Ook te gebruiken als ventilator.Rotary subwoofer in actie:
Powersoft linear motor 40 inch woofer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Het is al de toekomst van PA (Youtube RAT sounds) als het hard en laag moet. het lijkt me persoonlijk leuk om een variant te maken DIY. hoeft natuurlijk niet zo lomp. maar in principe is het een omgekeerde woofer... groot deel van de moving mass zijn de magneten. die eigenlijk teveel wegen. maar gezien het alleen om laag gaat , werkt het prima
.. je kunt daar tegenover zoveel spoel gebruiken als je wilt. en zoveel vermogen als je wil.
optie 2 is de servo sub. maar niet zoals men verwacht met een opnemer/2e spoel. maar met een echte DC servo motor. die de rondraaiende as omzet in linear motion met een riem naar 2 passieve conussen
lijkt me leuk ! geen idee welke efficiënter is. een leuke Class D amp met mega veel power is in beide gevallen handig denk ik 
optie 2 is de servo sub. maar niet zoals men verwacht met een opnemer/2e spoel. maar met een echte DC servo motor. die de rondraaiende as omzet in linear motion met een riem naar 2 passieve conussen
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
9 cm.... denk het niet, 9 mm bedoel je. nogal een verschil gezien de powersoft iets van 25mm xmax heeft. met een groter oppervlaktewouter schreef: ↑wo 19 mei 2021, 23:17Nee, dit komt niet laag. In een bios kun je dan beter een JBL met dubbele 18" plaatsen die max 9cm uit kunnen slaan.
21" wordt wel toegepast, maar ook dan nog steeds in veelvoud. Wellicht scheelt het versterkervermogen, en met een 6"spreekspoel zal de boel ook niet perse warm worden, dus qua aansturing is dit wellicht een voordeel.
Qua gewicht is het niet praktisch, de kast kan vrij klein. Het hoge belastbare vermogen is dan praktisch gok ik... kun je uit een kleine kast toch nog veel dB en (geforceerde) diepgang halen.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Ha Wrinex, ken je de basstech 7 van Servodrive, Tom Danley zijn jonge jaren? Die werkt met servo dacht ik, en dan een lange hoorn ervoor, dit moet monsterlijk laag hebben gegeven.
http://tritechlightandsound.com/links.html
http://tritechlightandsound.com/links.html
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Hangt er een beetje vanaf natuurlijk. Luister je naar de 4 jaargetijden van Vivaldi of naar een documentaire over aardbevingen?
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
89mm PPWrineX schreef: ↑vr 16 aug 2024, 1:44
9 cm.... denk het niet, 9 mm bedoel je. nogal een verschil gezien de powersoft iets van 25mm xmax heeft. met een groter oppervlakte
https://jblpro.com/en/products/5628
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Dat is zeer fors maar zal de x-damage zijn, linear waarschijnlijk veel minder.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Precies die Shadow, eigenlijk is het niet zo effectief om op de manier van normale bas systemen infra geluid te produceren volgens mij.
Het demonstreren van de 18" Orgel TL sub die we met Acoustic Alignment ontworpen en gebouwd hebben was gelukkig goed te doen, omdat in de werkkamer naast de woonkamer er van 15-20hz een constante drukopbouw waarneembaar was. Ik ben geen betere plek tegen gekomen in huis om hem te demonstreren.
Als je met dit soort frequenties gaat werken is integratie belangrijker dan de sub zelf (een gesloten sub zal laag genoeg kunnen vermoed ik).
Het demonstreren van de 18" Orgel TL sub die we met Acoustic Alignment ontworpen en gebouwd hebben was gelukkig goed te doen, omdat in de werkkamer naast de woonkamer er van 15-20hz een constante drukopbouw waarneembaar was. Ik ben geen betere plek tegen gekomen in huis om hem te demonstreren.
Als je met dit soort frequenties gaat werken is integratie belangrijker dan de sub zelf (een gesloten sub zal laag genoeg kunnen vermoed ik).
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
oef, dat is inderdaad giga ! wtf 9 cm...... vergeef me dat ik dacht dat is BS. 9 fucking cm ! zal wel lekker linear zijnShadow schreef: ↑vr 16 aug 2024, 9:0789mm PPWrineX schreef: ↑vr 16 aug 2024, 1:44
9 cm.... denk het niet, 9 mm bedoel je. nogal een verschil gezien de powersoft iets van 25mm xmax heeft. met een groter oppervlakte
https://jblpro.com/en/products/5628
Laatst gewijzigd door WrineX op di 03 sep 2024, 1:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
toevallig net 2 woofertjes gekocht, 5 inch....dayton Epique , maar 14mm xmax.. (linear) belachelijk voor zulke kleine drivers , maar wat ik leuk vond is dat ze MMAG gebruiken.. eigenlijk niet veel meer dan 2 magnet gaps. en 2 spoelen. samen kunnen ze dus 14 mm bewegen redelijk linear. ik had even een meting vergeleken met een 6.5 inch van wavecor, ook niet slecht!! maar de 5 insches hadden een lagere vervormding op 94 dB (gemeten door de zelfde mensen van Voicecoil), te gek lijkt me om ze dus met een mfb correctie uit te voeren. mits de driver niet uitelkaar valt
in een gesloten doosje kan het zo maar zijn dat de lijm etc het niet heel leuk vind. gezien het doosje maar 3.3 liter inhoud heeft
haha
ik ga het met Sander testen volgende week :0 ben nu een kastje aan het lijmen, ben benieuwd
ik ga het met Sander testen volgende week :0 ben nu een kastje aan het lijmen, ben benieuwd
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
MMAG heeft wel twee gaps, twee lagen magneten, maar gewoon één spreekspoel. Die hangt net als bij XBL^2 tussen de twee gaps. Of bedoelde je dat die Dayton als DVC uitgevoerd is?
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Bl(x) zal heel lineair zijn. Inductie is wel vrij hoog, 1,6 mH, dus FFM is misschien nog wel een significante factor in de vervorming. Al is luchtcompressie dat waarschijnlijk ook met 3,3 liter. Wel geniaal dat het zo klein kan tegenwoordig.
Overigens kan het ook heel groot: https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Bl(x) zal heel lineair zijn. Inductie is wel vrij hoog, 1,6 mH, dus FFM is misschien nog wel een significante factor in de vervorming. Al is luchtcompressie dat waarschijnlijk ook met 3,3 liter. Wel geniaal dat het zo klein kan tegenwoordig.
Overigens kan het ook heel groot: https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Zo dan, mooie toevoeging aam dit topic, 80 inch diameter is wel echt een record.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Wow, dit is wel een hele fraaie 21 incher van Faital Pro:
https://faitalpro.com/highlights/2025/21XL3000/
https://faitalpro.com/highlights/2025/2 ... asheet.pdf
https://faitalpro.com/highlights/2025/21XL3000/
https://faitalpro.com/highlights/2025/2 ... asheet.pdf
Laatst gewijzigd door Walt op wo 02 apr 2025, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Richtprijs bij TLHP van 972,40/stuk, nog niet heel gek eigenlijk...
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Op zich niet, denk dat je hiermee 3 tot 4 stuks 15 inchers kan vervangen.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Daar is deze woofer wel voor bedoeld, maar wie weet kan een brute HT sub hiermee ook wel, de x-max is behoorlijk fors.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Vreemd, de prijs bij TLHP is ineens 1400 euro, dat is wel heel gortig.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Ja Walt dat wordt breken als je er twee van in een OB plank wilt gaan stoppen.The two new models are intended for home theaters and music reproduction.....
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Noord Koreaanse wapens zijn dat toch, lekker over de grens schreeuwen.
https://nos.nl/artikel/2570788
Zij stoppen er mee, dus wie weet.
