Goedemorgen, ik stel me even voor
Moderator: Beheerdersteam
Goedemorgen, ik stel me even voor
Goedemorgen,
Ik ben Wilfred, geboren en woonachtig in Breda.
Mijn achtergrond is MTS electronica, gewerkt bij Philips/BTS in Breda in de meetkamer, verder bij diverse kleine zaakjes als televisie en radiomonteur en nu al weer ruim 18 jaar bij Siemens in Breda bij de afdeling customer support.
De reden van aanmelding is de aanschaf van een zelfbouw buizenversterker die ik dinsdag in Ede ga ophalen en waar ik tot nu toe nog geen schema van heb kunnen vinden. Het blijkt dat deze ooit door een lid van een audioclub in Breda is gebouwd, vandaar dus. Het is ook een kleine wereld.
Verder heb ik al rond gekeken op dit interessante forum en ontdekt dat er veel onderwerpen zijn om de hobby te ondersteunen.
Nog een fijne zondag,
Wilfred
Ik ben Wilfred, geboren en woonachtig in Breda.
Mijn achtergrond is MTS electronica, gewerkt bij Philips/BTS in Breda in de meetkamer, verder bij diverse kleine zaakjes als televisie en radiomonteur en nu al weer ruim 18 jaar bij Siemens in Breda bij de afdeling customer support.
De reden van aanmelding is de aanschaf van een zelfbouw buizenversterker die ik dinsdag in Ede ga ophalen en waar ik tot nu toe nog geen schema van heb kunnen vinden. Het blijkt dat deze ooit door een lid van een audioclub in Breda is gebouwd, vandaar dus. Het is ook een kleine wereld.
Verder heb ik al rond gekeken op dit interessante forum en ontdekt dat er veel onderwerpen zijn om de hobby te ondersteunen.
Nog een fijne zondag,
Wilfred
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Welkom Wilfred,
Breda is een gunstige locatie, daar word jaarlijks een luisterdag gehouden vanuit het forum. Is voor mij ook een thuis wedstrijd
Breda is een gunstige locatie, daar word jaarlijks een luisterdag gehouden vanuit het forum. Is voor mij ook een thuis wedstrijd
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Dankjewel,
Ik ben zeker een buizenliefhebber, maar ook van audio uit de jaren zestig en zeventig in het algemeen. Zo hebben we in de woonkamer een Sansui AU 555A versterker en een Philips GA230 platenspeler met IMF transmissielijn luidsprekerboxen staan. Boven in mijn hobbykamer nog meer oude apparaten…
Het grappige is dat ik via MP een CTA4.4 versterker heb gevonden die waarschijnlijk hier weer zijn oorsprong heeft. Er waren ook wat problemen mee heb ik gelezen, maar inmiddels opgelost. Ik ben benieuwd.
Wilfred
Ik ben zeker een buizenliefhebber, maar ook van audio uit de jaren zestig en zeventig in het algemeen. Zo hebben we in de woonkamer een Sansui AU 555A versterker en een Philips GA230 platenspeler met IMF transmissielijn luidsprekerboxen staan. Boven in mijn hobbykamer nog meer oude apparaten…
Het grappige is dat ik via MP een CTA4.4 versterker heb gevonden die waarschijnlijk hier weer zijn oorsprong heeft. Er waren ook wat problemen mee heb ik gelezen, maar inmiddels opgelost. Ik ben benieuwd.
Wilfred
Laatst gewijzigd door TubeFred op do 29 feb 2024, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Dat is idd mijn versterker geweest. Die is afgelopen zomer verkocht aan een man in Ede.
Deze neem ik aan:
Deze neem ik aan:
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Inderdaad, deze is door jou zelf gebouwd?
Ik ben ook wel benieuwd naar het schema
Ik ben ook wel benieuwd naar het schema
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Hij is niet door mij gebouwd maar door een ander forum lid. Is het alleen het hout aangepast.
Dit is het topic over deze versterker: viewtopic.php?t=23743
Dit is het topic over deze versterker: viewtopic.php?t=23743
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Hallo,
Ik heb het topic gezien en (deels) gelezen. Mooi om te zien hoe het ontwerp zich in de jaren heeft ontwikkeld en is aangepast en verbeterd. Ik ga dinsdag voor een luistersessie en wie weet
Goed weekend nog iedereen!
Wilfred
Ik heb het topic gezien en (deels) gelezen. Mooi om te zien hoe het ontwerp zich in de jaren heeft ontwikkeld en is aangepast en verbeterd. Ik ga dinsdag voor een luistersessie en wie weet
Goed weekend nog iedereen!
Wilfred
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Hallo,
Vanavond ga ik de versterker ophalen.
Ik heb ook het schema bewonderd en ik vind het zeer knap hoe dit bedacht is. Ik ben geen ontwerper in de zin dat ik dit zelf had kunnen bedenken, althans niet op deze manier. Met fout zoeken wil ik altijd het schema doorgronden en begrijpen en door uitsluiten en meten bij de oplossing te komen.
Ik ben zeer benieuwd en geef zeker een update.
Groet,
Wilfred
Vanavond ga ik de versterker ophalen.
Ik heb ook het schema bewonderd en ik vind het zeer knap hoe dit bedacht is. Ik ben geen ontwerper in de zin dat ik dit zelf had kunnen bedenken, althans niet op deze manier. Met fout zoeken wil ik altijd het schema doorgronden en begrijpen en door uitsluiten en meten bij de oplossing te komen.
Ik ben zeer benieuwd en geef zeker een update.
Groet,
Wilfred
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Goedemiddag,
Inmiddels ben ik de eigenaar van deze CTA4.4 versterker, wellicht al bekend.
Ter afsluiting van dit topic mijn interpretatie in zwart-wit, met hulde aan de ontwerper(s)
Groeten,
Wilfred
Inmiddels ben ik de eigenaar van deze CTA4.4 versterker, wellicht al bekend.
Ter afsluiting van dit topic mijn interpretatie in zwart-wit, met hulde aan de ontwerper(s)
Groeten,
Wilfred
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Wilfred welkom op het forum
Ik heb die versterker 3-4 jaar ? Geleden gebouwd Is heel goed gedocumenteerd
Op dit forum
Gefeliciteerd in ieder geval met de aankoop
Ik heb die versterker 3-4 jaar ? Geleden gebouwd Is heel goed gedocumenteerd
Op dit forum
Gefeliciteerd in ieder geval met de aankoop
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Ik heb hem in september 2019 van jou over genomen Bert, het is dus al iets langer geleden 
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
2019 Bas ! Wat gaat de tijd hard , potverdorie dat is 5 jaar geleden dan
Nu ben ik gelukkig veel met oud spul bezig uit 1960 en nog eerder dan maat een jaar of twee meer niet meer zoveel uit
2019 knutselde ik nog in dat schuurtje
Nu ben ik gelukkig veel met oud spul bezig uit 1960 en nog eerder dan maat een jaar of twee meer niet meer zoveel uit
2019 knutselde ik nog in dat schuurtje
Re: Goedemorgen, ik stel me even voor
Goedemorgen,
Even een berichtje dat ik de versterker nog steeds heb en dat deze een vaste plaats in de woonkamer heeft gekregen.
Hij staat vaak in de weekenden de hele dag aan zonder problemen en ik krijg ook vaak nieuwsgierige reacties waar ik deze versterker nu weer gevonden heb en wat de herkomst is
Hij is zeker uniek met een rijke geschiedenis en dat is natuurlijk bijzonder.
Ik heb er even aan gedacht om er een pickup voorversterker in te bouwen, maar ik had een mooi extern exemplaar liggen die eigenlijk ook prima voldoet.
Goed weekend !
Wilfred
Even een berichtje dat ik de versterker nog steeds heb en dat deze een vaste plaats in de woonkamer heeft gekregen.
Hij staat vaak in de weekenden de hele dag aan zonder problemen en ik krijg ook vaak nieuwsgierige reacties waar ik deze versterker nu weer gevonden heb en wat de herkomst is
Hij is zeker uniek met een rijke geschiedenis en dat is natuurlijk bijzonder.
Ik heb er even aan gedacht om er een pickup voorversterker in te bouwen, maar ik had een mooi extern exemplaar liggen die eigenlijk ook prima voldoet.
Goed weekend !
Wilfred
