Wie weet wat ik heb?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

https://i.postimg.cc/cJFgR74x/IMG-2593.jpg

https://i.postimg.cc/k4DVfVBx/IMG-2599.jpg


Beste allemaal, volledig nieuw hier. Ik heb een voorsterker Siemens ecc 83 buisjes. Aparte phono voeding. 2 maal pre out. Hij klinkt prachtig. Zou iemand een idee van een schema hebben? Wat is de bron? Ik hoop dat hier knappe koppen zitten die mij kunnen helpen. Alvast dank.

Mvg en dank Jarno
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Henkjan »

hoi Jarno, welkom hier


ik heb de foto's maar even als bijlage gedaan, dan blijven ze er staan ook al stopt postimg er mee
Bijlagen
IMG-2593.jpg
IMG-2597.jpg
IMG-2599.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Barry2001 »

Heb deze zelfbouw hier op het forum niet eerder gezien in elk geval. Hoe ben je eraan gekomen?
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

Dankjewel voor je hulp. Ik heb deze van een Tom in België gekocht. Hij kon mij niet zeggen wat de originele was. Wel dat er goede onderdelen gebruikt zijn.
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

Ik speel het over twee quad II en quad esl 57. Laatste door quad musikwiedergabe gereviseerd. Quad II door vintage audio repair
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Barry2001 »

Denk dat de versterker al wat ouder is, waar niks mis mee hoeft te zijn overigens. Styroflex condensatoren waren vroeger populairder dan nu.
Ja wie weet dat iemand hier op het forum de versterker herkend.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door RobertD »

Ik heb de indruk dat het een zelfbouw versterker is op basis van een elektuur ontwerp uit de jaren ‘80.
Volgens mij iets van een SRPP versterker.
Zal eens door mijn archief bladeren of ik een kopie van het schema heb.
De layout komt me bekend voor omdat ik een keer zo’n versterker heb gemodificeerd voor iemand, omdat de gain nogal hoog is.
De ingangsprint lijkt op de elektuur “busprint”
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door RobertD »

Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

Wow. Dat je dat zo snel vindt. Lijkt er idd op.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Rob Dingen »

Dat is hem niet, die heb ik vroeger ooit gebouwd.

Rob
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Kappa7 »

Ziet er wel uit als een Electuur ontwerp inderdaad.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door Olaf Analogue »

RobertD schreef: vr 08 mar 2024, 18:50
Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
Dat is niet het toestel op de foto's.
Wel ziet het toestel op de foto's er uit als een Elektuur model, echter heb ik inmiddels alle ooit uitgebrachte Elektuurs doorgespit, maar ik kom hem niet tegen.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 08 mar 2024, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

Dank! Het heeft dus phono en twee line out en tape selector.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door beijert »

Doet mij denken aan een Ypsilon.
jarno78
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 mar 2024, 17:26

Re: Wie weet wat ik heb?

Bericht door jarno78 »

Wederom dank. Heel leuk om te merken dat er zoveel kennis is.
Plaats reactie