2024, 21:59
Moet ik hier nog andere instellingen maken?
Dat hangt van de DAC af wat die aan kan.
Kan je die aansturen met DSD?
Dan kan je dit proberen.
Schermafbeelding 2024-10-06 220227.jpg
Schermafbeelding 2024-10-06 220332.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

peterl schreef: zo 06 okt 2024, 21:54
Ik heb het eerst geprobeerd zoals Peter zij maar dat werkte niet.
Klopt wel wat George aangeeft. Maar je moet hem als computer in je netwerk kunnen zien zoals in de screenshot. Van daaruit kun je gewoon de schijf lezen en schrijven.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Wat de DAC betreft die moet ik nog kopen. Weet nog niet welke, maar wil daar max 350 voor uitgeven.
Ideeën hoor ik graag. Hoeft niet perse een gebalanceerde uitgang te hebben.(heb ik niet op de versterkers).
Zag o.a. de Topping D30 pro( wel gebalanceerde uitgang) SMSL DO100 PRO geen idee hoe goed die is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daphile

Bericht door Shadow »

peterl schreef: zo 06 okt 2024, 22:11
Wat de DAC betreft die moet ik nog kopen. Weet nog niet welke, maar wil daar max 350 voor uitgeven.
Ideeën hoor ik graag. Hoeft niet perse een gebalanceerde uitgang te hebben.(heb ik niet op de versterkers).
Zag o.a. de Topping D30 pro( wel gebalanceerde uitgang) SMSL DO100 PRO geen idee hoe goed die is.
https://shenzhenaudio.com/products/s-m- ... vertor-dac

Test;

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.56430/
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Is dit een beetje prijs kwaliteit het beste wat je kan vinden in deze prijs range(tot 350euro)?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Dat denk ik wel.
peterl schreef: zo 06 okt 2024, 22:11
Wat de DAC betreft die moet ik nog kopen. Weet nog niet welke, maar wil daar max 350 voor uitgeven.
Ideeën hoor ik graag. Hoeft niet perse een gebalanceerde uitgang te hebben.(heb ik niet op de versterkers).
Zag o.a. de Topping D30 pro( wel gebalanceerde uitgang) SMSL DO100 PRO geen idee hoe goed die is.
Die heb ik al een tijdje. Is een fijn neutraal klinkend ding voor dat budget. Niet warm, niet kil, gewoon neutraal. En de laatste maanden geniet er van met DSD. Klinkt ook erg fijn. Heeft beide uit, zowel Cinch als gebalanceerd. De Topping E30II is voor zijn prijs ook fraai, klinkt wat romantischer om het zo maar te benoemen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 06 okt 2024, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Jij bedoelt de SMSL RAW-MDA 1, Peter?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Nee de D30. Weet je alles in die klasse klinkt gewoon goed. 'Tis ook een smaakkwestie naar wat er in het doosje zit. Ik heb het niet zo op de ESS da converters, mij te analytisch. Mijn smaak is meer de AKM, BB en Crystal da converters.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Kan je met een app via een android tablet Daphile besturen om af te spelen via de DAC naar de versterker?
En welke software app werkt daarvoor?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Daphile

Bericht door Olaf Analogue »

peterl schreef: wo 09 okt 2024, 11:29
Kan je met een app via een android tablet Daphile besturen om af te spelen via de DAC naar de versterker?
En welke software app werkt daarvoor?


Dat kan met "OpenSqueeze", dat is een gratis app welke prima werkt.

Directe download link:
https://github.com/orangebikelabs/opens ... elease.apk

Github OpenSqueeze releases:
https://github.com/orangebikelabs/opensqueeze/releases
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op wo 09 okt 2024, 12:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

De webinterface, eventueel met material skin..... Het endpoint ( de dac ) kun je kiezen...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Olaf Analogue schreef: wo 09 okt 2024, 12:07
peterl schreef: wo 09 okt 2024, 11:29
Kan je met een app via een android tablet Daphile besturen om af te spelen via de DAC naar de versterker?
En welke software app werkt daarvoor?


Dat kan met "OpenSqueeze"

Directe download link:
https://github.com/orangebikelabs/opens ... elease.apk

Github OpenSqueeze releases:
https://github.com/orangebikelabs/opensqueeze/releases
Ja die werkt super.
Beter als via de browser
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Zoveel smaken, zo veel mogelijkheden :mrgreen: Ik geef zelf de voorkeur aan Squeezer op de telefoon. Simpel en overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

LMS is dermate ingeburgerd, dat er voor nagenoeg elk apparaat meerdere keuzes voorhanden zijn om het te bedienen. Zelfs automatiseringssystemen integreren het automatisch. Squeezer gebruik ik ook wel het meest, maar in principe voldoen ze allemaal. Lekker zelf proberen dus.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Bedankt voor de input, ik heb me een android 10" schermpje besteld waar ik straks de muziek vanaf wil aansturen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Nu het computertje verder vullen met muziek. Ik ben inmiddels bij de i (260CD's) dus heb nog wel even te gaan voor alles er op staat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Je kunt dan ook gewoon met de browser naar de wepinterface van Daphile gaan ;)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Ja, lekker bezig dus, het tablet wat je tijdens de luisterdag hebt vast gehouden was overigens voorzien van de betaalde variant van Opensqueeze.
Die is exact het zelfde als Opensqueeze maar die was toen nog niet beschikbaar.
Daar staat dus https://orangebikelabs.com/products/orangesqueeze/ op.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Ik heb eindelijk alle cd's op de ssd staan, maar in albums, heb ik veel dubbele staan, hoe kan dit?
Wat is de beste instelling in my music?
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.png
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Hoe staat het in de windows verkenner?
Mogelijk hebben niet alle nummers de zelfde tag mee gekregen en zie je ze als verschillende albums
Met mp3tag kan je dat wel fixen.
https://www.mp3tag.de/en/
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Kijk dan gelijk even of elke CD een eigen volgnummer heeft achter DISCNUMBER (of DISC), en of DISCTOTAL overeenkomt met het totale aantal CD's in het album. Als alle tracks "DISCTOTAL: 1" bevatten, behandelt LMS de CD's ook als afzonderlijke albums.
Tags 2-CD bekeken binnen Daphile.
Tags 2-CD bekeken binnen Daphile.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

ik heb de tablet binnen en daar kan ik met Orange Squeeze het goed voor elkaar krijgen en ziet het er overzichtelijk uit nu, Bedankt zover. Dinsdag komt de DAC binnen en kan ik de hele handel aansluiten. Heb nu ong. 550 CD's er op gezet onder artiest blijft het overzichtelijk. Ongelofelijk dat je voor 81 euri een goed werkende 10" tablet kan kopen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Welke tablet is dat? Ik zoek ook nog zoiets er bij als ab. Is dat een beetje te doen qua snelheid en geheugen? Bij Amazon staat best veel voor onder de 100 eu
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

https://www.amazon.nl/dp/B0D6B6WP75?ref ... _dt_1&th=1
Zeker, komt goed uit de recensies, en is verrassend snel, ik zou er wel een hoes bij bestellen, is erg glad in de hand, ik heb de uni hoes gisteren nabesteld(staat onderaan de pagina). De krant is er ook goed op te lezen.
Bijlagen
tablet.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Dat ziet er niet verkeerd uit! Zat zelf al een beetje te kijken naar een Samsung Galaxy Tab A9. Maar dit biedt duidelijk meer voor minder euries!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daphile

Bericht door Shadow »

Hoe lang krijg je software en beveiligings updates?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”