3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Haha, dat is moeilijk terugkrabbelen nu.
Ja duidelijk verhaal.
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Mooie speakers Ruben, denk dat velen die graag eens beluisteren!
As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Ik zie inderdaad dat er best nog wat spullen bij mogen.
Niemand wat geheime projecten verstopt?
Niemand wat geheime projecten verstopt?
Ik ga proberen om er bij te zijn. Zonder spullen waarschijnlijk, ik heb sinds de vorige luisterdag alleen maar een tweeter toegevoegd aan mijn speakers 
George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.
Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Lijkt mij leuk Gerard, ben ik heel benieuwd naar!
Een doos, met 1 10cm speakertje, zonder filter. Kan bijna niet simpeler... Naja, stukje afvoerbuis dan.... En wat vilt.
Maar het signaal gaat dan wel direct naar het membraan.
Mooie tegenhanger, voor al die ingewikkelde systemen, toch?
Compromissen zijn er altijd....
Heb vandaag al flink vorderingen gemaakt. Dus de luisterdag zullen ze wel redden...
Maar het signaal gaat dan wel direct naar het membraan.
Mooie tegenhanger, voor al die ingewikkelde systemen, toch?
Compromissen zijn er altijd....
Heb vandaag al flink vorderingen gemaakt. Dus de luisterdag zullen ze wel redden...
-
martinhagenbeek
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Dat moet goed gaan komen dan.
Voor het versterker vergelijk zijn er een aantal versterkers aanwezig.
Mogelijk kan je daar gebruik van maken.
Kan je dat zelf kortsluiten met een van de eigenaren?
Dan zal ik je als complete set in de planning zetten.
Lijkt me een mooie set om te beluisteren.
Ik zet je erbij in de planning, leuk.TTS schreef: ↑ma 19 aug 2024, 3:06As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Ik ga even van een complete set uit.
en verras ons met iets leuks. zo te lezen heb je keus genoeg.
Leuk,
Je hebt de afgelopen jaren al een mooie bijdrage geleverd.
Je aanwezigheid ook zonder spullen wordt enorm gewaardeerd.
Ik zet je op de lijst.
Ben ik natuurlijk voor.Ouwebok schreef: ↑ma 19 aug 2024, 12:25George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.
Ik kan een LMS server mee nemen die via de USB ingang je dac van signaal kan voorzien.
Lijkt me een leuk vergelijk.
Laat voor die tijd even weten of het allemaal gaat lukken.
YessGerardJ schreef: ↑ma 19 aug 2024, 14:15Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
We hebben hier buiten het forum om al contact over gehad en vind het concept super interessant.
Ik ben dus erg benieuwd.
Ik zal je inplannen op een van de aanwezige systeem.
Er is zeker wifi aanwezig en is afgelopen jaar vernieuwd.martinhagenbeek schreef: ↑di 20 aug 2024, 17:53Voor mijn KEF LS60 ‘inspired’ (actief) wil ik mijn eigen RPi4 streamer/dac meenemen. Kan ik die in Zeewolde met een kabel aan het internet prikken of gaat alles via WIFI?
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
Ik moet even kijken of er ook een lan aansluiting in de ruimte zit die we kunnen gebruiken.
Ik heb wel een wifi naar lan module die je mag gebruiken.