Custom speaker covers laten maken
Moderator: Beheerdersteam
Custom speaker covers laten maken
Hallo,
Weet er iemand waar je goed afgewerkte speaker covers kunt laten maken? Ik ben zelf niet handig genoeg om ze te maken en kan er ook nergens iets over vinden waar je zoiets kan laten maken. Het moet gewoon van standaard zwart speakerstof gemaakt worden en ze moeten magnetisch zijn.
Alvast bedankt voor de tips!
Weet er iemand waar je goed afgewerkte speaker covers kunt laten maken? Ik ben zelf niet handig genoeg om ze te maken en kan er ook nergens iets over vinden waar je zoiets kan laten maken. Het moet gewoon van standaard zwart speakerstof gemaakt worden en ze moeten magnetisch zijn.
Alvast bedankt voor de tips!
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Custom speaker covers laten maken
Hoi, heb je een foto van een waarop het moet komen en evt een woonplaats/omgeving?
Wat is de bedoeling? Je omschrijving lijkt te gaan om huiskamer luidsprekers waar je een net frontje op wilt. Maar bij de benaming speaker covers denk ik vooral aan luidsprekers die geregeld vervoerd moeten worden, waarvoor je een soort hoes wilt zodat ze bij vervoer en sjouwen niet beschadigd worden door butsen tegen deuren, deurkozijnen of andere voorwerpen.
Laat ik nu begrijpen dat hij gewoon een stukje doek voor de conussen zoekt gemonteerd op een stukje triplex dat met magneetjes op zijn plek wordt gehouden.
Nu maar afwachten wat zijn bedoeling precies is.
Nu maar afwachten wat zijn bedoeling precies is.
Klopt, het is voor hifi speakers thuis. Het betreft de ATC SCM40 speakers en inderdaad een frontje ipv covers. Gewoon simpel rechte frontjes zoals in de foto.
- pvanlingen
Nu nog even vermelden waar je woont dan is er vast wel iemand in de buurt die je kan/wil helpen.
Regio Brabant maar ik kan ook wel wat verder rijden indien iemand ze kan maken.
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met forumlid Cees (bijgenaamd Freeskees),
hij heeft een grote CNC machine staan en doet geregeld werk voor anderen.
En kan denk ik heel makkelijk framepjes van multiplex plaat frezen.
Voor 5 euro haal je een tacker en doos nietjes bij de Action, en er is vast wel een webshop die luidsprekerdoek per meter verkoopt.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=647
http://www.techgraphix.nl/
hij heeft een grote CNC machine staan en doet geregeld werk voor anderen.
En kan denk ik heel makkelijk framepjes van multiplex plaat frezen.
Voor 5 euro haal je een tacker en doos nietjes bij de Action, en er is vast wel een webshop die luidsprekerdoek per meter verkoopt.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=647
http://www.techgraphix.nl/
-
wouter
- Ook commercieel actief
Hier heb ik wel een voorbeeld geplaatst: viewtopic.php?p=1711217#p1711217
En ik heb ruime ervaring inmiddels, maar ik zit niet in de regio. Het zal als snel 3-4 uurtjes werk zijn van maten doorgeven en de juiste magneetjes uitzoeken en bestellen (en doek, nietjes en tix gel in huis halen) tot de eindpassing op de kast. D.w.z. dat even heel transparant dit al snel boven 200 euro zit als je het wil laten doen. Bij interesse kun je me een PB sturen, ik ook wil met alle liefde op afstand helpen.
Hier wat voorbeelden van hoe ik frontjes gemaakt heb:
viewtopic.php?t=31436
viewtopic.php?p=1598975#p1598975
En met Tygan (next level uitdaging):
https://basgitaarforum.nl/viewtopic.php ... 4#p1696904
En ik heb ruime ervaring inmiddels, maar ik zit niet in de regio. Het zal als snel 3-4 uurtjes werk zijn van maten doorgeven en de juiste magneetjes uitzoeken en bestellen (en doek, nietjes en tix gel in huis halen) tot de eindpassing op de kast. D.w.z. dat even heel transparant dit al snel boven 200 euro zit als je het wil laten doen. Bij interesse kun je me een PB sturen, ik ook wil met alle liefde op afstand helpen.
Hier wat voorbeelden van hoe ik frontjes gemaakt heb:
viewtopic.php?t=31436
viewtopic.php?p=1598975#p1598975
En met Tygan (next level uitdaging):
https://basgitaarforum.nl/viewtopic.php ... 4#p1696904
Bedankt voor de tips. Ik ga even afwegen wat te doen. @wouter: Ziet er netjes uit wat jij maakt. Denk dat ik binnen een paar weken bij je terug kom.