Goedemorgen, ik stel me even voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Goedemorgen,

Ik ben Wilfred, geboren en woonachtig in Breda.
Mijn achtergrond is MTS electronica, gewerkt bij Philips/BTS in Breda in de meetkamer, verder bij diverse kleine zaakjes als televisie en radiomonteur en nu al weer ruim 18 jaar bij Siemens in Breda bij de afdeling customer support.

De reden van aanmelding is de aanschaf van een zelfbouw buizenversterker die ik dinsdag in Ede ga ophalen en waar ik tot nu toe nog geen schema van heb kunnen vinden. Het blijkt dat deze ooit door een lid van een audioclub in Breda is gebouwd, vandaar dus. Het is ook een kleine wereld.

Verder heb ik al rond gekeken op dit interessante forum en ontdekt dat er veel onderwerpen zijn om de hobby te ondersteunen.

Nog een fijne zondag,

Wilfred
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door Barry2001 »

Welkom op dit forum Wilfred.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door hardbats »

Welkom Wilfred,

Breda is een gunstige locatie, daar word jaarlijks een luisterdag gehouden vanuit het forum. Is voor mij ook een thuis wedstrijd :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door Henkjan »

welkom Wilfred
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door douwebakker »

Leuk, weer een buizenliefhebber erbij. Welkom.
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Dankjewel,

Ik ben zeker een buizenliefhebber, maar ook van audio uit de jaren zestig en zeventig in het algemeen. Zo hebben we in de woonkamer een Sansui AU 555A versterker en een Philips GA230 platenspeler met IMF transmissielijn luidsprekerboxen staan. Boven in mijn hobbykamer nog meer oude apparaten…

Het grappige is dat ik via MP een CTA4.4 versterker heb gevonden die waarschijnlijk hier weer zijn oorsprong heeft. Er waren ook wat problemen mee heb ik gelezen, maar inmiddels opgelost. Ik ben benieuwd.

Wilfred
Laatst gewijzigd door TubeFred op do 29 feb 2024, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door hardbats »

Dat is idd mijn versterker geweest. Die is afgelopen zomer verkocht aan een man in Ede.

Deze neem ik aan:
20200507_125621.jpg
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Ja, dat klopt
Leuk hoe dingen kunnen lopen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door hardbats »

Leuke versterker, zeker qua looks vond ik.
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Inderdaad, deze is door jou zelf gebouwd?
Ik ben ook wel benieuwd naar het schema
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door hardbats »

Hij is niet door mij gebouwd maar door een ander forum lid. Is het alleen het hout aangepast.

Dit is het topic over deze versterker: viewtopic.php?t=23743
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Hallo,

Ik heb het topic gezien en (deels) gelezen. Mooi om te zien hoe het ontwerp zich in de jaren heeft ontwikkeld en is aangepast en verbeterd. Ik ga dinsdag voor een luistersessie en wie weet

Goed weekend nog iedereen!

Wilfred
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Hallo,

Vanavond ga ik de versterker ophalen.
Ik heb ook het schema bewonderd en ik vind het zeer knap hoe dit bedacht is. Ik ben geen ontwerper in de zin dat ik dit zelf had kunnen bedenken, althans niet op deze manier. Met fout zoeken wil ik altijd het schema doorgronden en begrijpen en door uitsluiten en meten bij de oplossing te komen.

Ik ben zeer benieuwd en geef zeker een update.

Groet,

Wilfred
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Goedemiddag,

Inmiddels ben ik de eigenaar van deze CTA4.4 versterker, wellicht al bekend.
Ter afsluiting van dit topic mijn interpretatie in zwart-wit, met hulde aan de ontwerper(s) :goedzo:

Groeten,

Wilfred
Bijlagen
CTA-ZW1.jpg
CTA-ZW2.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door OpaBert »

Wilfred welkom op het forum
Ik heb die versterker 3-4 jaar ? Geleden gebouwd Is heel goed gedocumenteerd
Op dit forum
Gefeliciteerd in ieder geval met de aankoop O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door hardbats »

Ik heb hem in september 2019 van jou over genomen Bert, het is dus al iets langer geleden :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door OpaBert »

2019 Bas ! Wat gaat de tijd hard , potverdorie dat is 5 jaar geleden dan
Nu ben ik gelukkig veel met oud spul bezig uit 1960 en nog eerder dan maat een jaar of twee meer niet meer zoveel uit
2019 knutselde ik nog in dat schuurtje
Gebruikersavatar
TubeFred
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 22:27
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goedemorgen, ik stel me even voor

Bericht door TubeFred »

Goedemorgen,

Even een berichtje dat ik de versterker nog steeds heb en dat deze een vaste plaats in de woonkamer heeft gekregen.
Hij staat vaak in de weekenden de hele dag aan zonder problemen en ik krijg ook vaak nieuwsgierige reacties waar ik deze versterker nu weer gevonden heb en wat de herkomst is :)
Hij is zeker uniek met een rijke geschiedenis en dat is natuurlijk bijzonder.
Ik heb er even aan gedacht om er een pickup voorversterker in te bouwen, maar ik had een mooi extern exemplaar liggen die eigenlijk ook prima voldoet.

Goed weekend !

Wilfred
Plaats reactie