Op zich zit de print er stevig in,ik maak nog een afstandshouder naar de topplaat dan zit het echt vast
Gitaarversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gitaarversterker
Na wat passen en meten zit de FX er in.
Op zich zit de print er stevig in,ik maak nog een afstandshouder naar de topplaat dan zit het echt vast
Op zich zit de print er stevig in,ik maak nog een afstandshouder naar de topplaat dan zit het echt vast
Re: Gitaarversterker
Had me wat verder ingelezen over buizen FX loop,s.
Er werd gezegd dat de send kant bij het opstarten van de versterker ,iets met opladen condensatoren, even een hoge voedingsspanning voor zijn kiezen krijgt.
Een oplossing was dan twee 15v zener diodes.
Vraagje.......
Is het dan een goed idee dat ik er twee over de potmeter zet?
Zie schema.
Er werd gezegd dat de send kant bij het opstarten van de versterker ,iets met opladen condensatoren, even een hoge voedingsspanning voor zijn kiezen krijgt.
Een oplossing was dan twee 15v zener diodes.
Vraagje.......
Is het dan een goed idee dat ik er twee over de potmeter zet?
Zie schema.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Waarom niet?
Heb het hier vandaan.
De laatste twee reacties op deze pagina.
https://el34world.com/Forum/index.php?P ... c=10208.50
Heb het hier vandaan.
De laatste twee reacties op deze pagina.
https://el34world.com/Forum/index.php?P ... c=10208.50
Laatst gewijzigd door democles op ma 03 jun 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Gebeurt hier nog wat?
Nee eigenlijk niet
De roosters opnieuw gespoten.
En het achter paneel voorzien van wat extra gaten.
Twee schakelaars er bij gezet.
1 voor dit. En 1 voor een parallel FX loop gebeuren. (keuze parallel of serie FX)
Later meer van hoe of wat...........
Nee eigenlijk niet
De roosters opnieuw gespoten.
En het achter paneel voorzien van wat extra gaten.
Twee schakelaars er bij gezet.
1 voor dit. En 1 voor een parallel FX loop gebeuren. (keuze parallel of serie FX)
Later meer van hoe of wat...........
Re: Gitaarversterker
Had ook wat hele mooie teflon PTFE bedrading binnen.
0,6mm sollid lijkt me heel geschikt voor het voorversterker gebeuren.
Even een buig test gedaan en de aansteker er onder gehouden,geeft geen krimp, je weet maar nooit met dat teflon spul.
Sommige wordt erg bros na het solderen,breekt zomaar af
Ik moest erg mijn best doen deze bedrading te laten breken.
Goed spul. En een hele lage dialectische waarde
Gewoon ander woord voor lage capasitive beïnvloeding van de signaal voerende bedrading.
Hee,, Demo dit is geen HIFI,
0,6mm sollid lijkt me heel geschikt voor het voorversterker gebeuren.
Even een buig test gedaan en de aansteker er onder gehouden,geeft geen krimp, je weet maar nooit met dat teflon spul.
Sommige wordt erg bros na het solderen,breekt zomaar af
Ik moest erg mijn best doen deze bedrading te laten breken.
Goed spul. En een hele lage dialectische waarde
Gewoon ander woord voor lage capasitive beïnvloeding van de signaal voerende bedrading.
Hee,, Demo dit is geen HIFI,
Re: Gitaarversterker
Even bezig met de belettering.
Gebruik hier voor DECAL papier en een laser printer.
Was wel even oefenen.
De achter plaat al voorzien van een aantal lagen blanke lak,voor is nog aan het drogen.
Gebruik hier voor DECAL papier en een laser printer.
Was wel even oefenen.
De achter plaat al voorzien van een aantal lagen blanke lak,voor is nog aan het drogen.
Re: Gitaarversterker
Ziet er profi uit hoor! Al vond ik dat handgeschreven ook wel fraai. Maakte het wel een echte "Democles" 
Dat Decal papier werkt i.d.d. erg fraai! Heb ik ook meermalen gebruikt. Is trouwens speciale vernis voor die de toner niet oplost. Ik maakte het zwart nog zwarter met Densitone Spray. Normaliter niet echt nodig maar als je in negatief wijzerschaaltjes print met verlichting er achter, Of verlichte frontplaten, dan maakt die spray het echt lichtdicht.
Dat Decal papier werkt i.d.d. erg fraai! Heb ik ook meermalen gebruikt. Is trouwens speciale vernis voor die de toner niet oplost. Ik maakte het zwart nog zwarter met Densitone Spray. Normaliter niet echt nodig maar als je in negatief wijzerschaaltjes print met verlichting er achter, Of verlichte frontplaten, dan maakt die spray het echt lichtdicht.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 15 jun 2024, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gitaarversterker
Met zo veel belettering was met de hand geschreven echt niet te doen.
Dit ging wel,al zou ik het de volgende keer anders doen.
Dit ging wel,al zou ik het de volgende keer anders doen.
Re: Gitaarversterker
Probleem is een beetje dat de meeste frontplaten groter/langer zijn dan een A4'tje.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Ik maak (en bestel) frontplaten tegenwoordig gewoon uit een aluminium PCB.
Kost tegenwoordig ook bijna niks meer.
Kan in mooi zwart met witte silkscreen, of zelfs with met zwarte silkscreen.
Kost tegenwoordig ook bijna niks meer.
Kan in mooi zwart met witte silkscreen, of zelfs with met zwarte silkscreen.
Re: Gitaarversterker
Net een paar dagen terug van drie weken Lesbos,
De voorkant verder voorzien van laklagen.
Sluitringen voor de power en standby schakelaar was een dingetje,M12 borgringen waren te breed en vielen over de belettering.
Uiteindelijk M8 carroserie ringen opgeboord naar M12 en dat paste.
De beide schakelaars aan de binnenkant voorzien van wat epoxy lijm,deze willen wel eens los gaan zitten weet ik uit ervaring
De voorkant verder voorzien van laklagen.
Sluitringen voor de power en standby schakelaar was een dingetje,M12 borgringen waren te breed en vielen over de belettering.
Uiteindelijk M8 carroserie ringen opgeboord naar M12 en dat paste.
De beide schakelaars aan de binnenkant voorzien van wat epoxy lijm,deze willen wel eens los gaan zitten weet ik uit ervaring
Re: Gitaarversterker
Bedankt jongens voor de reacties.
Nog veel hordes te gaan,voordat de stekker er in kan.
Maar het vordert en dat is goed...............
Nog veel hordes te gaan,voordat de stekker er in kan.
Maar het vordert en dat is goed...............
Re: Gitaarversterker
Even een stukje verder.
Het 230v gedeelte en de hoogspanning bekabeld. En wat kleine dingen bedacht.
Zoals deze afstandshouder voor de presence schakeling.
Het 230v gedeelte en de hoogspanning bekabeld. En wat kleine dingen bedacht.
Zoals deze afstandshouder voor de presence schakeling.
Re: Gitaarversterker
Bedankt,jongens.
Had nog een vraagje.
In het schema staat de feedback aangesloten op de 8 ohm uitgang.
Bij de min van de uitgang staat niks getekend!
Moet deze min niet ook aan de versterker massa anders werkt volgens mij de feedback niet.
Waar zet ik die dan aan massa?
Had nog een vraagje.
In het schema staat de feedback aangesloten op de 8 ohm uitgang.
Bij de min van de uitgang staat niks getekend!
Moet deze min niet ook aan de versterker massa anders werkt volgens mij de feedback niet.
Waar zet ik die dan aan massa?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Die gnd is de referentie voor het feedbacksignaal: Dus daar waar het feedbacksignaal naar toe gaat. Meest logische is dan de pre-amp gnd waar ook de presence en of master potmeter aan gnd zit.
Re: Gitaarversterker
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
@pj0tr: Je moet altijd het GND punt daar kiezen waar je de grootste stromen kunt verwachten. Maak dat als vertrekpunt voor de andere trappen in de versterker dan heb je nooit aardlussen. Een sterpunt als het ware.
