3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door dre »

Jaaaa,meenemen! :yeah:
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door ruben1981 »

Haha, dat is moeilijk terugkrabbelen nu.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

Ja duidelijk verhaal.
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Walt »

Mooie speakers Ruben, denk dat velen die graag eens beluisteren!
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door ruben1981 »

Kappa7 schreef: zo 18 aug 2024, 11:00
Ja duidelijk verhaal.
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Ik kan mijn dac meenemen, een exogal comet.
Mijn versterker is wat aan de zware kant, een Jeff Rowland Concentra II.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door richard »

ruben1981 schreef: zo 18 aug 2024, 17:06
een Jeff Rowland Concentra II.
Dat is een exoot! Met 24 kg, best een zwaargewicht
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door TTS »

As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door dre »

Ik zie inderdaad dat er best nog wat spullen bij mogen.
Niemand wat geheime projecten verstopt? O:)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Henkjan »

op de plank :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door dre »

De plank inderdaad.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door hardbats »

Ik ga proberen om er bij te zijn. Zonder spullen waarschijnlijk, ik heb sinds de vorige luisterdag alleen maar een tweeter toegevoegd aan mijn speakers :lol:
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Ouwebok »

George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.

Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door GerardJ »

Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Pjotr »

Lijkt mij leuk Gerard, ben ik heel benieuwd naar!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door richard »

TTS schreef: ma 19 aug 2024, 3:06
Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite"
Lijkt me zeker interessant. Ik ben wel van het simpel; maar niet te simpel.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door TTS »

Een doos, met 1 10cm speakertje, zonder filter. Kan bijna niet simpeler... Naja, stukje afvoerbuis dan.... En wat vilt.

Maar het signaal gaat dan wel direct naar het membraan.
Mooie tegenhanger, voor al die ingewikkelde systemen, toch?
Compromissen zijn er altijd....

Heb vandaag al flink vorderingen gemaakt. Dus de luisterdag zullen ze wel redden...
martinhagenbeek
Berichten: 26
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door martinhagenbeek »

AfbeeldingVoor mijn KEF LS60 ‘inspired’ (actief) wil ik mijn eigen RPi4 streamer/dac meenemen. Kan ik die in Zeewolde met een kabel aan het internet prikken of gaat alles via WIFI?
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
Bijlagen
IMG_7889.jpeg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door pappaleo »

Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

ruben1981 schreef: zo 18 aug 2024, 17:06
Kappa7 schreef: zo 18 aug 2024, 11:00
Ja duidelijk verhaal.
Ik zet je op de lijst. Ben benieuwd naar je speakers.
Neem je ook iets mee om ze aan te sturen?
Ik kan mijn dac meenemen, een exogal comet.
Mijn versterker is wat aan de zware kant, een Jeff Rowland Concentra II.
Dat moet goed gaan komen dan.
Voor het versterker vergelijk zijn er een aantal versterkers aanwezig.
Mogelijk kan je daar gebruik van maken.
Kan je dat zelf kortsluiten met een van de eigenaren?
Dan zal ik je als complete set in de planning zetten.
Lijkt me een mooie set om te beluisteren.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

TTS schreef: ma 19 aug 2024, 3:06
As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Ik zet je erbij in de planning, leuk.
Ik ga even van een complete set uit.
en verras ons met iets leuks. zo te lezen heb je keus genoeg. :yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

hardbats schreef: ma 19 aug 2024, 11:58
Ik ga proberen om er bij te zijn. Zonder spullen waarschijnlijk, ik heb sinds de vorige luisterdag alleen maar een tweeter toegevoegd aan mijn speakers :lol:
Leuk,
Je hebt de afgelopen jaren al een mooie bijdrage geleverd.
Je aanwezigheid ook zonder spullen wordt enorm gewaardeerd. :proost:
Ik zet je op de lijst.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

Ouwebok schreef: ma 19 aug 2024, 12:25
George meldde dat hij evt zijn DSD dac creatie mee kan nemen, in het licht van het mogelijke versterker-vergelijk (nilai-ca-purifi). Ik kan -ter vergelijk- een R2R NOS dac meenemen (Sonnet). Ik ben niet van plan om een bron / streamer oid mee te nemen. Ingangen van de dac zijn: optisch/coax/USB/I2S per RJ45.

Ivm prive-omstandigheden / verhuizing van mn moeder weet ik niet 100% zeker of dat ik eind september wel aanwezig kan zijn, maar ik ben t wel van plan.
Ben ik natuurlijk voor.
Ik kan een LMS server mee nemen die via de USB ingang je dac van signaal kan voorzien.
Lijkt me een leuk vergelijk.
Laat voor die tijd even weten of het allemaal gaat lukken.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

GerardJ schreef: ma 19 aug 2024, 14:15
Ik kan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meebrengen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Met een Xing U30 bordje wordt het DSD signaal via USB aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat nu nog letterlijk "op een plank". Ik luister hier nu een paar maanden mee, en dit bevalt heel goed. Ik ga proberen mijn eigen netwerkje en NAS mee te nemen om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Yess :yeah:
We hebben hier buiten het forum om al contact over gehad en vind het concept super interessant.
Ik ben dus erg benieuwd.
Ik zal je inplannen op een van de aanwezige systeem.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

martinhagenbeek schreef: di 20 aug 2024, 17:53
AfbeeldingVoor mijn KEF LS60 ‘inspired’ (actief) wil ik mijn eigen RPi4 streamer/dac meenemen. Kan ik die in Zeewolde met een kabel aan het internet prikken of gaat alles via WIFI?
Als er alléén wifi is, zou ik graag een backup willen van iemand willen lenen, ik weet nl dat mijn eigen streamer niet lekker werkt met wifi door de metalen behuizing. Heeft iemand iets beschikbaar?
Er is zeker wifi aanwezig en is afgelopen jaar vernieuwd.
Ik moet even kijken of er ook een lan aansluiting in de ruimte zit die we kunnen gebruiken.
Ik heb wel een wifi naar lan module die je mag gebruiken.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Kappa7 »

pappaleo schreef: di 20 aug 2024, 18:51
Ik heb een streamer/dac gekoppeld aan een icepower eindversterker bij me. Eigen netwerk (wifi) en ern Qobuz abonnement.
Voor het geval dat er nog aansturing ergens nodig is.
Top altijd handig om achter de hand te hebben. :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”