zuivere DSD dac

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef: vr 23 feb 2024, 11:22
Kappa7 schreef: do 22 feb 2024, 23:55
Je kunt hqp ook via dlna aansturen en dan kan je bijna elke player gebruiken die je wil.
Ik gebruik hqp achter Daphile.
Werkt prima
dus gewoon vanuit LMS?
Ja je moet wel deze pugin dan gebruiken maar dan werkt elk apparaat dat DLNA praat gewoon vanuit je LMS omgeving.
Schermafbeelding 2024-02-24 101016.png
Tis wel even spelen met de instellingen en die zijn afhankelijk van wat je dac aankan maar dit werkt er goed.
Mocht hij niet standaard tussen je plugins staan dan kan je hem hier vinden.
https://sourceforge.net/projects/lms-pl ... ushost-swe
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Henkjan »

ja die plugin gebruik ik ook om op m'n Oppo af te kunnen spelen

werkt gapless dan ook?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Ja geen enkel probleem.
Ik stuur daarmee alles direct door naar de HQPC.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Ik vind die nieuwe client best aardig. Even wennen dat wel. Maar hij werkt nu ook op de iPad als je het ip adres van je hqplayer machine opgeeft. En Qobuz streaming wordt ondersteund.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Olaf Analogue »

Misschien ten overvloede, misschien ook niet.
Op de server van Amanero staat nu ook driver versie 1.068, deze is op 6 februari dit jaar toegevoegd. Deze kan als update over 1.067 geinstaleerd worden.
In driver versie 1.068 wordt ASIO niet mee geïnstalleerd, maar in het geval van een update heb je ASIO uiteraard al op je systeem staan vanuit versie 1.067
Ook staan er jongere versies van de UAC2 drivers op, de jongste is versie 1.1.0.8.8 die ook de mogelijkheid van hardwarematige volume regeling meebrengt..

https://www.amanero.com/drivers/
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Ik zie nu ook dat hij nu DSD 1024 aankan.
https://www.amanero.com/drivers/Combo768-D.pdf
Verder zijn er voor windows geen drivers meer nodig.
hij heeft aardig wat aanpassingen doorgevoerd dan.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door hannesie »

Zijn er nu verschillen, want ik zie nu de term Combo768, en een duidelijk andere structuur in de hardware.
https://www.amanero.com/drivers/combo384_input.pdf

De oude (Combo384) kon ik ook wel hebben tot de DSD512.
Combo 384.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Het lijkt inderdaad wel een nieuwe hardware versie te zijn.
De nieuwe Combo 758
Schermafbeelding 2024-03-10 131035.png
.
De oude Combo384
Schermafbeelding 2024-03-10 131634.png
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Wat zo op het eerste gezicht opvalt is dat de kloken nu op 49.1520 MHz en 45.1584 MHz draaien.
Ook kan deze via een externe 3.3V pin gevoed worden.
Lijkt me een erg interessante module.
Zeker als deze ook in slave gezet kan worden.
De data sheet is van 6-3-2024 en het zal nu wel een kwestie van dagen zijn dat deze ook via de site te bestellen is.
Ik ben benieuwd. Zou mooi op de Pure DSD Dac passen.
Ik denk er al over na om op het Pure PCB een 3.3V regelaar te plaatsen hier voor.
Dan krijgt de Beaglebone zijn eigen voeding en de Amanero ook.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Ik zou niet voor Amanero kiezen, maar voor Xing U30. Die klinkt veel zuiverder. De update lijkt vooral te zijn ingegeven door verkrijgbaarheid van chips. Leuk dat er geen windows drivers nodig zijn, maar dat zou voor mij geen argument zijn om over te stappen. Xing U30 draait ook al tot DSD1024.
Het in slave mode kunnen zetten van de Amanero is leuk, maar bij de huidige versie nogal tricky om dat goed te laten werken. De Xing U30 hardware matig in slave mode zetten is niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Olaf Analogue »

Mocht deze Xing U30 besteld gaan worden dan wil ik wel mee liften voor twee van die dingen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Die kan je toch gewoon bestellen.
Verzending is gratis.
https://nl.aliexpress.com/item/10050026 ... pt=glo2nld
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Ja, precies, dit is een goede prijs daar heb ik ze ook vandaan. Meer bestellen leidt niet tot korting.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: zuivere DSD dac

Bericht door tigradekat »

Kan nog wel wat goedkoper:
https://a.aliexpress.com/_Ev8wBy9
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door hannesie »

https://www.audiophonics.fr/en/interfac ... dium=email
De nieuwe Amanero zijn volgende week verkrijgbaar.
Is toch wel een andere opzet.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Ik heb geen aandelen Xing, maar deze nieuwe opzet van Amanero heeft de zwakste Cortex ARM processor en geen separate USB interface. Ik zie geen voordelen van de nieuwe en andere opzet, technisch gezien.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door hannesie »

Is in ieder geval een optie voor mensen die geen Chinese spullen willen.

Was afgelopen week nog iemand hier die op zoek was naar een set zonnepanelen, maar mocht niet uit Israël of China komen, vandaar de duiding.


Het nieuwe gevoeligheden. :cry:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Ik ben in elk geval wel nieuwsgierig hoe deze zich verhoud ten opzichte van de Xing en de oude Amanero.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

hannesie schreef: zo 07 apr 2024, 15:26
Is in ieder geval een optie voor mensen die geen Chinese spullen willen.

Was afgelopen week nog iemand hier die op zoek was naar een set zonnepanelen, maar mocht niet uit Israël of China komen, vandaar de duiding.


Het nieuwe gevoeligheden. :cry:
Is niet vol te houden, zo'n standpunt. Waar denk je dat de chips op de Amanero zijn geproduceerd.
En waar denk je dat hij die bordjes laat maken?

Maar, even wat anders blijkbaar heb ik de verkeerde chip gezien, op de nieuwe Amanero zit een Cortex-M7 NXP IMXRT1011. Dus krachtiger juist dan wat op de Xing U30 zit.
N.B. de nieuwe Amanero werkt alleen in Master mode George!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

jeroen_d schreef: ma 08 apr 2024, 19:19
N.B. de nieuwe Amanero werkt alleen in Master mode George!
Ik zie het net ook, had me wel interessant geleken.
Misschien toch maar eens een Xing bestellen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Klinkt echt op totaal ander niveau dan de originele Amanero. Over de nieuwe Amanero kan ik niks zeggen uiteraard. Waar ik me bij de nieuwe Amanero het meest zorgen over maak zijn de klokken, of die van hetzelfde niveau zijn.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Die kan je ook niet gebruiken, er zit immers geen synchronisatie op.
De klokken zal je dan net als bij de Xing er af moeten halen.
LDOO
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 sep 2022, 15:15

Re: zuivere DSD dac

Bericht door LDOO »

Heel erg interessant ontwerp, wellicht ietwat veeleisender voor mijn sms en andere vaardigheden dan eerder dit werk... Ik heb bij jlcpcb de print besteld. Maar nu heb ik er 5 want dat is de minimum order grootte. Ik denk niet dat ik er zoveel ga bouwen. Tegen kostprijs plus lokale verzending zijn er dus 4 beschikbaar voor andere waaghalzen... Groet, Leo
LDOO
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 sep 2022, 15:15

Re: zuivere DSD dac

Bericht door LDOO »

Dit werk moet zijn diy werk. Ben niet altijd blij met de spellingscontrole
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Erg leuk dat je hem gaat proberen! Zou mooi zijn als er naast die van mij en George een derde werkende versie komt.
Plaats reactie