Oei.
3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Prachtig, 5 watt.
Ik heb mijn set thuis ook afgestemd op de breedte.
Ter plekke maar even kijken.
Ik heb mijn set thuis ook afgestemd op de breedte.
Ter plekke maar even kijken.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ja, precies. Doen we. Ik hoor nog wat resonanties, die ik niet precies kan thuisbrengen. Wellicht nog wat zelfklevend antidreunmateriaal op de blikken korf plakken. Die kleine speakertjes krijgen behoorlijk voor hun kiezen hoor. Ik heb de schroefjes al een slagje extra gegeven... Misschien nog even kijken of de interne bekabeling niet toch tegen de basreflexpijp aan hangt.
Ja Richard, 5 watt is weinig, maar voor het doel waarvoor ik ze heb gebouwd moet dat voldoende zijn. ( Huiskamer, 's avonds, buren ) Het hoeft niet heel luid, liever niet zelfs. Maar wel kompleet. Ben daar aardig in geslaagd, vind ik. Hoop dat dat uit de verf gaat komen. Overigens heb ik nog twee Monacor woofertjes waarvan ik de TS parameters wel zou willen weten. Of ja, zou willen checken met wat ik zelf mat.
Ja Richard, 5 watt is weinig, maar voor het doel waarvoor ik ze heb gebouwd moet dat voldoende zijn. ( Huiskamer, 's avonds, buren ) Het hoeft niet heel luid, liever niet zelfs. Maar wel kompleet. Ben daar aardig in geslaagd, vind ik. Hoop dat dat uit de verf gaat komen. Overigens heb ik nog twee Monacor woofertjes waarvan ik de TS parameters wel zou willen weten. Of ja, zou willen checken met wat ik zelf mat.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Fijn dat ik ook in de Punter sta. Mijn speakers hebben geen hoog rendement. Deze week nog de filters in de kastjes maken en dan ben ik er wel klaar voor denk ik.
Ik heb er onwijs veel zijn an!
Ik heb er onwijs veel zijn an!
-
Levinson7331
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 22 sep 2024, 20:32
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
ja, klopt wel. Ik hoor alleen bij sommige nrs wat storing/resonantie en moet nog ff uitzoeken of dat in de chassis zit, of domweg de opname zelf. Kwestie van andere speakers aansluiten. Ik kan redelijk luid spelen, met de meeste nrs. En dan geen vervorming. Ik denk dat het wel mee zal vallen met de geluidssterkte.
Heb de speaker kabels af. 2 x 3,5 m. Dat zal wel volstaan denk ik. Ook wat cinch kabels gesmurfd. Alles Sommerkabel. Maar vermomd als "Viborg". Moet ze nog ff proberen zo.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
No worries. Ik neem mijn 2 monoblokken mee! Bedankt voor het aanbieden iig.Levinson7331 schreef: ↑zo 22 sep 2024, 20:43Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Interessante set verder (Pass labs en Bricasti) ; ),Levinson7331 schreef: ↑zo 22 sep 2024, 20:43Mocht het toch niet lukken dan heb ik evt nog een setje Nilai die ik mee kan brengen.
https://photos.app.goo.gl/22MTCmxHvJPAzrk88
Maar welke bron en voorversterker wordt er aangesloten op de versterkers tijdens het versterkervergelijk (de Purifi en Nilai's)??
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik neem mijn Topping DAC 7 mee, en mijn laptop als bron (via USB). Als er behoefte is aan andere preamp (en die is aanwezig) dan kan die ook aangesloten worden natuurlijk.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
En welke speakers? Je eigen op Purifi drivers gebaseerde ontwerp?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
In de andere ruimte zijn 2,5 weg (seas gebaseerde) speakers aanwezig en 's ochtends worden er speakers gemeten (maar geen idee welke)??
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Het lijkt me ook goed om vooraf een (bijvoorbeeld) 3-tal nummers vast te stellen en deze te gebruiken om het vergelijk tussen de verschillende versterkers te maken. Bij voorkeur natuurlijk goede opnames die niet te lang zijn, we zullen immers ieder nummer 3 maal beluisteren. Daarnaast zou een beetje variatie qua genre leuk zijn.
Heeft iemand een voorstel of idee?
Heeft iemand een voorstel of idee?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
De Topping lijkt me een prima VV - DAC, en er zullen er ook anderen zijn als we die zouden willen proberen. Misschien wil iemand (George?) zelfs wel de ‘zuivere DSD’ DAC meenemen (als die tenminste ook volumeregeling heeft, en XLR uitgangen?)
Vwb drie nummers: hier een voorstel:
1) Like JT - Patricia Barber (fijn detail) eerste 4 minuten zijn voldoende…
2) Padam Padam - Ellen ten Damme (stem, dynamiek)
3) Original sin - INXS (impuls, gelaagd)
Vwb drie nummers: hier een voorstel:
1) Like JT - Patricia Barber (fijn detail) eerste 4 minuten zijn voldoende…
2) Padam Padam - Ellen ten Damme (stem, dynamiek)
3) Original sin - INXS (impuls, gelaagd)
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik heb een gebalanceerde passive volume regeling die ik op de gebalanceerde uitgang van de Pure DSD Dac kan zetten.
Ik weet alleen niet of die dan voldoende sap heeft om de eindversterkers voldoende uit te sturen.
Maar ik zal hem mee neen.
Misschien wel handig om de gewenste muziek dan even op een stickje te zetten.
Geen van deze 3 staan in mijn bib.
Ik weet alleen niet of die dan voldoende sap heeft om de eindversterkers voldoende uit te sturen.
Maar ik zal hem mee neen.
Misschien wel handig om de gewenste muziek dan even op een stickje te zetten.
Geen van deze 3 staan in mijn bib.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Heb hier mijn voigtpipes, met (ook fostex) fe204 staan. De fm300a clone er aan gehangen, andere tablet, zelfde playlist, zelfde resonanties.... Zit hem dus, of in de opname, de dac, of gewoon ergens iets in mijn luisterruimte wat meerammelt. Ik ga niks meer veranderen aan de setup voor zaterdag. Die voigtpipes klinken trouwens ook heel aardig. Best wel vergelijkbaar karakter. Heb nog wat componenten liggen voor het filter, zuigkring, welke ik nog moet testen. Ze zijn dus nog niet af/helemaal naar wens/uitontwikkeld. Wellicht voor Breda....
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik ga hier vanavond even naar luisteren!Ouwebok schreef: ↑ma 23 sep 2024, 21:45De Topping lijkt me een prima VV - DAC, en er zullen er ook anderen zijn als we die zouden willen proberen. Misschien wil iemand (George?) zelfs wel de ‘zuivere DSD’ DAC meenemen (als die tenminste ook volumeregeling heeft, en XLR uitgangen?)
Vwb drie nummers: hier een voorstel:
1) Like JT - Patricia Barber (fijn detail) eerste 4 minuten zijn voldoende…
2) Padam Padam - Ellen ten Damme (stem, dynamiek)
3) Original sin - INXS (impuls, gelaagd)
Gister de filters van het linkerkanaal ingebouwd in de kast, vanavond staat het rechterkanaal op het programma. Dan nog een paar knappe luidsprekerkabels organiseren en dan is alles klaar voor zaterdag.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik zie om 11.20 in de Punter geen bron staan.....
Iemand nog een karaoke versterker beschikbaar?
Iemand nog een karaoke versterker beschikbaar?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik zag de r2r dac staan en ben er vanuit gegaan dat er dan ook een streamer of CD speler wordt geregeld.
Iemand nog een voorstel voor een bron?
Iemand nog een voorstel voor een bron?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Heb ik toch bij me? Stond in eerste instantie om 10:00 in de Jol
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 24 sep 2024, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Zo te zien op de buienradar komt er ook een hoop pleurisweer mee... 
