Luidsprekers met een 2e kans.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door rikpost »

Vanavond met Hans samen bij Walter naar de Eggseptionals wezen luisteren .
Welke overigens prachtig gerestaureerd zijn ,je ziet werkelijk niets meer van de reparatie en in dat gun Metal kleurtje zien ze er geweldig uit .
Dan nu het geluid voor de afmetingen klinken ze heel volwassen en met mooie opname hoor je de luidsprekers niet meer staan .
Stemmen zijn ook erg realistisch.
Echter in mijn beleving klonken de Utopia Clonen makkelijker en dacht ik ook wat kastkleuring (dozigheid) te horen .
Dus op een gegeven moment de Utopia’s weer aan de kabels en dat staafde gelijk mijn constateringen .
Veel meer rust en een completer geluidsbeeld , eigenlijk let je nergens meer op maar geniet je van de muziek , maakt niet uit wat je ze voert !
Kortom nogmaals mijn complimenten voor de Utopia Clonen Walter !
Prachtig gebouwd en geweldig geluid .
My Two cent’s ;-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

De Vivids zijn op markplaats gezet en binnen een halve dag verkocht.


De koper heeft een filmpje gemaakt van zijn nieuwe aanwinst.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Henkjan »

gaaf dattie er zo blij mee is
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Een enthousiaste vogel zo te zien.
https://www.youtube.com/@stringaudio84
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door rikpost »

Ze zijn dan ook mooier dan nieuw, zoveel lagen vernis krijg je vast niet bij Vivid :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Ik meende na wat overdenken dat het geen kwaad kon om er eens een andere kabel aan te hangen, mede naar aanleiding van wat andere info.

Voor de lol dan eens een duidelijk andere kabel die naar men zegt een volledig zuurstofvrije koper kabels heeft.
We gaan het beluisteren.
https://www.amazon.nl/dp/B0CK86SNRQ?ref ... title&th=1
Schermafbeelding 2025-11-15 002340.png
En inmiddles binnen en aangesloten.
Schermafbeelding 2025-11-15 003104.png
En we laten het eerst maar even wennen, maar het geeft een wel een wat ander beeld, we gaan het zien/horen!!.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door VintageHarry »

Welke kabel had je er eerst aanzitten? Is deze nieuwe ook dikker (3,3 mm2) ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2025-11-04 112553.png
Ik had toen ik bezig was de luidsprekers te installeren maar even een setje gekocht voor een €32, -

https://www.amazon.nl/Kr%C3%BCger-Matz- ... HM3P6&th=1

Nu inmiddels wel €20 duurder, en ik heb met deze luidsprekers nog niet eerder zitten klooien met kabels, maar het is wel goed hoorbaar met deze luidsprekers.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door VintageHarry »

Die eerste set was een flink stuk dunner als ik de specs zo zie, kan dat wellicht het hoorbare verschil veroorzaken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

PXL_20251211_120755457.MP.jpg
Met zo een zuurstof pomp in de kamer kun je eigenlijk niet normaal luisteren, maar als je dan het hogere volume benut en vrouwlief is even de deur uit kan je er wel bovenuit komen.
Dan nog wel de juiste muziek kiezen die bij de stemming past. :lol:
WhatsApp Image 2025-12-11 at 13.23.46.jpeg
Ik hoop dat ik er na de jaarwisseling vanaf kan, zou wel erg fijn zijn, zonder slangetje door het huis, en wat meer rust = minder geluid van een soort compressor.
Schermafbeelding 2025-12-11 134128.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Ik heb vandaag dan maar even de zuurstofpomp op de overloop kunnen zetten. en een extra slang om in de nacht ook zuurstof naar de slaapkamer.

In de woonkamer kan ik in ieder geval wel weer normaal luisteren zonder het uitzicht en de dreun/herrie van die pomp.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door cool »

:-({|=
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door VintageHarry »

Mooi! :)
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door MichaelB »

hannesie schreef: do 11 dec 2025, 13:33
PXL_20251211_120755457.MP.jpg
Met zo een zuurstof pomp in de kamer kun je eigenlijk niet normaal luisteren, maar als je dan het hogere volume benut en vrouwlief is even de deur uit kan je er wel bovenuit komen.
Dan nog wel de juiste muziek kiezen die bij de stemming past. :lol:
WhatsApp Image 2025-12-11 at 13.23.46.jpeg

Ik hoop dat ik er na de jaarwisseling vanaf kan, zou wel erg fijn zijn, zonder slangetje door het huis, en wat meer rust = minder geluid van een soort compressor.

Schermafbeelding 2025-12-11 134128.png
Vast een domme vraag, maar is een zuurstoftank af en toe een optie om even stilte te hebben?
Hopelijk gaat het snel beter met je! Zo'n brommend apparaat naast je lijkt me een crime...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Ik heb dan hier wel een opvang voor als de stroom zou uitvallen, en dat zijn dan 3 kleine en 1 grotere cilinder, en is dat dan als noodvoorziening.
Wist ik ook niet, maar schijnt een standaard oplossing te zijn.

Maar met dat ik gisteren de pomp op de overloop heb gezet is het in de woonkamer prima te doen, en dan is het in de nacht ook via een langere slang ook voor de nacht geregeld.

Geluid kan dus zowel positief als negatief ervaren worden, maar hopelijk is het tijdelijk.
Een astma aanval kost blijkbaar veel tijd om te helen, we gaan het meemaken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”