DD DT gebruiken als motor

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

DD DT gebruiken als motor

Bericht door Miniwatt »

Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?
bunky

Re: DD DT gebruiken als motor

Bericht door bunky »

Miniwatt schreef:
Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?
Watt doet dat Scheu-motortje eigenlijk niet goed?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: DD DT gebruiken als motor

Bericht door sevenup »

Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DD DT gebruiken als motor

Bericht door Henkjan »

Reinout heeft dat toch gedaan met die lucht gelagerde über draaitafel? motortje van ee DD gepakt vanwege die goede gelijkloop
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DD DT gebruiken als motor

Bericht door Kappa7 »

sevenup schreef: za 17 feb 2024, 22:08
Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.
Dergelijke tafels ga je die verschillen niet merken.
Die kan je het beste gewoon origineel houden.
Plaats reactie