Wie weet wat ik heb?
Moderator: Beheerdersteam
Wie weet wat ik heb?
https://i.postimg.cc/cJFgR74x/IMG-2593.jpg
https://i.postimg.cc/k4DVfVBx/IMG-2599.jpg
Beste allemaal, volledig nieuw hier. Ik heb een voorsterker Siemens ecc 83 buisjes. Aparte phono voeding. 2 maal pre out. Hij klinkt prachtig. Zou iemand een idee van een schema hebben? Wat is de bron? Ik hoop dat hier knappe koppen zitten die mij kunnen helpen. Alvast dank.
Mvg en dank Jarno
https://i.postimg.cc/k4DVfVBx/IMG-2599.jpg
Beste allemaal, volledig nieuw hier. Ik heb een voorsterker Siemens ecc 83 buisjes. Aparte phono voeding. 2 maal pre out. Hij klinkt prachtig. Zou iemand een idee van een schema hebben? Wat is de bron? Ik hoop dat hier knappe koppen zitten die mij kunnen helpen. Alvast dank.
Mvg en dank Jarno
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Wie weet wat ik heb?
hoi Jarno, welkom hier
ik heb de foto's maar even als bijlage gedaan, dan blijven ze er staan ook al stopt postimg er mee
ik heb de foto's maar even als bijlage gedaan, dan blijven ze er staan ook al stopt postimg er mee
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Wie weet wat ik heb?
Heb deze zelfbouw hier op het forum niet eerder gezien in elk geval. Hoe ben je eraan gekomen?
Re: Wie weet wat ik heb?
Dankjewel voor je hulp. Ik heb deze van een Tom in België gekocht. Hij kon mij niet zeggen wat de originele was. Wel dat er goede onderdelen gebruikt zijn.
Re: Wie weet wat ik heb?
Ik speel het over twee quad II en quad esl 57. Laatste door quad musikwiedergabe gereviseerd. Quad II door vintage audio repair
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Wie weet wat ik heb?
Denk dat de versterker al wat ouder is, waar niks mis mee hoeft te zijn overigens. Styroflex condensatoren waren vroeger populairder dan nu.
Ja wie weet dat iemand hier op het forum de versterker herkend.
Ja wie weet dat iemand hier op het forum de versterker herkend.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Wie weet wat ik heb?
Ik heb de indruk dat het een zelfbouw versterker is op basis van een elektuur ontwerp uit de jaren ‘80.
Volgens mij iets van een SRPP versterker.
Zal eens door mijn archief bladeren of ik een kopie van het schema heb.
De layout komt me bekend voor omdat ik een keer zo’n versterker heb gemodificeerd voor iemand, omdat de gain nogal hoog is.
De ingangsprint lijkt op de elektuur “busprint”
Volgens mij iets van een SRPP versterker.
Zal eens door mijn archief bladeren of ik een kopie van het schema heb.
De layout komt me bekend voor omdat ik een keer zo’n versterker heb gemodificeerd voor iemand, omdat de gain nogal hoog is.
De ingangsprint lijkt op de elektuur “busprint”
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Wie weet wat ik heb?
Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Wie weet wat ik heb?
Dat is niet het toestel op de foto's.RobertD schreef: ↑vr 08 mar 2024, 18:50Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
Wel ziet het toestel op de foto's er uit als een Elektuur model, echter heb ik inmiddels alle ooit uitgebrachte Elektuurs doorgespit, maar ik kom hem niet tegen.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 08 mar 2024, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
