De drivers en de oorspronkelijke afstemming van deze speaker zijn bedoeld om met je middenrif te luisteren.
Het geheel wordt nooit een verfijnd geheel.
Moderator: Beheerdersteam
Wat bedoel je met opnieuw starten? Met andere drivers? Ander ontwerp? Ander filter?
De filtering moet sowieso anders als ik een tweeter toe voeg omdat de versterkers dan ook anders aangesloten zullen worden. Ik plan om de tweeter ook pas in de laten komen als de FR af valt zodat het breedband geluid blijft zo langs als mogelijk (13.5khz).Henkjan schreef: ↑zo 04 feb 2024, 12:12je kan ook een ambient tweeter toepassen, in combinatie met zoals Aad zegt nieuwe filtering. dat had ik bijvoorbeeld bij mn OOOB ook zo gedaan, en die hadden zelf in de hoogste octaaf weinig te bieden. zo houd je wel de "magie" van de grote breedbander maar voeg je wel wat sprankel toe
Daar zat ik naar te kijken inderdaad. Had de hoop dat de prijs voor een set was maar blijkt per stuk te zijn. Misschien Joppe is contacten of hij nog een dipole tweeter ideetje heeft.
Volgens mij ook.
Of ook zo'n supertweeter met zo'n kegel erboven.hardbats schreef: ↑zo 04 feb 2024, 17:53Dat het in Ermelo was of dat het anders klinkt?![]()
Ik heb nog wel een setje goedkope dome tweeters liggen die ik eerst ook heb ingezet als ambiant tweeter. Dat zou ik eens kunnen proberen maar dat zal toch anders klinken dan een tweeter die echt op je gericht staat.
Dat is zo. Ik heb veel geexpirementeerd met rondstralende tweeters, delays op achtertweeters etc.etc. Het is inderdaad zo dat er sprake is van versmering en diffuus geluidsbeeld. Kwestie van smaak. Ik vond het in het begin helemaal geweldig, maar later betrapte ik me erop dat ik de preset zonder achtertweeter (meer precisie in het geluidsbeeld) vaker aan had staan.
Ik zou in jouw geval even met Joppe gaan praten, kans dat die nog iets heeft liggen wat rondstraalt & aansluit op je pt10 is redelijk groot schat ik zo in.
Meettechnisch hield hij er toch ook al vroeg mee op? Zo'n groot membraan is ook relatief zwaar.
zo, dagje vrij, pleurisweer. prima dag om toch hier eens wat mee te spelen