3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Haha, dat is moeilijk terugkrabbelen nu.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ja duidelijk verhaal.
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Mooie speakers Ruben, denk dat velen die graag eens beluisteren!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik zie inderdaad dat er best nog wat spullen bij mogen.
Niemand wat geheime projecten verstopt?
Niemand wat geheime projecten verstopt?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik ga proberen om er bij te zijn. Zonder spullen waarschijnlijk, ik heb sinds de vorige luisterdag alleen maar een tweeter toegevoegd aan mijn speakers 
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.
Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Lijkt mij leuk Gerard, ben ik heel benieuwd naar!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Een doos, met 1 10cm speakertje, zonder filter. Kan bijna niet simpeler... Naja, stukje afvoerbuis dan.... En wat vilt.
Maar het signaal gaat dan wel direct naar het membraan.
Mooie tegenhanger, voor al die ingewikkelde systemen, toch?
Compromissen zijn er altijd....
Heb vandaag al flink vorderingen gemaakt. Dus de luisterdag zullen ze wel redden...
Maar het signaal gaat dan wel direct naar het membraan.
Mooie tegenhanger, voor al die ingewikkelde systemen, toch?
Compromissen zijn er altijd....
Heb vandaag al flink vorderingen gemaakt. Dus de luisterdag zullen ze wel redden...
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Dat moet goed gaan komen dan.
Voor het versterker vergelijk zijn er een aantal versterkers aanwezig.
Mogelijk kan je daar gebruik van maken.
Kan je dat zelf kortsluiten met een van de eigenaren?
Dan zal ik je als complete set in de planning zetten.
Lijkt me een mooie set om te beluisteren.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik zet je erbij in de planning, leuk.TTS schreef: ↑ma 19 aug 2024, 3:06As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Ik ga even van een complete set uit.
en verras ons met iets leuks. zo te lezen heb je keus genoeg.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Leuk,
Je hebt de afgelopen jaren al een mooie bijdrage geleverd.
Je aanwezigheid ook zonder spullen wordt enorm gewaardeerd.
Ik zet je op de lijst.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ben ik natuurlijk voor.Ouwebok schreef: ↑ma 19 aug 2024, 12:25George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.
Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Ik kan een LMS server mee nemen die via de USB ingang je dac van signaal kan voorzien.
Lijkt me een leuk vergelijk.
Laat voor die tijd even weten of het allemaal gaat lukken.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
YessGerardJ schreef: ↑ma 19 aug 2024, 14:15Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
We hebben hier buiten het forum om al contact over gehad en vind het concept super interessant.
Ik ben dus erg benieuwd.
Ik zal je inplannen op een van de aanwezige systeem.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Er is zeker wifi aanwezig en is afgelopen jaar vernieuwd.martinhagenbeek schreef: ↑di 20 aug 2024, 17:53Voor mijn KEF LS60 ‘inspired’ (actief) wil ik mijn eigen RPi4 streamer/dac meenemen. Kan ik die in Zeewolde met een kabel aan het internet prikken of gaat alles via WIFI?
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
Ik moet even kijken of er ook een lan aansluiting in de ruimte zit die we kunnen gebruiken.
Ik heb wel een wifi naar lan module die je mag gebruiken.
