zuivere DSD dac
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Tja, die verlengkabeltjes zou eventueel een tijdelijke oplossing zijn, het is even niet anders. DSD256 zou voor mijn dac het maximale moeten zijn. Macs zijn driverloos.
Re: zuivere DSD dac
Dat zijn ze niet, maar veelal niet zichtbaar. Embedded in het OS.
Maar goed, wellicht zit het in een DoP setting of zo. De interface met een mac kan voor dsd net wat anders zijn.
Maar goed, wellicht zit het in een DoP setting of zo. De interface met een mac kan voor dsd net wat anders zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Ik duik er nog eens in om het eventueel op te lossen. Net even geprobeerd of de Aries wel DSD256 doorgeeft en dat is inderdaad het geval. Ook nog even uitvogelen hoe ik Qobuz werkbaar op de iPad krijg…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Goed, tijdje gekloot met HQP. Het klinkt goed maar de UI is echt absoluut mega onvoorstelbaar waardeloos. Ik begrijp dat de bediening via Roon beter gaat maar dat heb ik niet. Maar weer gewoon DS Lighting dus.
Re: zuivere DSD dac
Heb je DS lighting op maximale upsampling staan ?
En op de precies stand voor het digitale filter?
En op de precies stand voor het digitale filter?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Yep, max upsampling. Digitale filter weet ik zo even niet uit het hoofd (ben niet thuis)
Overigens overweeg ik eens een HoloAudio Cyan 2 te gaan beluisteren om te kijken hoe zich dat verhoudt ten opzichte van mijn Brooklyn DAC+.
Overigens overweeg ik eens een HoloAudio Cyan 2 te gaan beluisteren om te kijken hoe zich dat verhoudt ten opzichte van mijn Brooklyn DAC+.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Je kunt hqp ook via dlna aansturen en dan kan je bijna elke player gebruiken die je wil.
Ik gebruik hqp achter Daphile.
Werkt prima
Ik gebruik hqp achter Daphile.
Werkt prima
Re: zuivere DSD dac
Grappig dan, net vandaag dan met Daphile en een Amanero de boel op DSD512 kunnen aansturen/herkennen, dat werkt dan met SOX.
Dat Pc'tje is dan wat krap, een Celeron, maar ik ben benieuwd of de MAC MINI met een I5 Intel het naar DSD512 aan kan, gaan we eens bekijken.
Heb afgelopen maandag dan dat met een RPI 5 gehoord, en de SOX software kon het prima aan, en gaf een heel mooi ruimtelijk beeld.
Dat Pc'tje is dan wat krap, een Celeron, maar ik ben benieuwd of de MAC MINI met een I5 Intel het naar DSD512 aan kan, gaan we eens bekijken.
Heb afgelopen maandag dan dat met een RPI 5 gehoord, en de SOX software kon het prima aan, en gaf een heel mooi ruimtelijk beeld.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zuivere DSD dac
Ik bezit een zelfgebouwde media pc met daarin nog een 6 core i5-9400F en die heeft geen enkele moeite met SOX en DSD512.
Grafische chip is een passief geboeide GT1650 van Nvidia. De voeding is een passief gekoelde Seasonic. Alle opslag gebeurt op SSD de de pc is dus volledig stil als deze aan staat.
Aan het eind van dit jaar komt Intel met nieuwe efficiënte cpu's met sterk verbeterde IGP. dan wordt het voor mij tijd om weer een keer een nieuwe media pc in elkaar te zetten.
Grafische chip is een passief geboeide GT1650 van Nvidia. De voeding is een passief gekoelde Seasonic. Alle opslag gebeurt op SSD de de pc is dus volledig stil als deze aan staat.
Aan het eind van dit jaar komt Intel met nieuwe efficiënte cpu's met sterk verbeterde IGP. dan wordt het voor mij tijd om weer een keer een nieuwe media pc in elkaar te zetten.
Re: zuivere DSD dac
Welke dac gebruik je er dan bij, de DSD dac die hier dan gebruikt is kan alleen maar DSD aan.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zuivere DSD dac
Ik gebruik de Audio Analogue AAdac. Deze gebruikt ook de Amanero usb interface.
Om de verschillen te beluisteren tussen de diverse mogelijkheden was DSD512 één van de instellingen die ik geprobeerd heb.
Overigens vind ik de zuivere DSD dac wel een uitermate interessant project. Ik zou deze best een keer willen beluisteren.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zuivere DSD dac
Moeten we beslist een keer doen, wel zou het dan zinvol zijn als ik mijn dac dan mee zou nemen ter vergelijk. Anders zou ik in een andere audio keten en een andere akoestiek niet kunnen bepalen of de DSD beter klinkt dan de Aadac.
Re: zuivere DSD dac
Uiteraard goed om zo te vergelijken, en dan zeker de dB in de gaten houden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zuivere DSD dac
Daarmee bedoel je het verschil in uitstuur hardheid van beide dacs zodat we niet op het verkeerde been worden gezet?
Dat is inderdaad belangrijk. Als één van de twee dacs wat luider uitgestuurd dan is dat met het vergelijken inderdaad belangrijk om in de gaten te houden.
Dat is inderdaad belangrijk. Als één van de twee dacs wat luider uitgestuurd dan is dat met het vergelijken inderdaad belangrijk om in de gaten te houden.
Re: zuivere DSD dac
Precies, je valt soms wel eens in je eigen gegraven kuil.Olaf Analogue schreef: ↑vr 23 feb 2024, 14:11Daarmee bedoel je het verschil in uitstuur hardheid van beide dacs zodat we niet op het verkeerde been worden gezet?
Dat is inderdaad belangrijk. Als één van de twee dacs wat luider uitgestuurd dan is dat met het vergelijken inderdaad belangrijk om in de gaten te houden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zuivere DSD dac
Dat klopt inderdaad. Volume verschillen kunnen echt misleidend zijn. Maar ik denk dat we daar beiden wel de juiste invulling aan zullen geven, dus dat komt wel goed.
Re: zuivere DSD dac
Kwestie van wennen. Eenmaal gewend begrijp je niet meer wat je er in het begin zo moeilijk aan vond.Leeuwarden schreef: ↑do 22 feb 2024, 11:15Goed, tijdje gekloot met HQP. Het klinkt goed maar de UI is echt absoluut mega onvoorstelbaar waardeloos. Ik begrijp dat de bediening via Roon beter gaat maar dat heb ik niet. Maar weer gewoon DS Lighting dus.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: zuivere DSD dac
Ik vind het niet moeilijk, het is domweg niet gebruikersvriendelijk. Het is gemaakt door een techneut:)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
