Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

TTS schreef: di 12 mar 2024, 6:00
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...
Zal eens vragen of er nog iets speciaals moet gebeuren (zoals gezegd gebruikt ik die (nieuwe) Tidal-plugin niet zelf). Zou ook kunnen dat het onder Daphile niet werkt, maar met native LMS wel. Kom erop terug.
Hoe kom je in die material skin? :9000 achter het op adres?
Is een server-instelling onder Interface/Web-interface. Je kunt ook /material achter de url tikken, dan heb je m ook. Met /classic kun je terugschakelen (als je server-instelling material is).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

TTS schreef: di 12 mar 2024, 6:00
AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21
hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11


https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...

Hoe kom je in die material skin? :9000 achter het op adres?
eerst de plugin installeren
en dan IP:9000/material gebruiken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Vind het op de telefoon nogal verwarrend. Welke knoppen voor Material zijn en welke voor je browser, is niet duidelijk meer. Je moet tenslotte eerst je browser opstarten om naar Material te kunnen gaan. Maar het blijft je browser qua bediening.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Heb dit opgelost door op mijn foon/tablet vanuit de browser een snelkoppeling te maken naar de LMS-server, die verschijnt dan als icoon op je startscherm. En als je die opstart, zie je in het geheel geen browser-knopjes of adresbalk, zo lijkt het gewoon een app. Sterker nog, het icoon van de snelkoppeling gebruikt ook het icoon van de website. Als je het niemand vertelt, dan weten ze niet beter dat het een app is (terwijl het een website is) ;)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Da's ook een mogelijkheid tnx. Zal eens kijken, staat nu gewoon bij de bookmarks.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

er is ook een android app voor Material, moet je wel van Githup halen, staat niet in de appstore, wel in F-Droid

edit: https://github.com/CDrummond/lms-material-app
Laatst gewijzigd door Henkjan op di 12 mar 2024, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link erbij
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Pjotr schreef: di 12 mar 2024, 11:14
Da's ook een mogelijkheid tnx. Zal eens kijken, staat nu gewoon bij de bookmarks.
Zo zien de snelkoppelingen op het startscherm van mijn foon eruit:
snelkoppelingen.jpg
snelkoppelingen.jpg (32.51 KiB) 467 keer bekeken
Alles met het chrome-icoontje in de rechteronderhoek zijn dus websites, als je op LMS klikt, opent de Material-webinterface. Zoals je ziet zijn alle snelkoppelingen voorzien van het icoon wat erbij hoort, dat komt uit de site zelf; je hoeft daar zelf niets voor te doen, wordt dus automatisch opgehaald bij het aanmaken van de snelkoppeling.

Zal als ik thuis ben een schermafdruk van de Material-'app' maken, kan er nu niet bij.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Zo ziet de Material-webapp eruit als ie opgestart wordt vanuit een snelkoppeling op je foon of tablet. Zoals je ziet, zie je geen enkel browser-element dus kan er ook geen verwarring zijn.
lms-webapp.jpg
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

TTS schreef: di 12 mar 2024, 6:00
AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21
hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...
Hier de bug:
https://github.com/michaelherger/lms-pl ... /issues/51

Schijnt iets in Daphile te zijn als ik het goed begrijp, de plugin werkt vanaf LMS 8.4 maar Daphile is 8.3.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Balen zeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

AudioMan schreef: di 12 mar 2024, 18:33
Zo ziet de Material-webapp eruit als ie opgestart wordt vanuit een snelkoppeling op je foon of tablet. Zoals je ziet, zie je geen enkel browser-element dus kan er ook geen verwarring zijn.
lms-webapp.jpg
Hmmm... werkt wel maar blijft stuk langzamer dan Squeezer op een niet al te snelle foon... :roll: Overigens met Daphile krijg je met http://ipaddressdaphile/cgi-bin/AudioPlayer gewoon de player van Daphile in foonformaat. Gaat trouwens net zo langzaam.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Mijn foon is ultra low-end, maar de Material-webapp draait als een tierelier bij mij. Wellicht is er iets anders aan de hand, bv met Daphile of zo? Is de classic-skin net zo langzaam?
(noot. Heb zelf geen Daphile maar draai LMS via docker/RPMS)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Ik gebruik gewoon "http://iplms:9000/material". Dat spreekt rechtstreeks de Material wepinterface plugin van de LMS server aan.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Wist je dat je in Daphile ook gewoon een IR remote kan gebruiken?
In het menu Key Bindings kan je een koppeling maken met een standaard USB IR remote.
Daarvoor gebruik ik hier nu een stream zap remote maar elke USB IR Interface is hier voor te gebruiken.
Schermafbeelding 2024-03-12 211609.png
Wat prettig is dat je radio stations direct onder een voorkeuze toets kan zetten en volgende en vorige nummer ook direct toegankelijk is.
Ik heb dan een Logitech Symphony welke ook de rest van de componenten kan bedienen en daarmee kan ik eigenlijk ook het volume regelen van de versterker en ingangen schakelen. de hele set is dan te bedienen van uit een remote.
PLaylist laden en gewoon skippen als het nodig is.
Een tablet of telefoon vasthouden tijdens het luisteren en wisselen van devices om het volume hoger of lager te zetten luistert niet ontspannen.

En Henk-jan heeft gelijk je player staat natuurlijk op een vast op 100% qua volume.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Pjotr schreef: di 12 mar 2024, 20:35
Ik gebruik gewoon "http://iplms:9000/material". Dat spreekt rechtstreeks de Material wepinterface plugin van de LMS server aan.
Is de classic-interface ook zo traag dan?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Kappa7 schreef: di 12 mar 2024, 21:30
En Henk-jan heeft gelijk je player staat natuurlijk op een vast op 100% qua volume.
Prima hoor, maar dan ook geen volumenormalisatie, ruimtecorrectie, curvecorrectie en andere processing in het digitale domein gebruiken he? Anders is die bitperfecte weergave alsnog een illussie.

Bij mij wordt het volume via LMS trouwens hardware-matig geregeld, al interesseert dat bitperfecte me eerlijk gezegd geen zier (meer) als ik in huis bezig ben. Dan is het best fijn om op de salontafel, eettafel, keukentafel of bureau slechts op een knopje te hoeven drukken, i.p.v. een afstandsbedienig op te moeten pakken en te richten. De Logitech AB gebruik ik om die reden juist steeds sporadischer. Wat ik ook niet onprettig vind, is dat de muziek tijdens een telefoongesprek automatisch pauzeert en na afloop verder gaat waar het was gebleven.

Zo zie je maar: zoveel LMS-gebruikers, zoveel manieren van luisteren en even zoveel voorkeuren. O:)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Pjotr schreef: di 12 mar 2024, 20:35
Ik gebruik gewoon "http://iplms:9000/material". Dat spreekt rechtstreeks de Material wepinterface plugin van de LMS server aan.
Indien je de groene LMS-interface minder gebruikt, kan je eventueel Material Skin als web interface instellen op http://daphile:9000/settings/index.html
Dan hoef je "material" voortaan niet meer in de url op te nemen.
Screenshot 2024-03-13 at 08-47-47 Server Settings.png
Op vergelijkbare wijze kan je dan de default interface weer oproepen:
http://daphile:9000/default
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

url + /classic werkt ook. Al moet ik zeggen dat sinds ik de Material-skin ontdekt hebt, ik geen moment meer achteruit heb gekeken en dus geen enkele behoefte heb om de classic-skin weer terug te zien. Weet ook amper meer hoe die er ook alweer uit zag hahahaha
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

I know Marp. Dacht probeer het allemaal nog eens een keertje en eigenlijk is de conclusie: Geen enkele noodzaak om Squeezer te vervangen voor wat anders. Daarmee bedien ik LMS en daarmee ook dus alle clients door het hele huis: Woonkamer, PC, Keuken, werkplaats, enz.! En, heel belangrijk, de rest van de familie snapt het ook. Kortom LMS is een erg volwassen muzieksysteem met vele mogelijkgeden! Ondanks dat Logitech het aan de wilgen heeft gehangen. Of misschien wel juist daardoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Henkjan schreef: di 12 mar 2024, 9:02
TTS schreef: di 12 mar 2024, 6:00
AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21

De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...

Hoe kom je in die material skin? :9000 achter het op adres?
eerst de plugin installeren
en dan IP:9000/material gebruiken
Done, werkt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

AudioMan schreef: wo 13 mar 2024, 9:58
en dus geen enkele behoefte heb om de classic-skin weer terug te zien. Weet ook amper meer hoe die er ook alweer uit zag hahahaha
De classic interface? Die is wel héééél oud! Stamt nog uit de tijd voordat Slim Devices door Logitech werd overgenomen (2006), waarmee de Squeezebox een product van Logitech werd. De bijbehorende SlimServer werd toen omgedoopt tot achtereenvolgens SqueezeCenter, Squeezebox Server en Logitech Media Server, en kreeg ook zowat gelijk zijn groene Logitech interface. Ik geloof trouwens dat LMS nu Squeezebox Media Server heet.
SlimServer web interface (2003-2006) - http://daphile:9000/classic
SlimServer web interface (2003-2006) - http://daphile:9000/classic
LMS web interface (2006-heden) - http://daphile:9000/default
LMS web interface (2006-heden) - http://daphile:9000/default
Daphile web interface (2013-heden) - http://daphile/ en http://daphile:9000/daphile
Daphile web interface (2013-heden) - http://daphile/ en http://daphile:9000/daphile
Material Skin plugin (2020-heden) - http://daphile:9000/material
Material Skin plugin (2020-heden) - http://daphile:9000/material
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

AudioMan schreef: di 12 mar 2024, 19:03
TTS schreef: di 12 mar 2024, 6:00
AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21

De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...
Hier de bug:
https://github.com/michaelherger/lms-pl ... /issues/51

Schijnt iets in Daphile te zijn als ik het goed begrijp, de plugin werkt vanaf LMS 8.4 maar Daphile is 8.3.
Heb de nieuwste TIDAL plugin nu werkend onder Daphile!!!

PlugIn aanvinken, --> naar settings, --> je details van Tidal invullen, --> opnieuw starten.....

En dan verschijnt tidal niet in het rijtje, maar je kunt bij een gegeven artiest wel zoeken ( en vinden ) op Tidal. Dan speelt Tidal wel binnen Daphile..
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Zo zou je de Tidal-plugin eigenlijk moeten zien:
tidal-plugin.jpg
Blijkbaar zie je dit niet, dat zou dan te maken kunnen hebben dat de LMS-versie op Daphile te laag is voor deze plugin. Maar je kunt op een andere manier toch de Tidal-collectie raadplegen, dus dat is dan weer prima, eind goed, al goed!
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Nee, die interface zie ik niet. Ik kan, na het kiezen van een artiest, naast verschillende cd's welke binnen Daphile beschikbaar zijn, ook kiezen, nu, voor Tidal als bron. Dan krijg ik te zien wat Tidal heeft voor deze artiest en daaruit kan ik dan kiezen en afspelen.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

AudioMan schreef: do 21 mar 2024, 12:45
Zo zou je de Tidal-plugin eigenlijk moeten zien:
tidal-plugin.jpg
Blijkbaar zie je dit niet, dat zou dan te maken kunnen hebben dat de LMS-versie op Daphile te laag is voor deze plugin. Maar je kunt op een andere manier toch de Tidal-collectie raadplegen, dus dat is dan weer prima, eind goed, al goed!
Binnen de Material Skin kan ik onder "Apps" wel voor Tidal kiezen!!! ( Of voor Spotty, YouTube en Shoutcast ( Hoewel ik alleen Tidal heb geconfigureerd ))

Het werkt op de phone ook. Yessss...
Screenshot_20240324-013610.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”