DD DT gebruiken als motor

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Miniwatt

DD DT gebruiken als motor

Bericht door Miniwatt »

Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?
bunky

Re: DD DT gebruiken als motor

Bericht door bunky »

Miniwatt schreef:
Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?
Watt doet dat Scheu-motortje eigenlijk niet goed?
sevenup

Bericht door sevenup »

Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Reinout heeft dat toch gedaan met die lucht gelagerde über draaitafel? motortje van ee DD gepakt vanwege die goede gelijkloop
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

sevenup schreef: za 17 feb 2024, 22:08
Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.
Dergelijke tafels ga je die verschillen niet merken.
Die kan je het beste gewoon origineel houden.
Plaats reactie