3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door richard »

TTS schreef: za 21 sep 2024, 17:45
Speakers kunnen 5 watt aan en ik breng er 6,5 mee.
Oei. :shock:
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door ruben1981 »

Prachtig, 5 watt.
Ik heb mijn set thuis ook afgestemd op de breedte.
Ter plekke maar even kijken.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door TTS »

Ja, precies. Doen we. Ik hoor nog wat resonanties, die ik niet precies kan thuisbrengen. Wellicht nog wat zelfklevend antidreunmateriaal op de blikken korf plakken. Die kleine speakertjes krijgen behoorlijk voor hun kiezen hoor. Ik heb de schroefjes al een slagje extra gegeven... Misschien nog even kijken of de interne bekabeling niet toch tegen de basreflexpijp aan hangt.
Ja Richard, 5 watt is weinig, maar voor het doel waarvoor ik ze heb gebouwd moet dat voldoende zijn. ( Huiskamer, 's avonds, buren ) Het hoeft niet heel luid, liever niet zelfs. Maar wel kompleet. Ben daar aardig in geslaagd, vind ik. Hoop dat dat uit de verf gaat komen. Overigens heb ik nog twee Monacor woofertjes waarvan ik de TS parameters wel zou willen weten. Of ja, zou willen checken met wat ik zelf mat.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door richard »

TTS schreef: za 21 sep 2024, 19:35
Ja Richard, 5 watt is weinig,
Valt wel mee hoor, in het verleden was dat vrij gebruikelijk. Het gaat erom wat hij er mee doet. Je hoeft uiteindelijk geen stadion te vullen. Als de boel gaat vervormen speel je te luid.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Fijn dat ik ook in de Punter sta. Mijn speakers hebben geen hoog rendement. Deze week nog de filters in de kastjes maken en dan ben ik er wel klaar voor denk ik.

Ik heb er onwijs veel zijn an!
Levinson7331
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 22 sep 2024, 20:32

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Levinson7331 »

satefan schreef: do 19 sep 2024, 13:30
Voor de geinteresseerden mbt de het versterkervergelijk, ik neem 2 Nilai monoblokken mee naar de luisterdag.

groet,

Satefan
Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door TTS »

richard schreef: za 21 sep 2024, 20:11
TTS schreef: za 21 sep 2024, 19:35
Ja Richard, 5 watt is weinig,
Valt wel mee hoor, in het verleden was dat vrij gebruikelijk. Het gaat erom wat hij er mee doet. Je hoeft uiteindelijk geen stadion te vullen. Als de boel gaat vervormen speel je te luid.
ja, klopt wel. Ik hoor alleen bij sommige nrs wat storing/resonantie en moet nog ff uitzoeken of dat in de chassis zit, of domweg de opname zelf. Kwestie van andere speakers aansluiten. Ik kan redelijk luid spelen, met de meeste nrs. En dan geen vervorming. Ik denk dat het wel mee zal vallen met de geluidssterkte.

Heb de speaker kabels af. 2 x 3,5 m. Dat zal wel volstaan denk ik. Ook wat cinch kabels gesmurfd. Alles Sommerkabel. Maar vermomd als "Viborg". Moet ze nog ff proberen zo.
IMG_20240922_204254.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Levinson7331 schreef: zo 22 sep 2024, 20:43
satefan schreef: do 19 sep 2024, 13:30
Voor de geinteresseerden mbt de het versterkervergelijk, ik neem 2 Nilai monoblokken mee naar de luisterdag.

groet,

Satefan
Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
No worries. Ik neem mijn 2 monoblokken mee! Bedankt voor het aanbieden iig.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

Levinson7331 schreef: zo 22 sep 2024, 20:43
satefan schreef: do 19 sep 2024, 13:30
Voor de geinteresseerden mbt de het versterkervergelijk, ik neem 2 Nilai monoblokken mee naar de luisterdag.

groet,

Satefan
Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
Interessante set verder (Pass labs en Bricasti) ; ),

Maar welke bron en voorversterker wordt er aangesloten op de versterkers tijdens het versterkervergelijk (de Purifi en Nilai's)??
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Ik neem mijn Topping DAC 7 mee, en mijn laptop als bron (via USB). Als er behoefte is aan andere preamp (en die is aanwezig) dan kan die ook aangesloten worden natuurlijk.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

En welke speakers? Je eigen op Purifi drivers gebaseerde ontwerp?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Vhond schreef: ma 23 sep 2024, 11:46
n welke speakers? Je eigen op Purifi drivers gebaseerde ontwerp?
Die zijn er ook. Maar ook hier hebben we misschien ook wel keuze?
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

In de andere ruimte zijn 2,5 weg (seas gebaseerde) speakers aanwezig en 's ochtends worden er speakers gemeten (maar geen idee welke)??
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Het lijkt me ook goed om vooraf een (bijvoorbeeld) 3-tal nummers vast te stellen en deze te gebruiken om het vergelijk tussen de verschillende versterkers te maken. Bij voorkeur natuurlijk goede opnames die niet te lang zijn, we zullen immers ieder nummer 3 maal beluisteren. Daarnaast zou een beetje variatie qua genre leuk zijn.

Heeft iemand een voorstel of idee?
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Ouwebok »

De Topping lijkt me een prima VV - DAC, en er zullen er ook anderen zijn als we die zouden willen proberen. Misschien wil iemand (George?) zelfs wel de ‘zuivere DSD’ DAC meenemen (als die tenminste ook volumeregeling heeft, en XLR uitgangen?)

Vwb drie nummers: hier een voorstel:
1) Like JT - Patricia Barber (fijn detail) eerste 4 minuten zijn voldoende…
2) Padam Padam - Ellen ten Damme (stem, dynamiek)
3) Original sin - INXS (impuls, gelaagd)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

Ik heb een gebalanceerde passive volume regeling die ik op de gebalanceerde uitgang van de Pure DSD Dac kan zetten.
Ik weet alleen niet of die dan voldoende sap heeft om de eindversterkers voldoende uit te sturen.
Maar ik zal hem mee neen.
Misschien wel handig om de gewenste muziek dan even op een stickje te zetten.
Geen van deze 3 staan in mijn bib.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door TTS »

Heb hier mijn voigtpipes, met (ook fostex) fe204 staan. De fm300a clone er aan gehangen, andere tablet, zelfde playlist, zelfde resonanties.... Zit hem dus, of in de opname, de dac, of gewoon ergens iets in mijn luisterruimte wat meerammelt. Ik ga niks meer veranderen aan de setup voor zaterdag. Die voigtpipes klinken trouwens ook heel aardig. Best wel vergelijkbaar karakter. Heb nog wat componenten liggen voor het filter, zuigkring, welke ik nog moet testen. Ze zijn dus nog niet af/helemaal naar wens/uitontwikkeld. Wellicht voor Breda....
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door satefan »

Ouwebok schreef: ma 23 sep 2024, 21:45
De Topping lijkt me een prima VV - DAC, en er zullen er ook anderen zijn als we die zouden willen proberen. Misschien wil iemand (George?) zelfs wel de ‘zuivere DSD’ DAC meenemen (als die tenminste ook volumeregeling heeft, en XLR uitgangen?)

Vwb drie nummers: hier een voorstel:
1) Like JT - Patricia Barber (fijn detail) eerste 4 minuten zijn voldoende…
2) Padam Padam - Ellen ten Damme (stem, dynamiek)
3) Original sin - INXS (impuls, gelaagd)
Ik ga hier vanavond even naar luisteren!

Gister de filters van het linkerkanaal ingebouwd in de kast, vanavond staat het rechterkanaal op het programma. Dan nog een paar knappe luidsprekerkabels organiseren en dan is alles klaar voor zaterdag.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door dre »

Ik zie om 11.20 in de Punter geen bron staan.....
Iemand nog een karaoke versterker beschikbaar? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

Ik zag de r2r dac staan en ben er vanuit gegaan dat er dan ook een streamer of CD speler wordt geregeld.
Iemand nog een voorstel voor een bron?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef: di 20 aug 2024, 18:51
Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Heb ik toch bij me? Stond in eerste instantie om 10:00 in de Jol
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 24 sep 2024, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: di 24 sep 2024, 18:53
Ik zag de r2r dac staan en ben er vanuit gegaan dat er dan ook een streamer of CD speler wordt geregeld.
Iemand nog een voorstel voor een bron?
er komt ook nog een Squeezebox Touch mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

pappaleo schreef: di 24 sep 2024, 18:58
pappaleo schreef: di 20 aug 2024, 18:51
Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Heb ik toch bij me? Stond in eerste instantie om 10:00 in de Jol
Ja dat is waar ook.
Lijkt me prima.
Ik zet je erbij.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef: di 24 sep 2024, 19:03
Kappa7 schreef: di 24 sep 2024, 18:53
Ik zag de r2r dac staan en ben er vanuit gegaan dat er dan ook een streamer of CD speler wordt geregeld.
Iemand nog een voorstel voor een bron?
er komt ook nog een Squeezebox Touch mee :mrgreen:
Ah top opties genoeg dus.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Pjotr »

Zo te zien op de buienradar komt er ook een hoop pleurisweer mee... :shock:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”