Paaskuikens TTS
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paaskuikens TTS
Nee soldeer station is niet nodig, ik pak ook nog graag mijn stokoude no-name soldeerboutje.
Re: Paaskuikens TTS
Met een klein boutje kom je met filters een heel eind. Voor erg dikke speakerkabels heb je ook een dikke pook nodig. Ik zou wel de gewone lood/tinsoldeer gebruiken. Dat loodvrije werkt niet lekker.
Re: Paaskuikens TTS
Filters komen in de kast direct op de aansluiterminals, dus geen dikke kabels nodig. Dan zal ik me wel redden met dat Welllerding.
Re: Paaskuikens TTS
Dat is ook een kwestie van materiaalkwaliteit. Dat spul van Xenos is i.d.d. bagger, het bamboe van Ikea is prima. Verder gebruik nieuwe scherpe frezen die je nog niet ergens anders voor gebruikt hebt. Het loont beslist om speciaal voor dat bamboe een paar nieuwe aan te schaffen bij Ecotools.
Re: Paaskuikens TTS
Jaja, ik doe mijn best om ze spelend te hebben komend weekend.
Ik miste nog wat correcte kabel..,
De gratuit basreflexpijpjes voor het volgende project zijn ook al exact op maat gezaagd.. regeluhhh.
Ik miste nog wat correcte kabel..,
De gratuit basreflexpijpjes voor het volgende project zijn ook al exact op maat gezaagd.. regeluhhh.
Re: Paaskuikens TTS
D'r kwam een heel stuk los. Heb het zo goed mogelijk verdoezeld. Maar ja, het is handwerk en ook enkele stuks, die meteen goed moeten, terwijl ik nou net niet langdurig de handigheid heb kunnen trainen. Dus zitten er hiaten in. Schoonheidsfoutjes welke er in serieproductie waarschijnlijk niet zouden zijn ingeslopen. Net als lidtekens op een lichaam maakt het dat nou juist wel interessant m.i..Pjotr schreef: ↑ma 25 mar 2024, 9:49Dat is ook een kwestie van materiaalkwaliteit. Dat spul van Xenos is i.d.d. bagger, het bamboe van Ikea is prima. Verder gebruik nieuwe scherpe frezen die je nog niet ergens anders voor gebruikt hebt. Het loont beslist om speciaal voor dat bamboe een paar nieuwe aan te schaffen bij Ecotools.
Re: Paaskuikens TTS
Ja, oefening baart kunst
Het is een heel mooi materiaal waar je echt heel fijn en nauwkeurig mee kunt werken.
Re: Paaskuikens TTS
Er is ook bamboe dat met hars onder druk tot platen en planken wordt geperst. Ben ik wel tegengekomen als alternatief voor hardhouten steigerplanken en brugdelen. Is ook behoorlijk zwaar.
Hebben we daar in de praktijk nooit wat mee gedaan; het gebruik van bamboe past dan wel in de circulaire economie, de hars weer minder.
Hebben we daar in de praktijk nooit wat mee gedaan; het gebruik van bamboe past dan wel in de circulaire economie, de hars weer minder.
Re: Paaskuikens TTS
Ja, dat zijn die dingen die je als snijplank bij Ikea koopt. Van bamboe zelf kun je geen planken zagen, dat moet eerst van stroken tot planken verlijmt en geperst worden. Je doelt waarschijnlijk op HKC, een hout kunststof composiet. Veel gebruikt als vlonderplanken en als dekplanken op schepen.
Re: Paaskuikens TTS
Die Wima cap heeft een andere steekmaat dan die groene caps van Vishay waar de print voor ontworpen is. Mocht je deze alsnog willen gebruiken zijn ze te verkrijgen bij gewaardeerd forumlid pvanlingen.
Re: Paaskuikens TTS
Nou ja, het past toch wel, zij het met enige creativiteit. De grotere wima past in een gaatje verderop. Wel in dezelfde baan achterop. Dus de spoel zit nu met 1 been onder de wima in een gaatje en de wima waar de spoel was gepland. Maakt niet uit, toch? Je printjes werken super.
Volgens mij is het tijd de zwarte schroefjes tevoorschijn te halen
Volgens mij is het tijd de zwarte schroefjes tevoorschijn te halen
Re: Paaskuikens TTS
Lijkt mij prima! Die groene van Paul waren trouwens wel wat aan de krappe kant qua spanning. Volgens mij zijn die Wima w.d.b. ook beter.
Re: Paaskuikens TTS
Ze piepen!!
Gregory Porter bijt het spits af.
Wordt natuurlijk niks meer, met eten koken vanavond..
Next: Lizz Wright met Barley
Next: Mathilde Santing - You go to my head
Nina Simone - my baby just cares for me
Nenad Vasilic - Bass Room
Bjork - Venus as a boy
Bob James trio - Angela erg goed opgenomen cd, klinkt waanzinnig op die lucefersdoosjes.
Gregory Porter bijt het spits af.
Wordt natuurlijk niks meer, met eten koken vanavond..
Next: Lizz Wright met Barley
Next: Mathilde Santing - You go to my head
Nina Simone - my baby just cares for me
Nenad Vasilic - Bass Room
Bjork - Venus as a boy
Bob James trio - Angela erg goed opgenomen cd, klinkt waanzinnig op die lucefersdoosjes.
Re: Paaskuikens TTS
Als het werkt is het prima toch?TTS schreef: ↑di 26 mar 2024, 20:09Nou ja, het past toch wel, zij het met enige creativiteit. De grotere wima past in een gaatje verderop. Wel in dezelfde baan achterop. Dus de spoel zit nu met 1 been onder de wima in een gaatje en de wima waar de spoel was gepland. Maakt niet uit, toch? Je printjes werken super.
Maakt niet uit, allebei 63VAC.
Re: Paaskuikens TTS
Die groene 10uF die ik van Paul heb overgenomen met een steek van 15mm, type MKT1820, zijn i.i.g. 63V DC. AC mag daarop dan maar de helft aan piekspanning.
Re: Paaskuikens TTS
Precies ja!
Jaaa, klinken verrassend goed hoor. Ik kon natuurlijk niet wachten tot ze helemaal afgewerkt waren. De bas die er is is mooi droog. Mooi ruimtelijk. Ja, mooi evenwichtige weergave. Heb wel ietsje andere filter componenten toegepast, maar elektrisch zou het gelijk moeten zijn. Voel niet de behoefte om er aan te gaan meten. Prima setje om 's avonds laat, als je de buren niet wil storen, naast de hoofdluidsprekers, mee muziek te luisteren. En zo was het ineens 02.00h vannacht, oepsss. Ze klinken echt groter dan ze zijn.
Komende weekend maar weer uit elkaar schroeven en afwerken. Heb nog wel een ander idee mbt de baffle.
Het zijn best stevige kastjes, ondanks 9mm mdf. Dat zal ook wel bijdragen aan de klank. Mogelijk heb ik wat meer baf toegepast. Wellicht kunnen we een x 2 sets vergelijken wat dat betreft.
Nogmaals dank aan Leo voor het ontwerp, de wima's en Knuisje voor de prints. Dat laatste, daar moet ik toch ook eens induiken richting een volgend project.
Niet La Petite, want deze kent geen filter, maar een bv 2,5 weg systeem met 4 sb Acoustics 13cm woofers.
Jaaa, klinken verrassend goed hoor. Ik kon natuurlijk niet wachten tot ze helemaal afgewerkt waren. De bas die er is is mooi droog. Mooi ruimtelijk. Ja, mooi evenwichtige weergave. Heb wel ietsje andere filter componenten toegepast, maar elektrisch zou het gelijk moeten zijn. Voel niet de behoefte om er aan te gaan meten. Prima setje om 's avonds laat, als je de buren niet wil storen, naast de hoofdluidsprekers, mee muziek te luisteren. En zo was het ineens 02.00h vannacht, oepsss. Ze klinken echt groter dan ze zijn.
Komende weekend maar weer uit elkaar schroeven en afwerken. Heb nog wel een ander idee mbt de baffle.
Het zijn best stevige kastjes, ondanks 9mm mdf. Dat zal ook wel bijdragen aan de klank. Mogelijk heb ik wat meer baf toegepast. Wellicht kunnen we een x 2 sets vergelijken wat dat betreft.
Nogmaals dank aan Leo voor het ontwerp, de wima's en Knuisje voor de prints. Dat laatste, daar moet ik toch ook eens induiken richting een volgend project.
Niet La Petite, want deze kent geen filter, maar een bv 2,5 weg systeem met 4 sb Acoustics 13cm woofers.
