Ik heb even zitten klooien maar in de beta versie van Daphile is de material skin optie verwijderd.Marp schreef: ↑wo 13 mar 2024, 11:18De classic interface? Die is wel héééél oud! Stamt nog uit de tijd voordat Slim Devices door Logitech werd overgenomen (2006), waarmee de Squeezebox een product van Logitech werd. De bijbehorende SlimServer werd toen omgedoopt tot achtereenvolgens SqueezeCenter, Squeezebox Server en Logitech Media Server, en kreeg ook zowat gelijk zijn groene Logitech interface. Ik geloof trouwens dat LMS nu Squeezebox Media Server heet.
Schermafdruk van 2024-03-13 10-31-42.png
Screenshot 2024-03-13 at 10-04-07 Logitech Media Server.png
Screenshot 2024-03-13 at 11-04-39 Logitech Media Server.png
Screenshot 2024-03-13 at 10-04-31 Agrippina HWV 6 - Act 2 - Pensieri voi mi tormentate! - Georg Friedrich Handel - Logitech Media Server.png
Daphile
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daphile
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Dat zou dan betekenen dat die beta-versie een eigen repository gebruikt voor plugins. Maar ook dat de plugin wél beschikbaar komt als je zelf de oorspronkelijke LMS-repository toevoegt. Althans, als in de beta-versie ook die mogelijkheid niet is verwijderd. Deze zou je helemaal onderaan het plugins-tabblad moeten vinden:
Re: Daphile
Ja, de LMS Tidal plugin doet dat bij mij ook.
Die heb ik echter uitgevinkt en gebruik de Tidal PlugIn versie 1.0.0 van Phillipe_44 en Michael Herger..
Die heb ik echter uitgevinkt en gebruik de Tidal PlugIn versie 1.0.0 van Phillipe_44 en Michael Herger..
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Ehm, wat je daar bij mij ziet, is eveneens de vervangende TIDAL Local Plugin. De oudere is bij mij nooit geïnstalleerd geweest.
Kan het zijn dat je die bij jou ook voor de oude hebt aangezien? TIDAL Local zou vanaf LMS versie 8.3 goed moeten werken, en de menuboom in elke interface is zoals LMS hem aanreikt. Dus in theorie kan de menustructuur in de LMS-interface eigenlijk moeilijk anders zijn dan die in de Material Skin, of in de Daphile-interface (= gecustomiseerde LMS-interface). Wat ook nog kan, is dat de oude opbouw nog even in de cache van je browser of LMS is blijven hangen, nadat je de oude plugin had gedeactiveerd.
Kan het zijn dat je die bij jou ook voor de oude hebt aangezien? TIDAL Local zou vanaf LMS versie 8.3 goed moeten werken, en de menuboom in elke interface is zoals LMS hem aanreikt. Dus in theorie kan de menustructuur in de LMS-interface eigenlijk moeilijk anders zijn dan die in de Material Skin, of in de Daphile-interface (= gecustomiseerde LMS-interface). Wat ook nog kan, is dat de oude opbouw nog even in de cache van je browser of LMS is blijven hangen, nadat je de oude plugin had gedeactiveerd.
Re: Daphile
Dus als ik het goed begrijp is de Material-skin blijkbaar volledig voorbereid voor al deze plugins (ondanks de te lage LMS-versie), iets wat lijkt te ontbreken bij de default- of classic-skin, op zich wel opmerkelijk. Maar mooi dat het werkt, want velen (moi incluis) dachten dat het wegvallen voor Tidal middels de site van mysqueezebox.com zo ongeveer het einde zou betekenen voor Tidal op LMS. Het loopt dus anders, en dat is maar goed ook. Ken de ins-and-outs van deze plugin niet, maar schat in dat zoiets alleen mogelijk geweest is door het open source-karakter van LMS.
Re: Daphile
Klopt, zelf geen Tidal gebruiker maar met Daphile en pCP lijkt LMS levender dan ooit.
Re: Daphile
Ik denk dat er iets gaande is met mijn browser, want ik heb nog een 2e daphile server waarop ik zojuist Tidal local heb ingesteld en nu komt Tidal wel tevoorschijn in de classic skin zoals bij jullie.Marp schreef: ↑zo 24 mar 2024, 3:40Ehm, wat je daar bij mij ziet, is eveneens de vervangende TIDAL Local Plugin. De oudere is bij mij nooit geïnstalleerd geweest.
Kan het zijn dat je die bij jou ook voor de oude hebt aangezien? TIDAL Local zou vanaf LMS versie 8.3 goed moeten werken, en de menuboom in elke interface is zoals LMS hem aanreikt. Dus in theorie kan de menustructuur in de LMS-interface eigenlijk moeilijk anders zijn dan die in de Material Skin, of in de Daphile-interface (= gecustomiseerde LMS-interface). Wat ook nog kan, is dat de oude opbouw nog even in de cache van je browser of LMS is blijven hangen, nadat je de oude plugin had gedeactiveerd.
Overigens is dit de 32 bits versie van Daphile, maar dat gaat dus ook. ( Netbookje )
Wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is die hotspot. Dat zou handig zijn voor luister dagen, namelijk. Ik heb een hypermodern snel wifi kaartje geplaatst, dus dat moet allemaal lekker kunnen werken.
Re: Daphile
Als je 2 LMS servers in de lucht hebt op hetzelfde netwerk is het wel handig om ze een verschillende netwerknaam te geven. Op zich is Daphile naast LMS server met de Player alleen maar een user interface voor clients. Voor direct streaming van WWW content als radio, Tidal enz. geeft het alleen maar commando's door aan de diverse clients en doet verder niks.
Re: Daphile
Gevonden, in de plugin lijst van Daphile was de material skin niet zichtbaar,'Marp schreef: ↑zo 24 mar 2024, 2:58Dat zou dan betekenen dat die beta-versie een eigen repository gebruikt voor plugins. Maar ook dat de plugin wél beschikbaar komt als je zelf de oorspronkelijke LMS-repository toevoegt. Althans, als in de beta-versie ook die mogelijkheid niet is verwijderd. Deze zou je helemaal onderaan het plugins-tabblad moeten vinden:
Screenshot 2024-03-24 at 02-49-31 Daphile.png
In de LMS versie wel, aangevinkt en nu werkt het gewoon.
Moet nog wel even kijken of ik het iets vind wat bruikbaar is.
ik gebruik meestal de app voor de bediening en niet de browser.
Re: Daphile
Ze hebben ieder een unieke naam...Pjotr schreef: ↑zo 24 mar 2024, 12:04Als je 2 LMS servers in de lucht hebt op hetzelfde netwerk is het wel handig om ze een verschillende netwerknaam te geven. Op zich is Daphile naast LMS server met de Player alleen maar een user interface voor clients. Voor direct streaming van WWW content als radio, Tidal enz. geeft het alleen maar commando's door aan de diverse clients en doet verder niks.
Ik heb zitten zoeken, maar kan met de beste wil van de wereld niet vinden waarom Tidal niet normaal verschijnt, of Ja, waarom het lijstje apps niet verschijnt in de classic skin van Daphile.
Nah, het werkt onder material skin, maar goed. Dat kan ik dan weer niet velen he, zoals ze dat hier plaatselijk plastisch uitdrukken..
Re: Daphile
Zie dat de laatste versie van vorig begin jaar is. Dus dat zou het niet kunnen zijn. Heb inmiddels diverse micro PC'tjes er mee opgetuigd, wel met de standaard versie. Geen enkel probleem. Gisteren even de Tidal plugin aangevinkt en die verschijnt gewoon onder "My Apps", zowel direct onder de Daphile interface in de browser, in Material en in Squeezer. Ik heb geen Tidal account, kan het dus niet verder testen. Als ik de app start vraagt ie om de credentials, logisch.
Re: Daphile
Wellicht is het een instelling, rgens. Je kunt wel meer zaken zichtbaar maken, danwel verbergen. Weet alleen niet of ik en welke instelling ik zou hebben veranderd.
Re: Daphile
Of je hebt hem niet geïnstalleerd... Staat ie wel aangevinkt bij de plugins? "My Apps" is gewoon een standaard tab in de Daphile player en andere players.
Re: Daphile
Er is een nieuwe versie beschikbaar.
https://daphile.com/firmware/beta/
dit zijn de wijzigingen.
2024-04-29 beta version 24.04-b291702 (x86_64, x86_64-rt & i486) changes:
- LMS update to 8.5.2 (Git commit 91d6644 on Apr 24, 2024)
- Mysqueezebox.com integration removed in LMS 8.5
- Kernel update to 6.6.25 and 6.6.25-rt29
- Linux firmware file inclusion improved
- ISO file size grown due to increased kernel modules
with related firmware files and compression strategy change:
- Kernel modules and firmware files use LZMA (.xz)
- SquashFS root filesystem uses Zstd
- Perl upgrade to 5.38 version
- Daphile built with GCC 13.2
- CDDB replaced with Gnudb (https://gnudb.org/)
- Other updates and bug fixes
https://daphile.com/firmware/beta/
dit zijn de wijzigingen.
2024-04-29 beta version 24.04-b291702 (x86_64, x86_64-rt & i486) changes:
- LMS update to 8.5.2 (Git commit 91d6644 on Apr 24, 2024)
- Mysqueezebox.com integration removed in LMS 8.5
- Kernel update to 6.6.25 and 6.6.25-rt29
- Linux firmware file inclusion improved
- ISO file size grown due to increased kernel modules
with related firmware files and compression strategy change:
- Kernel modules and firmware files use LZMA (.xz)
- SquashFS root filesystem uses Zstd
- Perl upgrade to 5.38 version
- Daphile built with GCC 13.2
- CDDB replaced with Gnudb (https://gnudb.org/)
- Other updates and bug fixes
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Daphile
Hopelijk heeft deze nieuwe versie en bredere ondersteuning voor de diverse wifi adapters, dat liet in de voorgaande versie een beetje te wensen over.
We gaan er mee aan de gang!
Bedankt voor het mededelen. @Kappa7:
We gaan er mee aan de gang!
Bedankt voor het mededelen. @Kappa7:
Re: Daphile
Zo te zien is het in elk geval de laatste versie van LMS zo dat de Deezer plugin ook zou moeten werken.
Voor TTS misschien een oplossing.
Voor TTS misschien een oplossing.
Re: Daphile
Ben de laatste tijd bezig met iMacs installeren. Maar dat is bijna afgerond. Dan eens duiken in dat Daphile probleempje.
Hoe zet je eigenlijk je server uit, in material-skin? Ik ga daarvoor altijd terug naar de classic skin...
Hoe zet je eigenlijk je server uit, in material-skin? Ik ga daarvoor altijd terug naar de classic skin...
Re: Daphile
Hij zal LMS bedoelen zodat je alleen Squeezeplayer hebt draaien als endpoint/client.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Of de power button van de speler(s)? In Material Skin zit die wat weggestopt in het uitklapmenu linksboven. Die waarmee je de te bedienen speler(s) selecteert.
De server{*} uitzetten zit verder weggestopt:
Menu rechtsboven met de 3 puntjes -> Server (Ctrl+E) -> Nogmaals menu rechtsboven met de 3 puntjes -> Shutdown
--
* Update: onder "server" verstaat Material Skin de server-software (LMS), wat van zichzelf een applicatie zonder OS is. Vanuit LMS is het daarom niet mogelijk om het bovenliggende OS af te sluiten, en daarmee de hardware uit te zetten. Bij Daphile kan dat enkel binnen de eigen interface met de grote power-button in het hoofdmenu.
De server{*} uitzetten zit verder weggestopt:
Menu rechtsboven met de 3 puntjes -> Server (Ctrl+E) -> Nogmaals menu rechtsboven met de 3 puntjes -> Shutdown
--
* Update: onder "server" verstaat Material Skin de server-software (LMS), wat van zichzelf een applicatie zonder OS is. Vanuit LMS is het daarom niet mogelijk om het bovenliggende OS af te sluiten, en daarmee de hardware uit te zetten. Bij Daphile kan dat enkel binnen de eigen interface met de grote power-button in het hoofdmenu.
Re: Daphile
Die powerbutton is een overlay van Daphile volgens mij, niet van LMS. Op de PC interface zet ie ook echt de host uit!
Re: Daphile
Met "server" bedoel ik de hele pc waarop Daphile draait. De pc uitzetten, had ik ook kunnen schrijven...
Maar binnen de material skin is het dus ook de "server uitzetten".. en niet louter de player...
Cool, ga ik proberen, morgen.
Maar binnen de material skin is het dus ook de "server uitzetten".. en niet louter de player...
Cool, ga ik proberen, morgen.
