Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » ma 17 jun 2024, 21:32
Vind ik ook
Meer oppervlakte dan dit krijg ik niet binnen de door mij gestelde maximale 50cm breedte. Nu kom ik op 47cm zonder afwerking.
Al is het in totaal nog maar net een halve vierkante meter membraan oppervlakte.
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » do 20 jun 2024, 19:24
Nog maar.
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 20 jun 2024, 22:35
Ja, dat deed de 32" nog beter
De achterkant inmiddels toch maar een kleur gegeven met de unterbodenschutz die ik nog had staan.
Bedacht als test baffle en dus met de decoupeerzaag gedaan in plaats van frezen maar misschien hou ik ze gewoon en werk ik deze een beetje af. Er vanuit gaande dat ze klinken
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » do 20 jun 2024, 22:42
Je bent in ieder geval ff van de straat
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » vr 21 jun 2024, 21:36
Dat sowieso...
Gelukkig heb ik busjes liggen die een fractie kleiner zijn dan de montage gaten. En een schroevendraaier die daar weer mooi in past.
Bijlagen
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » za 06 jul 2024, 18:13
De plank is gevuld.
Die randen om de fullrange worden nog even zwart gemaakt. Voorzijde is een rubber met kurk mengsel, de zijkant 2mm kurk.
Het blijft een probeersel
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » za 06 jul 2024, 23:40
6db serie crossover. Nog geen aanpassingen om de fullrange vlak krijgen.
Momenteel werken de laagweergevers nog iets te ver door.
Bijlagen
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » zo 07 jul 2024, 0:18
Wago's en Tyraps!
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 07 jul 2024, 6:59
Dat zijn dikke componenten, welke waardes zijn het?
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » zo 07 jul 2024, 12:54
De tie wraps zijn 4*250mm met vijf gats Chinese wago's
Spoel is een 8.2mH en de condensator 35uf. Die laatste waarde moet flink omhoog maar dit is de basis. Rest worden gewoon nette mkp's.
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » za 07 sep 2024, 21:05
Even testen
Lompe onderdelen
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 07 sep 2024, 21:11
Echt ziek die grote spoel zeg…
hardbats
Berichten: 2416 Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35
Bericht
door hardbats » za 07 sep 2024, 21:14
No replacement for displacement. Lekker hoor die groter woofers!
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 26 sep 2024, 18:30
Uitgetest, nu wat anders
De woofers gaan mogelijk door de knieën zoals bij de linkwitz open baffles. Maar dan niet volledig onder 45°
De AER'S doen dan dienst als middentoners, tenzij ik ze voor die tijd al verkocht heb, want dan worden het wellicht fieldcoils. Als hoog de zojuist ontvangen Heil tweeters.
In theorie kan alles met een eerste orde filter. Daar kom ik snel genoeg achter. (Zonder meten
)
Laatst gewijzigd door
beijert op ma 20 jan 2025, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » do 26 sep 2024, 19:42
Dat wordt mooi!
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » do 26 sep 2024, 21:15
hardbats schreef: ↑ za 07 sep 2024, 21:14
No replacement for displacement.
Hoe mooi ook; een Ferrari gaat toch sneller dan een Corvette.
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 26 sep 2024, 21:26
Maar 50 mensen zijn sneller op hun bestemming met z'n allen in een bus, dan één in een Ferrari die heen en weer moet rijden.
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » do 26 sep 2024, 22:31
Dat is dan ook weer zo.
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 05 dec 2024, 21:32
Mijn onderdelen leverancier heeft eindelijk de panelen klaar voor de fullrange unit.
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » do 05 dec 2024, 21:38
Ikea? Van die monitorverhogers?
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 05 dec 2024, 22:12
Yes, de Sigfinn.
Gebogen multiplex met een laagje bamboe.
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » do 05 dec 2024, 22:15
Slim. Is inderdaad mooi gevormd en goed afgewerkt.
TTS
Berichten: 897 Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03
Bericht
door TTS » vr 06 dec 2024, 0:18
beijert schreef: ↑ do 05 dec 2024, 21:32
Mijn onderdelen leverancier heeft eindelijk de panelen klaar voor de fullrange unit.
IMG-20241205-WA0003.jpeg
geinig, die heb ik ooit bij de kringloop in oud, of nieuw Beijerland, dat ben ik ff kwijt, in mijn handen gehad. Toch maar laten liggen. Maar voor precies hetzelfde doel bedacht
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » do 16 jan 2025, 21:51
Duidelijk het verschil zichtbaar tussen de oude en nieuwe conussen.
Links is de oudere AER 3B, die laat ik aanpakken. Dus voorlopig met versie 2, maar jonger.
beijert
Berichten: 3081 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » ma 20 jan 2025, 18:23
TTS schreef: ↑ vr 06 dec 2024, 0:18
beijert schreef: ↑ do 05 dec 2024, 21:32
Mijn onderdelen leverancier heeft eindelijk de panelen klaar voor de fullrange unit.
IMG-20241205-WA0003.jpeg
geinig, die heb ik ooit bij de kringloop in oud, of nieuw Beijerland, dat ben ik ff kwijt, in mijn handen gehad. Toch maar laten liggen. Maar voor precies hetzelfde doel bedacht
In het zwart wordt het dan zoiets