Powersoft linear motor 40 inch woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Is er hier iemand al bekend met de Powersoft linear motor? Hiermee kan je een 40 inch konus aansturen, een commerciele inzet van deze motor is bijv. de nieuwe Funktion One 32 inch Vero V132 subwoofer, afmetingen 1137 x 882 x 1480mm... :shock:

De lineare slag schijnt 77mm te zijn, motor zonder konus weegt al 20kg...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

De datasheet op hun website geeft voor de 40 inch konus een Mms van 3,33 kg... :shock:

De 22 inch versie heeft een EBP van 329! :shock:

Dit maakt alle 'brute' DIY subs op internet direct tot kinderspel... :mrgreen:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door architect »

:foto:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woo

Bericht door Walt »

Plaatjes van die Funktion One sub bekijken is op eigen risico, die dingen zijn GROOT!

Van de 40 inch heb ik nog geen foto gezien, de konus is volgens de datasheet gevouwen, en daardoor slechts de helft van wat anders nodig zou zijn.

Zeg nou zelf, een 1000mm konus van 3.33kg die 77mm heen en weer beweegt, dat is SUB op een ander niveau... Kom je daar aankakken met je pissige JL audio 12 inch subjes! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Henkjan »

doet me hieraan denken:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Henkjan »

het hoge Mms komt doordat het een moving magnet systeem is.
hier t reclame filmpje:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Ik ben wel benieuwd of dit de toekomst van Pro Audio subwoofers is... en op de lange termijn komt deze techniek ook in het HT gebeuren terecht natuurlijk. Lang geleden lanceerde Tom Danley de Servodrive hoornsubwoofer, maar dat was vooral rumble en niet echt een strakke bas. Van wat ik lees is deze powersoft technologie wel in staat kwalitatief hoogwaardig laag te leveren...

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ds23man »

Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Ik geloof dat ze de laatste jaren aardig aan de weg hebben getimmerd, en een 40 inch woofer is wel echt BAD ASS sizzle!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
BAD ASS sizzle!
Te veel Fast 'n Loud gekeken ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. :lol:
Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfa :(
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

@Ray, ja net nog toevallig, bike contest + Riviera aflevering! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Ik geloof dat ze de laatste jaren aardig aan de weg hebben getimmerd, en een 40 inch woofer is wel echt BAD ASS sizzle!

Ze hadden ook een soort MFB systeem met een druksensor in de frontplaat. Werkte ook niet........
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. :lol:
klopt als ze geen versterkers kunnen bouwen geld dat ook voor de woofers, tis italiaans dus mag je alles wat daar vandaan komt over een kam scheren, zelfs hier op het forum laat er iemand Italiaanse meuk opsturen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door nxs77 »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. :lol:
Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfa :(
Je vergeet fiat.... :hide: [-X
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door pappaleo »

nxs77 schreef:
pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. :lol:
Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfa :(
Je vergeet fiat.... :hide: [-X
Ik zeg het omdat ik een Alfa heb. Bovendien is een Alfa gewoon een gepromoveerde Fiat :rofl: :rofl:

Oh ja, en SHIT is een acroniem :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ray5150 »

Self Healing Italian Technology. voor wie het niet snapt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Zullen we back on topic? Er zijn een paar merken zoals Funktion One en DAS Audio die de 32 inch woofer met lineaire motor inzetten in commerciele ontwerpen, de 40 inch konus ben ik nog niet tegengekomen...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ray5150 »

Zoveel valt er niet on-topic te zijn, denk niet dat er een forumlid is die zo'n ding IRL heeft gezien, laat staan ermee gewerkt heeft...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Wat niet is, kan nog komen, lijkt me dat hier wel een leuk HT subje mee gemaakt kan worden...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ds23man »

1power.png
Je zou hem in je bank kunnen inbouwen, geel last meer van staande golven!
Wel even een passende versterker vinden met die impedantie van 0,2 ohm. :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Wel even een passende versterker vinden met die impedantie van 0,2 ohm. :shock:
Dat zal inderdaad nog een hele klus zijn om er een te vinden die dat kan hebben...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Moet je eens naar BL kwadraat/Re en de QTS waardes kijken die powersoft opgeeft, hier kun je extreme hoorn subwoofers mee maken. De Funktion One V132 is een bandpass hoorn die hier al gebruik van maakt, volgens Tony Andrews was het beluisteren van 4x V132 een bass ervaring zoals hij nog nooit had meegemaakt, dat wil wel wat zeggen...

Die versterker is er trouwens al, die levert powersoft, 10.000w per woofer...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Een enkele 32 inch konus met de powersoft motor schijnt meer output te leveren dan 6-8 van de beste 18 inchers die er te krijgen zijn... :shock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door pappaleo »

Zijn we nou met muziek bezig, of met wapens? :hide:
Plaats reactie