Weet iemand hier of de TPA3255's beveiliging voor DC op de ingang voldoende is om een buizenvoorversterker, welke bij opstart DC spanning doorlaat, op aan te sluiten en gelijktijdig aan te laten gaan, zonder extra DC beveiligings print achteraf in de luidsprekerbedrading? Of is dan een inschakelvertraging nodig voor de eindversterkers? Een stukje achtergrond van de vraag:
Kort geleden heb ik mijn eerste buizen voorversterker gebouwd met een enkele 5751 buis. Na een paar keer wat printplaatjes aan elkaar te hebben gekoppeld in verschillende projectjes is dit de eerste waarbij ik, met aangedragen ontwerp, op componentniveau de boel in elkaar heb gezet.
En... deze werkt! Dus, hop, op de transistor Arcam A85 via de tape loop ertussen en prima werkend. Daarna op de main in van de arcam om de voorversterker te overbruggen en bij het aanzetten krijg ik een DC protect melding welke alleen op te lossen is door de versterker uit te zetten. Uitzetten, even wachten en aanzetten werkt prima. Hier heb ik geleerd dat een buizen voorversterker vaak bij opstart even DC voltage kan uitdragen. Dus: voorversterker aan, minuutje wachten, eindversterker aan.
Echter woon ik niet alleen en moet t allemaal zo simpel mogelijk (lees hey google: speel muziek) dus de audio staat op een spraakgeschakeld stopcontact en klapt allemaal in één keer aan, en in één keer uit. Om de protect melding op te lossen heb ik de voorversterker op een losse eindversterker van de HK1400 gezet (die geen speakerprotectie heeft op dc) en daar kan ik leuk tot 7 volt meten bij het alles ineens aanzetten.
Nu is dat opgelost door zo'n chinees DC blok printje die even in protect blijft bij aanzetten en pas doorlaat wanneer de DC oplost. Goed... en dan...
Het oog wil ook wat en ik wil naar van de grote behuizingen af en alles in dezelfde soort kastjes stoppen. Ik ga dus voor eindversterkers naar klasse D. De nieuwe fosi V3 mono, TPA3255 met pffd heeft mijn oog getrokken. Dus vandaar deze vraag
Weet iemand hier of de TPA3255's beveiliging voor DC beveiliging voldoende is om dit zo op elkaar aan te sluiten en gelijktijdig aan te laten gaan, zonder extra DC beveiligings print achteraf in de luidsprekerbedrading? Of is een inschakelvertraging nodig voor de eindversterkers?
Alvast bedankt