Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Ah op die manier. Dit kan ik wel plaatsen.

Dat nog niet geladen afbeeldingen niet realtime tijdens het scrollen worden getoond, maar pas zodra de pagina stil staat, vind ik niet hinderlijk. Eerder een vanzelfsprekendheid, omdat je tijdens snel scrollen liever geen opstoppingen in het dataverkeer veroorzaakt, wat ook de audiostream in de weg kan zitten. Maar als dit je stoort, is een permanente cache op het mobieltje inderdaad wel een uitkomst.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Met Squeezer staan de plaatjes i.d.d. ook vrijwel gelijk op je scherm. En dat cached ze uiteindelijk toch ook? Hick ups of anderszins beïnvloeding van de muziekstream merk ik niks van. Beetje moot point. Gebruik gewoon wat je bevalt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Nee natuurlijk zit het ophalen van afbeeldingen de stream niet in de weg, op de manier zoals de apps nu werken. Dat is wat ik aangeef, en waarom ik het een vanzelfsprekendheid vind dat ze pas worden opgehaald zodra de scroll stilstaat. En dus: als je de graag de afbeeldingen al tijdens het scrollen ziet, is een permanente opslag (de meeste apps cachen tijdelijk) inderdaad een uitkomst.

Het ging er trouwens niet om welke app beter zou zijn he. Daarin heeft iedereen gewoon zijn eigen voorkeuren. Wel is me nu precies duidelijk wat George minder beviel aan de andere apps.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Marp schreef: zo 03 mar 2024, 21:25
Wel is me nu precies duidelijk wat George minder beviel aan de andere apps.
:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

De GPU zal ook tijd nodig hebben. :sure:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daphile

Bericht door FR_Aad »

Ik heb inmiddels een i5 met 8Gb en een LG drive op Daphile. Deze staat in mijn werkkamer naast de kast met ceedees.
Later deze week eens naar de rip-instellingen kijken. Er mist soms een track.
Voorlopig rip ik alles naar een 2Tb Lacie USB-C schijfje. Ik moet nog even kijken wat de beste workflow is.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Is dat een nieuwe LG drive? Ik had er vorige week ook een slechte brander bij zitten. Voor €18,80 heb je een nieuwe Lite-on..
Had nog een oude Sony, die werkte wel.
Verder kun je je voorkeur snel, danwel accuraat rippen instellen. Ook haal ik problematische cd's ff over mijn t-shirt. Dat helpt ook met de leesbaarheid, te zien aan de te verwachten rip-tijd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daphile

Bericht door FR_Aad »

Het is een wat oudere LG Modisc drive. De correctie staat nu op +6.
Maar als het niets wordt koop ik wel een nieuwe.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

FR_Aad schreef: ma 04 mar 2024, 22:50
Ik heb inmiddels een i5 met 8Gb en een LG drive op Daphile. Deze staat in mijn werkkamer naast de kast met ceedees.
Later deze week eens naar de rip-instellingen kijken. Er mist soms een track.
Voorlopig rip ik alles naar een 2Tb Lacie USB-C schijfje. Ik moet nog even kijken wat de beste workflow is.
Soms is de eerste track een "hidden track" of staat hij bewust op een positie waar de simpeler PC drive net niet bij kan maar een CD spelert wel.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

FR_Aad schreef: di 05 mar 2024, 9:13
Het is een wat oudere LG Modisc drive. De correctie staat nu op +6.
Maar als het niets wordt koop ik wel een nieuwe.
voor die €19,- bespaar je je een hoop ergernis.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Ja, en ook de rippert kan uitmaken. Ik heb hier zo'n CD met een hidden track gehad, meen van Sony. Daar kwam ook dBpoweramp en EAC niet doorheen, maar Nero weer wel... :roll:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daphile

Bericht door FR_Aad »

In het begin een paar tracks opnieuw moeten doen. (Over meerdere cd’s)
Ik maak nu voor het rippen de cd schoon met alcohol en een doekje. (Alcohol in een klein pompflesje gaat perfect)
Schone cd’s maakt ook al verschil. ;-)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Klopt. Gaat nog beter met een lauw warm Dreft afwassopje. Even naspoelen en daarna gewoon in het afdruiprek. Alcohol versmeert de vettigheid meer dan dat het er af haalt. Met afwas spoel je het er ook echt af. Ander gemeen spul wat er met alcohol niet af wil is stickerlijm. Dat gaat meestal stuk beter met terpentine! Wel even laten weken.

Ik zou i.d.d. voor zo'n aantal niet bezuinigen en jezelf trakteren op een nieuwe LiteOn of Plextor.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11
TTS schreef: zo 25 feb 2024, 20:09
Hoppa, werkt al weer.
Alleen blijkt de Tidal integratie verleden tijd, vanwege sqeezebox einde, klopt dat? Of is er een workaround om Tidal via Daphile te laten werken?
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.
msg33848017-101077.jpg
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Olaf Analogue schreef:za 02 mar 2024, 11:39
De meest recente (alpha) release van "open squeeze" is eventueel hier te downloaden. Deze is van 26 februari 2024 en ik heb deze zonder problemen in gebruik

https://github.com/orangebikelabs/opens ... elease.apk
Heb een tijdje Squeezer gebruikt Voor het bedienen van LMS op foon/tablet, maar gebruik al lange tijd de Material-interface van LMS zelf daarvoor. Heb een shortcut aangebracht naar de LMS-server zodat je niet eens ziet dat het het geen app is. De Material-interface past zich ook automatisch aan op de vormfactor, je hebt dus een andere interface op laptop, tablet of foon.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21
hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11
TTS schreef: zo 25 feb 2024, 20:09
Hoppa, werkt al weer.
Alleen blijkt de Tidal integratie verleden tijd, vanwege sqeezebox einde, klopt dat? Of is er een workaround om Tidal via Daphile te laten werken?
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
cool, ga ik na het werk meteen proberen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 13:42
Heb een tijdje Squeezer gebruikt Voor het bedienen van LMS op foon/tablet, maar gebruik al lange tijd de Material-interface van LMS zelf daarvoor.

Daarmee mis je dan wel een heel handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen. Met een app (in elk geval Squeezer) kan je gewoon het volume regelen en pauzeren zonder een pagina naar voren te halen, of zelfs zonder het mobieltje uit standby te halen. Dat werkt erg praktisch.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Klopt, daar heb je gelijk in. De volumeknopjes waarmee je in Squeezer het volume vsn LMS kan regelen zijn razend handig op je foon! Op een tablet al veel minder want die pas je anders toe (heb je niet in je hand).

Maar toch ga ik niet meer terug, vind de Squeezer-app gewoon niet lekker werken (vond ik al toen ik de Material-interface voor de foon nog niet ontdekt had), het voordeel van Material weegt (voor mij) niet op tegen het nadeel (volume-knopjes niet beschikbaar). Bovendien gebruik ik veel de Squeezebox-controller (die met de Duet meekwam), dat is mijn favoriet qua bediening, en daar is voor alles een apart (fysiek) knopje :)
Screenshot 2024-03-11 at 15-49-46 1224086938.jpg (WEBP-afbeelding 675 × 450 pixels).png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: ma 11 mar 2024, 15:33
Daarmee mis je dan wel een heel handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen. Met een app (in elk geval Squeezer) kan je gewoon het volume regelen en pauzeren zonder een pagina naar voren te halen, of zelfs zonder het mobieltje uit standby te halen. Dat werkt erg praktisch.
Yep, dat is i.d.d. erg handig, fungeert ook gelijk als screensaver met de hoesafbeelding op je telefoon. Squeezer draait gewoon door in de achtergond en is bovendien erg zuinig met energie. Doet gewoon lean en mean wat het doen moet. Maar ook hier, zoveel mensen zoveel smaken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

een beetje audiofiel heeft t volume van de squeezbox vast op 100% staan :hide:
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: Daphile

Bericht door AudioMan »

Maar ook hier, zoveel mensen zoveel smaken.
Klopt ook, gebruik zelf eigenlijk alles door elkaar, foon, tablet, controller, laptop,.... alles wat ik toevallig in mijn hand heb. En een gast die 'toevallig' de Squeezer-app op zijn foon heeft staan, connect gewoon met mijn LMS-server en kan die lekker gaan gebruiken. De keuze is reuze hahahaha.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

Marp schreef: ma 11 mar 2024, 15:33
handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen
hoe moet ik dat zien? ik heb op m'n foon maar 3 fysieke knoppen, idd volume en de aan/uit. verder niet

btw: als je Material Skin actief hebt op t moment dat de foon t scherm uit gooit, dan komt die gewoon actief zonder te hoeven ontgrendelen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 15:48
Bovendien gebruik ik veel de Squeezebox-controller (die met de Duet meekwam), dat is mijn favoriet qua bediening, en daar is voor alles een apart (fysiek) knopje
daar heb ik er ook 2 van, ook fijn voor de Now Playing info. maar kwa bedienng niet zo fijn als Material Skin (of de oude SqueezeCommander, ik heb nog een oude telefoon waar die op staat)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Henkjan schreef: ma 11 mar 2024, 16:06
Marp schreef: ma 11 mar 2024, 15:33
handige functie van de app: fysieke knoppen om de app mee te bedienen
hoe moet ik dat zien? ik heb op m'n foon maar 3 fysieke knoppen, idd volume en de aan/uit. verder niet
Na 2x tappen op het scherm komt het ontgrendelscherm even tevoorschijn, met op de achtergrond de cover van het spelende album, en op de voorgrond een mini-spelertje met 2 of 3 knoppen (kan je kiezen). Alleen bedenk ik nu dat 2x tappen ook een eigen functie van Nokia kan zijn. Dat weet ik even niet meer.

Afbeelding
viewtopic.php?p=2070135#p2070135

Henkjan schreef: ma 11 mar 2024, 16:06
btw: als je Material Skin actief hebt op t moment dat de foon t scherm uit gooit, dan komt die gewoon actief zonder te hoeven ontgrendelen
Ik wist niet dat een browserpagina zich op dat venster kon vertonen. Dat is dan weer wel handig.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

AudioMan schreef: ma 11 mar 2024, 12:21
hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11
TTS schreef: zo 25 feb 2024, 20:09
Hoppa, werkt al weer.
Alleen blijkt de Tidal integratie verleden tijd, vanwege sqeezebox einde, klopt dat? Of is er een workaround om Tidal via Daphile te laten werken?
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
De plugin is er al, en schijnt behoorlijk goed te werken, zelfs beter dan het origineel heb ik mij laten vertellen. Gebruik Tidal zelf niet dus ben alleen de boodschapper.msg33848017-101077.jpg
Werkt helaas nog niet met daphile. Zeurt over een update...

Hoe kom je in die material skin? :9000 achter het op adres?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”