Kringloop verrassing...

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door richard »

AntonZ schreef: wo 06 mar 2024, 10:35
Misschien is mijn timing niet goed.
Of de kringloopwinkels doen hun huiswerk te goed.
Laatst voor een paar centen een behoorlijke Quaich opgeduikeld. Waarschijnlijk hebben ze daar gedacht dat het een wat groot uitgevallen asbak was.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door pappaleo »

Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist. Die gaan dan niet de kringloop in maar krijgen een opknapbeurt en eindigen op MP.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

Ik sprak de jongen die ze geprijsd had daar. Hij zoekt op e-bay enz en hangt er dan een prijs aan. Maja. Dat is dan toch een stuk lager uitgevallen. Deze cantons zien er ook wat ehm ruw uit. Een beetje alsof iemand ze zelf gemaakt heeft. Het is een wat "industrieel" uiterlijk. Niet meteen een sonus Faber of iets dergelijks. Beetje eenvoudig dus. En ze waren ietsje stoffig, na dik 30 jaar. Maar dat heb ik al direct gecorrigeerd. Klinken echter..... :yeah: Maar nee, heb niet de indruk dat het joch weet wat ie had. Maar da' s niet erg... :proost:
Laatst gewijzigd door TTS op wo 06 mar 2024, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 19:03
Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist. Die gaan dan niet de kringloop in maar krijgen een opknapbeurt en eindigen op MP.
Helaas heb ik dat ook mogen ontdekken, elders...
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door AntonZ »

pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 19:03
Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist.
En daar kunnen we dan op mopperen. Maar eigenlijk willen we er zelf stiekem ook gewoon de pareltjes tussenuit vissen :hide:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »



Klopt, zoals een Philips cd 304... Een paartje ad9710... Een proton cassettedeck, een Ferrograph series 7
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door pappaleo »

AntonZ schreef: wo 06 mar 2024, 22:20
pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 19:03
Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist.
En daar kunnen we dan op mopperen. Maar eigenlijk willen we er zelf stiekem ook gewoon de pareltjes tussenuit vissen :hide:
Ik mopper niet (verkeerde topic), ik constateer alleen maar.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door beijert »

Mijn dochter werkt er in de weekenden sinds vorige week. Zal mij benieuwen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 19:03
Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist. Die gaan dan niet de kringloop in maar krijgen een opknapbeurt en eindigen op MP.
Klopt wel. Een kennis zit in het het bestuur van een krinloopwinkel. Gebeurt niet alleen met audio, vist ook veel zeldzaam vinyl er tussenuit. Eigenlijk gaat meeste waardevolle niet de winkel in maar particulier naar Marktplaats.
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door AntonZ »

pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 22:54
AntonZ schreef: wo 06 mar 2024, 22:20
pappaleo schreef: wo 06 mar 2024, 19:03
Ik ken iemand die in een kringloopwinkel werkt en de pareltjes er uit vist.
En daar kunnen we dan op mopperen. Maar eigenlijk willen we er zelf stiekem ook gewoon de pareltjes tussenuit vissen :hide:
Ik mopper niet (verkeerde topic), ik constateer alleen maar.
No worries, ik wilde dat ook niet insinueren. Sorry als het zo overkwam.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Henkjan »

beijert schreef: do 07 mar 2024, 9:41
Mijn dochter werkt er in de weekenden sinds vorige week. Zal mij benieuwen...
voor vinyl: zet de Discogs app op d'r telefoon, dan zie je vlot of iets nog bijzonder is.
en ik wil first dibs op de LP van The KLF - Chill Out :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Pjotr »

Er is ook niks mis mee. Als ze het zelf niet doen schuimen handelaren de boel wel voor ze af. Zouden dus wel gek zijn als ze het niet deden. Dus kom je een "particulier" op MP tegen die al lang actief is dan weet je hoe laat het is. Desalniettemin kun je in de fysieke kringloop best geluk hebben. Zoals een Thorens TD160 MK-I voor een tientje destijds. Alleen de plint viel uit elkaar omdat de lijm verdroogd was. Maar verder onbeschadigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

LP's die de moeite waard zijn kom ik nog maar zelden tegen daar.
Maar met hifi spulletjes heb ik toch wel regelmatig prijs.
Heb hierboven slechts een greep vermeld.
Nou zit ik dagelijks op de weg en kom overal.
En heb wel vaak de gelegenheid om ergens binnen te wandelen.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door AudioMan »

Heb laatst een Yamaha subwoofer YST-SW015 op de kop getikt. Voor 2 tientjes. Leuk voor wat kleinere setjes.
Screenshot 2024-03-11 at 14-04-46 YST-SW015 - Specificaties - Yamaha - Nederland _ België _ Luxemburg.png
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door OWC »

Ik gebruik ze meestal voor de versterker.

Naar mijn ervaring is de woofer in dergelijke subjes en vooral de tuning in heel veel gevallen walgelijk boemerig.

Kan ook niet anders met zo'n kort poortje.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Pjotr »

Meeste mensen willen eigenlijk een massageapparaat... :D
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door AudioMan »

OWC schreef: di 12 mar 2024, 10:56
Naar mijn ervaring is de woofer in dergelijke subjes en vooral de tuning in heel veel gevallen walgelijk boemerig.
Dit is er 'toevallig' 1tje die wél goed klinkt weet ik. Heeft ook MFB-techniek aan boord, Yamaha noemt het zelf YST = Yamaha Servo Technology. Heb zelf de grote variant, de YST-SW800. Als die kringloop-sub niet van het YST-type was, had ik m nooit meegenomen, de meeste subs die je daar vindt zijn idd gewoon meuk.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Henkjan »

AudioMan schreef: di 12 mar 2024, 11:24
YST = Yamaha Servo Technology
leuk. zal eens opletten of ik ze zie staan
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

Pjotr schreef: di 12 mar 2024, 11:04
Meeste mensen willen eigenlijk een massageapparaat... :D
Met een gat er in???
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

Gisteren via MP nog een canton sat- sub setje gescoord voor dochterlief. Nu een plus s en plus c combo.
Schrok me de pleuris, toen, nadat in de auto de gril losliet en de woofert bloot kwam te liggen, ik merkte dat de konus volkomen naar binnen was getrokken en de rolrand helemaal plat..... Keistijf dat ding. Kon nooit goed zijn. Maja, toch maar mee naar huis.
Daar aangekomen,nadat dat setje de hele dag op de passagiersstoel had gestaan, was wat ik eerder aantrof weg. Normale rolrand en konus op de normale plek.

Tsja, gesloten sub.

Was waarschijnlijk net van een koude zolder gehaald en, net als bv een jerrycan, daarom " ingedeukt ".
Speelt verder uitstekend.
Die sattelietjes,ietsje groter dan realistic minimus 7, zijn veel beter. Die plus c geeft een lekkere droge niet te diepe bas. Fijner dan de plus e die ik ook heb.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door richard »

Typisch, een gesloten kast zou nooit 100% dicht moeten zijn. Anders gaat hij als barometer werken zo als jij hebt gemerkt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door ds23man »

Zeker een mannetje met een kitspuit voorbij gekomen?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

richard schreef: di 12 mar 2024, 21:27
Typisch, een gesloten kast zou nooit 100% dicht moeten zijn. Anders gaat hij als barometer werken zo als jij hebt gemerkt.
De set was inderdaad net van een koude zolder gehaald.
Ik was er al rond 9 h in de ochtend dus die zolder zal wel flink koel zijn geweest. En dan een lekker warme auto in..... Kennelijk is die kast goed luchtdicht. Ik was ff bang dat het ding 20 jaar ik een hete zolder had gelegen en totaal was uitgedroogd. Valt mee, gelukkig.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door TTS »

film_76_SC210-series_1680535341787.jpg
Alleen een Hokushin dvd speler vandaag. €15,-

Het nad cassettedeck heb ik laten staan. 2 koppen, wel bias regeling. €25,- mwah, heb al genoeg cassettedecks.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Kringloop verrassing...

Bericht door Shadow »

Q Acoustics 3030i setje €50
KRK Rokit 5 setje €25

Maatje van me op de kop getikt, ik heb de Q Acoustics in beslag genomen en luister er nu naar, die zijn goed zeg!
Plaats reactie