het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
IR learning doet het ook prima. Kan nu de Topping M3 DAC/Versterker in de studeerkamer bedienen met IR en tegelijk de Daphile server via RF door de muur heen
Deze IR remote doet het beduidend beter dan de originele Topping AB. Die is vrij ongevoelig en moet je goed richten...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klinkt bekend. Mijn Topping ab is ook een drama. (Dus ik krijg weer hoop)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hier was hij er met 5 dagen en kreeg ik ook die kortingscode.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Zit al te zoeken maar kan het niet zo vinden. Weet iemand een manier om direct een Blue Tooth client, zoals BT-speakers of BT-HP aan te sturen als endpoint. Het wireless Intel kaartje in de PC zelf heeft zowel WiFi als BT. Dus dat zou direct qua hardware moeten kunnen zonder extra BT doosje.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Normaal wordt de verbinding eerst opgebouwd van uit de computer met het apparaat wat in pare mode moet staan om gevonden te kunnen worden.
als dat is gelukt dan worden ze zichtbaar als audio apparaat en kan je er geluid heen sturen.
Wil je dat in een linux omgeving doen? bvb in Daphile?
als dat is gelukt dan worden ze zichtbaar als audio apparaat en kan je er geluid heen sturen.
Wil je dat in een linux omgeving doen? bvb in Daphile?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja precies. Dat zal dan wel een eigen BT plug-in of add-on voor Daphile vereisen vergelijkbaar met de netwerkinstelling.
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik denk eerder dat je het in linux moet zoeken.
Je zal de driver voor de BT unit moeten hebben en die van het apparaat wat je wil aansturen.
Dat kan als je de beta versie hebt geïnstalleerd.
https://www.daphile.com/firmware/private-beta/
Die geeft je toegang tot SSH en laat je ook aanpassingen doen aan je Linux engine zelf.
Ben daar wel eens mee bezig geweest en is best interessant.
Je zal de driver voor de BT unit moeten hebben en die van het apparaat wat je wil aansturen.
Dat kan als je de beta versie hebt geïnstalleerd.
https://www.daphile.com/firmware/private-beta/
Die geeft je toegang tot SSH en laat je ook aanpassingen doen aan je Linux engine zelf.
Ben daar wel eens mee bezig geweest en is best interessant.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja zoiets. Hier gaat het alleen om audio naar een apparaat toe. Dat is vrij standaard en behoeft geen eigen apparaat specifieke driver. Net als met je oortjes op je telefoon: Koppelen en spelen...! Op de pCP kun je tenslotte ook gewoon BT instellen!
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klopt maar dan moet dat wel in de kernel zitten van Linux.
Als dat er is dan is er nog de software nodig die je naar apparaten laat zoeken, dat lijkt zo ver ik weet niet in Daphile te zitten maar zou wel eens een plug-in voor kunnen zijn.
Ik verwacht dat het in de kernel wel aanwezig is.
Als dat er is dan is er nog de software nodig die je naar apparaten laat zoeken, dat lijkt zo ver ik weet niet in Daphile te zitten maar zou wel eens een plug-in voor kunnen zijn.
Ik verwacht dat het in de kernel wel aanwezig is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
let je ff niet op, hebben ze de naam veranderd in Lyrion
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja schande (dat jij niet oplet)! Maar maak je niet ongerust het heet nog steeds LMS
En geen paniek hoor:
"LMS 9.0
Currently in development. This version will be the first release using the new name Lyrion Music Server! This version is undergoing major refactoring because of the name change and is thus not suitable for usage unless you are prepared to deal with occasional breakage."
"LMS 9.0
Currently in development. This version will be the first release using the new name Lyrion Music Server! This version is undergoing major refactoring because of the name change and is thus not suitable for usage unless you are prepared to deal with occasional breakage."
Re: het grote squeezebox vragen topic
Das mooi! Zit er iig hoop voor de toekomst in. Draai hier dagelijks met Daphile en pCP naar volle tevredenheid.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Houd er wel rekening mee dat na updaten de database opnieuw wordt gescand. Ik zit al een half uur zonder muziek, toch maar een plaatje opleggen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb wel problemen na de update met Picoreplayer op Raspberry. De speler verliest het contact met de Nas en bij het bijwerken van de database gooit hij de hele database weg. Misschien beter even wachten met updaten.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Na de grote update naar 9 heeft de sb soms moeite met nummers te vinden. Het ophalen duurt te lang en skipt ie naar het volgende nummer.
Ik gebruik Deezer en picoreplayer en raspberry.
Herkenbaar?
Ik gebruik Deezer en picoreplayer en raspberry.
Herkenbaar?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zat net 3FM te luisteren via de Radio Now Playing plugin. ineens viel bij een bekend nummer op dat het vertraagd klonk. toen bleek de stream ook al flink achter te lopen bij de echte live uitzending (3FM website). stream opnieuw gestart, en weer vertraagd. heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja klopt, streams worden gebufferd en gecached over diverse servers. Ik heb dat soms ook als ik hetzelfde station over 2 endpoints tegelijk afspeel zonder synchronisatie. Dan kan er kan soms wel een seconde verschil in zitten. Ieder endpoint streamt dan direct via andere servers, net hoe het uitkomt bij het maken van de verbinding. Met synchroon afspelen met Daphile b.v. buffert je LMS server het eerst en distribueert het lokaal. Sowieso loopt de stream via internet achter op de stream via de ST van KPN hier. Ook al is beide IP via KPN.
