Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Lampie1965
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 11:59
Locatie: Veendam

Re: Daphile

Bericht door Lampie1965 »

FR_Aad schreef:
De truuk zal worden hoe je langs de firmware komt. Want dat ding wil natuurlijk alleen OSX installeren.

Edit

Ik ben een beetje roestig wat Mac betreft maar ikdenk dat je OSX moet installeren en dan twee partities aanmaken. Daarna dan rEFIt installeren. Daarna moet er een partitie voor Daphile gemaakt worden.
rEFIt heb ik geïnstalleerd, alleen van daaruit kom ik niet verder, de mini heeft al 2 partities waarvan 1 helemaal schoon is.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

Lampie1965
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 11:59
Locatie: Veendam

Re: Daphile

Bericht door Lampie1965 »

hannesie schreef:
Nee, dit had ik nog niet gelezen......ben d'r nu mee bezig om dit door te lezen.........las net dat de mini 1.1 de moeilijkste is om het te installeren...........
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daphile

Bericht door FR_Aad »

Overigens is Daphile ook prima als Logitech Media Sever te gebruiken. Voor wie geen zin heeft om te klooien met het mounten van extra drives zoals bij Vortexbox is dit een perfect alternatief. Het loopt prima op bijvoorbeeld een netboekje met usb schijven.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Sjezus, ik loop 10 jaar achter. :hide:
Gebruik al die jaren een zelfgebouwde NAS ( OMV ) en een Linux PC met Gmusicbrowser om mijn flacjes via een Schiit Modi 3 af te spelen. KDEconnect zorgt er dan voor dat ik ook al niet meer hoef op te staan.
Maar dat kan dus anders.
:think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

Korte opsomming, je bent wakker geworden? :hide:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Hahaha, ik ga het eens onderzoeken. Heb nog wel ergens een niet meer gebruikte pc om mee te experimenteren.
Heb mijn zus een Yamaha audiosetje kado gedaan, met streamer, tidal abbo, een usb stick met flink wat muziek. Maar die streamer (Arylic s10) slikt de hoeveelheid muziek niet via de usb poort. Ja, wist ik veel... Maar als ik er nou nog eens een pc met daphile drop....... Dan is een draaiende laptop met foobar en plugin ook overbodig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Jep, gewoon een refurbished HP800 I5 micro PC'tje van 150 euries of Macmini met een SSD SATA of Nvme schijfje, USB dacje naar keuze en klaar ben je voor een compleet systeem. Bediening via je telefoon. Mahja, de jeugd van tegenwoordig weet niet beter :mrgreen:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Up and running op een ongebruikt netbookje... :rock:
Bijlagen
Screenshot_20240225-172055.png
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

HE jakkes, reboot hangt op DHCP search
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Moet nog even wennen hè :mrgreen: Ik heb zelf LMS als zijnde een server, een vast IP gegeven.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

TTS schreef: zo 25 feb 2024, 17:43
HE jakkes, reboot hangt op DHCP search
Hoppa, werkt al weer.
Alleen blijkt de Tidal integratie verleden tijd, vanwege sqeezebox einde, klopt dat? Of is er een workaround om Tidal via Daphile te laten werken?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Er is wel een tidal plugin maar geen idee hoe dat precies werkt.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Ik ook nog niet.
Wel heb ik inmiddels daphile onder de WiiM app benaderbaar gemaakt. 4stream dus voor zus. Zal ook wel werken.
Ja, dit opent perspectieven.
Kan ze haar usb stickie afspelen, middels de streamer app op de phone. Dat was de eigenlijke bedoeling.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Leuk om te zien zo.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Daphile

Bericht door hsmeets »

TTS schreef: zo 25 feb 2024, 20:09
Hoppa, werkt al weer.
Alleen blijkt de Tidal integratie verleden tijd, vanwege sqeezebox einde, klopt dat? Of is er een workaround om Tidal via Daphile te laten werken?
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1674572

Er wordt gewerkt aan een TIDAL plugin voor LMS waarvoor MySqueezebox.com niet meer nodig is. Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

hsmeets schreef: ma 26 feb 2024, 9:11
Minimaal LMS versie 8.4.0 nodig, weet niet of Daphile die al gebruikt. Ik gebruik geen Daphile maar gewoon direct LMS...straight and uncut.
https://www.daphile.com/firmware/stable/CHANGES

Laatst vermelde versie is 8.3
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Mehhhh..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Wordt aan gewerkt begrijp ik. Wat zo lees is dat er animo genoeg is maar dat Tidal niet zo wil meewerken met het verstrekken van de benodigde informatie voor het maken van een app voor LMS.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Ik heb het up and running, maar worstel nog met het toevoegen van een netwerk ( NAS ) drive ( naja, meer een map --> Music ) via cifs.... Heeft guest toegang, maar zelfs zo simpel krijg ik het nog niet voor elkaar.

HET WERKT :lagge: \:D/

Mijn verzameling flacjes wordt ingelezen. Cool.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Daphile

Bericht door cool »

:rock: De aanhouder wint
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

En wat heb je nu gedaan om het werkend te krijgen? WD40 in de UTP stekkertjes? :lol:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Ik had "OMV" voor de naam van de map op de NAS geplaatst binnen Linux Mint. Die naam had ik gebruikt om het pad aan te geven naar de map "Music" op de NAS. En dat werkt niet, dat "OMV" moest er af, zodat het juiste pad door Daphile kon worden gebruikt. En toen werkte het meteen. Zelfs met een verkort pad. ( Geen gebruikersnaam, poort en WW.... )
Ik heb het inmiddels op een oud PCtje staan en de DVD rom aangesloten. Dat rippen werkt lekker zeg.

Wat ik nog niet snap is hoe ik meerdere mappen ineens kan selecteren en verplaatsen, of kopieren. Een voor een lukt wel, maar een stuk of 100, of 1000 mappen. JA, staat ie wel ff op te kauwen..... Maar goed, dat is toch wel wat ik handig zou vinden als dat zou werken.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Goh, kocht vanmiddag bij de kringloop een Silverstone kast, een PC dus, met het dekseltje van de DVD er af. €15,-. Blijkt een Asus MB, 8 Gig, drie 1 Tb schijven in raid 5 ( 1 defect ) een i3.
Inmiddels de defecte schijf gedetecteerd en verwijderd. Alle DATA van een man met dezelfde voornaam als ik zelve :-) verwijderd, ssdtje er in en een andere DVD speler. Jullie raden het al :-)....
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

TTS schreef: di 27 feb 2024, 1:59
Wat ik nog niet snap is hoe ik meerdere mappen ineens kan selecteren en verplaatsen, of kopieren. Een voor een lukt wel, maar een stuk of 100, of 1000 mappen. JA, staat ie wel ff op te kauwen..... Maar goed, dat is toch wel wat ik handig zou vinden als dat zou werken.
Dat werkt gewoon van af je windows PC of laptop.
Je kan je daphile als netwerkschijf benaderen en kan je naar harte lust knippen en plakken.
Wat ik ook nog wel eens doe is met MP3 Tag de gegevens bij werken als deze mij niet aanstaan.
Daarna even een herscan doen van de bib en alles is weer bij gewerkt.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”