Daphile
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Ah op die manier. Dit kan ik wel plaatsen.
Dat nog niet geladen afbeeldingen niet realtime tijdens het scrollen worden getoond, maar pas zodra de pagina stil staat, vind ik niet hinderlijk. Eerder een vanzelfsprekendheid, omdat je tijdens snel scrollen liever geen opstoppingen in het dataverkeer veroorzaakt, wat ook de audiostream in de weg kan zitten. Maar als dit je stoort, is een permanente cache op het mobieltje inderdaad wel een uitkomst.
Dat nog niet geladen afbeeldingen niet realtime tijdens het scrollen worden getoond, maar pas zodra de pagina stil staat, vind ik niet hinderlijk. Eerder een vanzelfsprekendheid, omdat je tijdens snel scrollen liever geen opstoppingen in het dataverkeer veroorzaakt, wat ook de audiostream in de weg kan zitten. Maar als dit je stoort, is een permanente cache op het mobieltje inderdaad wel een uitkomst.
Re: Daphile
Met Squeezer staan de plaatjes i.d.d. ook vrijwel gelijk op je scherm. En dat cached ze uiteindelijk toch ook? Hick ups of anderszins beïnvloeding van de muziekstream merk ik niks van. Beetje moot point. Gebruik gewoon wat je bevalt.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Nee natuurlijk zit het ophalen van afbeeldingen de stream niet in de weg, op de manier zoals de apps nu werken. Dat is wat ik aangeef, en waarom ik het een vanzelfsprekendheid vind dat ze pas worden opgehaald zodra de scroll stilstaat. En dus: als je de graag de afbeeldingen al tijdens het scrollen ziet, is een permanente opslag (de meeste apps cachen tijdelijk) inderdaad een uitkomst.
Het ging er trouwens niet om welke app beter zou zijn he. Daarin heeft iedereen gewoon zijn eigen voorkeuren. Wel is me nu precies duidelijk wat George minder beviel aan de andere apps.
Het ging er trouwens niet om welke app beter zou zijn he. Daarin heeft iedereen gewoon zijn eigen voorkeuren. Wel is me nu precies duidelijk wat George minder beviel aan de andere apps.
Re: Daphile
Ik heb inmiddels een i5 met 8Gb en een LG drive op Daphile. Deze staat in mijn werkkamer naast de kast met ceedees.
Later deze week eens naar de rip-instellingen kijken. Er mist soms een track.
Voorlopig rip ik alles naar een 2Tb Lacie USB-C schijfje. Ik moet nog even kijken wat de beste workflow is.
Later deze week eens naar de rip-instellingen kijken. Er mist soms een track.
Voorlopig rip ik alles naar een 2Tb Lacie USB-C schijfje. Ik moet nog even kijken wat de beste workflow is.
Re: Daphile
Is dat een nieuwe LG drive? Ik had er vorige week ook een slechte brander bij zitten. Voor €18,80 heb je een nieuwe Lite-on..
Had nog een oude Sony, die werkte wel.
Verder kun je je voorkeur snel, danwel accuraat rippen instellen. Ook haal ik problematische cd's ff over mijn t-shirt. Dat helpt ook met de leesbaarheid, te zien aan de te verwachten rip-tijd.
Had nog een oude Sony, die werkte wel.
Verder kun je je voorkeur snel, danwel accuraat rippen instellen. Ook haal ik problematische cd's ff over mijn t-shirt. Dat helpt ook met de leesbaarheid, te zien aan de te verwachten rip-tijd.
Re: Daphile
Het is een wat oudere LG Modisc drive. De correctie staat nu op +6.
Maar als het niets wordt koop ik wel een nieuwe.
Maar als het niets wordt koop ik wel een nieuwe.
Re: Daphile
Soms is de eerste track een "hidden track" of staat hij bewust op een positie waar de simpeler PC drive net niet bij kan maar een CD spelert wel.FR_Aad schreef: ↑ma 04 mar 2024, 22:50Ik heb inmiddels een i5 met 8Gb en een LG drive op Daphile. Deze staat in mijn werkkamer naast de kast met ceedees.
Later deze week eens naar de rip-instellingen kijken. Er mist soms een track.
Voorlopig rip ik alles naar een 2Tb Lacie USB-C schijfje. Ik moet nog even kijken wat de beste workflow is.
Re: Daphile
Ja, en ook de rippert kan uitmaken. Ik heb hier zo'n CD met een hidden track gehad, meen van Sony. Daar kwam ook dBpoweramp en EAC niet doorheen, maar Nero weer wel... 
Re: Daphile
In het begin een paar tracks opnieuw moeten doen. (Over meerdere cd’s)
Ik maak nu voor het rippen de cd schoon met alcohol en een doekje. (Alcohol in een klein pompflesje gaat perfect)
Schone cd’s maakt ook al verschil.
Ik maak nu voor het rippen de cd schoon met alcohol en een doekje. (Alcohol in een klein pompflesje gaat perfect)
Schone cd’s maakt ook al verschil.
Re: Daphile
Klopt. Gaat nog beter met een lauw warm Dreft afwassopje. Even naspoelen en daarna gewoon in het afdruiprek. Alcohol versmeert de vettigheid meer dan dat het er af haalt. Met afwas spoel je het er ook echt af. Ander gemeen spul wat er met alcohol niet af wil is stickerlijm. Dat gaat meestal stuk beter met terpentine! Wel even laten weken.
Ik zou i.d.d. voor zo'n aantal niet bezuinigen en jezelf trakteren op een nieuwe LiteOn of Plextor.
Ik zou i.d.d. voor zo'n aantal niet bezuinigen en jezelf trakteren op een nieuwe LiteOn of Plextor.
Re: Daphile
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.hsmeets schreef: ↑ma 26 feb 2024, 9:11https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572
Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
Re: Daphile
Heb een tijdje Squeezer gebruikt Voor het bedienen van LMS op foon/tablet, maar gebruik al lange tijd de Material-interface van LMS zelf daarvoor. Heb een shortcut aangebracht naar de LMS-server zodat je niet eens ziet dat het het geen app is. De Material-interface past zich ook automatisch aan op de vormfactor, je hebt dus een andere interface op laptop, tablet of foon.Olaf Analogue schreef:za 02 mar 2024, 11:39De meest recente (alpha) release van "open squeeze" is eventueel hier te downloaden. Deze is van 26 februari 2024 en ik heb deze zonder problemen in gebruik
https://github.com/orangebikelabs/opens ... elease.apk
Re: Daphile
cool, ga ik na het werk meteen proberen.AudioMan schreef: ↑ma 11 mar 2024, 12:21De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpghsmeets schreef: ↑ma 26 feb 2024, 9:11https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572
Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Daarmee mis je dan wel een heel handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen. Met een app (in elk geval Squeezer) kan je gewoon het volume regelen en pauzeren zonder een pagina naar voren te halen, of zelfs zonder het mobieltje uit standby te halen. Dat werkt erg praktisch.
Re: Daphile
Klopt, daar heb je gelijk in. De volumeknopjes waarmee je in Squeezer het volume vsn LMS kan regelen zijn razend handig op je foon! Op een tablet al veel minder want die pas je anders toe (heb je niet in je hand).
Maar toch ga ik niet meer terug, vind de Squeezer-app gewoon niet lekker werken (vond ik al toen ik de Material-interface voor de foon nog niet ontdekt had), het voordeel van Material weegt (voor mij) niet op tegen het nadeel (volume-knopjes niet beschikbaar). Bovendien gebruik ik veel de Squeezebox-controller (die met de Duet meekwam), dat is mijn favoriet qua bediening, en daar is voor alles een apart (fysiek) knopje
Maar toch ga ik niet meer terug, vind de Squeezer-app gewoon niet lekker werken (vond ik al toen ik de Material-interface voor de foon nog niet ontdekt had), het voordeel van Material weegt (voor mij) niet op tegen het nadeel (volume-knopjes niet beschikbaar). Bovendien gebruik ik veel de Squeezebox-controller (die met de Duet meekwam), dat is mijn favoriet qua bediening, en daar is voor alles een apart (fysiek) knopje
Re: Daphile
Yep, dat is i.d.d. erg handig, fungeert ook gelijk als screensaver met de hoesafbeelding op je telefoon. Squeezer draait gewoon door in de achtergond en is bovendien erg zuinig met energie. Doet gewoon lean en mean wat het doen moet. Maar ook hier, zoveel mensen zoveel smaken.Marp schreef: ↑ma 11 mar 2024, 15:33Daarmee mis je dan wel een heel handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen. Met een app (in elk geval Squeezer) kan je gewoon het volume regelen en pauzeren zonder een pagina naar voren te halen, of zelfs zonder het mobieltje uit standby te halen. Dat werkt erg praktisch.
Re: Daphile
Klopt ook, gebruik zelf eigenlijk alles door elkaar, foon, tablet, controller, laptop,.... alles wat ik toevallig in mijn hand heb. En een gast die 'toevallig' de Squeezer-app op zijn foon heeft staan, connect gewoon met mijn LMS-server en kan die lekker gaan gebruiken. De keuze is reuze hahahaha.Maar ook hier, zoveel mensen zoveel smaken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daphile
hoe moet ik dat zien? ik heb op m'n foon maar 3 fysieke knoppen, idd volume en de aan/uit. verder niet
btw: als je Material Skin actief hebt op t moment dat de foon t scherm uit gooit, dan komt die gewoon actief zonder te hoeven ontgrendelen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daphile
daar heb ik er ook 2 van, ook fijn voor de Now Playing info. maar kwa bedienng niet zo fijn als Material Skin (of de oude SqueezeCommander, ik heb nog een oude telefoon waar die op staat)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Na 2x tappen op het scherm komt het ontgrendelscherm even tevoorschijn, met op de achtergrond de cover van het spelende album, en op de voorgrond een mini-spelertje met 2 of 3 knoppen (kan je kiezen). Alleen bedenk ik nu dat 2x tappen ook een eigen functie van Nokia kan zijn. Dat weet ik even niet meer.
viewtopic.php?p=2070135#p2070135
Ik wist niet dat een browserpagina zich op dat venster kon vertonen. Dat is dan weer wel handig.
Re: Daphile
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...AudioMan schreef: ↑ma 11 mar 2024, 12:21De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpghsmeets schreef: ↑ma 26 feb 2024, 9:11https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572
Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
Hoe kom je in die material skin? :9000 achter het op adres?
