het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klopt, Qobuz blijft b.v. gewoon werken. Die heeft zijn eigen autorisatie direct. Maar dat draait ook op de LMS als plugin en niet lokaal op de SB.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Waar wil je die vandaan halen dan anders dan mysqueezebox.com?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Was er dan niet van op de hoogte, dat er dan een verschil tussen de opzet van Qobuz en Tidal, ik had zelfs mijn registratie van Qobuz ook op mysqueezebox.com staan. Dat kostte nog aardig wat moeite om dat te wijzigen, maar ook dat is dan toch wel gelukt, kost dan wat meer moeite als bij ROON, maar hij doet het.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb hem onder Daphile draaien. Je moet gewoon dan direct bij de Qobuz plugin settings 1x je user name en Qobuz paswoord opgeven. Die onthoudt ie dan verder.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is dan wel vergelijkbaar.
Ik had mijn registratie al wel een poosje, en dat had dan gevolgen.
Ik had mijn registratie al wel een poosje, en dat had dan gevolgen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
'Tis ook dezelfde plugin. Alleen met de standaard Logitech overlay i.p.v. die van Daphile 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Qobuz is nooit via MySqueezeBox beschikbaar geweest, het is alleen als plugin voor een eigen LMS server beschikbaar.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja dacht ik ook. Maar Hans melde dat hij de login bij mysqueezebox.com deed. Hetgeen ik nogal merkwaardig vond.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nu was het bij mij dat ik niet meer de Qobuz kon vinden, en heb het blijkbaar via een andere koppeling gedaan, had dus nu er geen koppeling meer mee, en nu dus hersteld.
Had ook wat wachtwoord via de browser (Chrome) lopen.
Had ook wat wachtwoord via de browser (Chrome) lopen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Misschien zo?Mijn SB Touch is al jaren niet ge-updated en draait nog prima met het huidige LMS met Daphile. Maar het is misschien wel een goeie om alsnog even snel naar de laatste update te kijken.
[edit]
Net even geprobeerd maar mysqueezebox.com is al uit de lucht. De Touch can de server niet meer connecten.
Settings / Advanced / Diagnostics / Software update
Re: het grote squeezebox vragen topic
De firmware van de verschillende toestellen zat bij de officiële LMS software inbegrepen, bij de laatste LMS versie van de hand van Logitech zat ook de laatste firmware voor elk van de devices. In de LMS versies die nu als open-source verder leeft worden die binaries nu nog steeds meegestuurd. Ook bij Daphile en Innuos.
Als ik het goed zie op Github al een dikke 10 jaar dezelfde....
Ik meen mij te herinneren dat de Touch zelf aangaf (na update van de LMS software) of er dan ook nieuwe firmware was meegekomen.
Er is wel een open-source nieuwe firmware gemaakt voor o.a. de Touch, voor de mensen met stalen zenuwen.....
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... and-LMS-8=
Als ik het goed zie op Github al een dikke 10 jaar dezelfde....
Ik meen mij te herinneren dat de Touch zelf aangaf (na update van de LMS software) of er dan ook nieuwe firmware was meegekomen.
Er is wel een open-source nieuwe firmware gemaakt voor o.a. de Touch, voor de mensen met stalen zenuwen.....
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... and-LMS-8=
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het wordt waarschijnlijk steeds meer een systeem voor de liefhebbers. Als er iets voor Deezer wordt gevonden is het een workaround op een workaround op een workaround. En waarschijnlijk weer gedoe met aanpassen e.d. Ik begin digibeet trekjes te vertonen.
Ik ga een nieuw systeem zoeken. Tips voor een opvolger zijn welkom!
Dus afscheid van mini laptopje met daphile, een squeezebox touch en een classic. Stuur maar een dm als je interesse hebt.
Ik ga een nieuw systeem zoeken. Tips voor een opvolger zijn welkom!
Dus afscheid van mini laptopje met daphile, een squeezebox touch en een classic. Stuur maar een dm als je interesse hebt.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ach als Tidal en Deezer zo moeilijk doen om LMS liefhebbers dwars zitten door developers niet van adequate info te willen voorzien, wat zal je nog? Andere systemen hebben weer ander gedoe en zijn net zo min plug and play. Nou ja misschien Sonos...
Naast de Touch draait Fambozenpietje hier vlekkeloos op de LMS server.
Re: het grote squeezebox vragen topic
als er geen oplossing komt voor deezer in dit geval dan sluit ik de resterende periode een laptopje aan en gebruik ik de usb naar dac. Dan maar eens rustig rondkijken voor wat anders. Ook op frambozenpietje met lms gaat deezer niet werken.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dank @hannesie:
Ik ga niet lopen puzzelen met software. Er zijn twee opties. Ik koop iets nieuws, of er komt een optie dat voor de credentials voor Deezer, net als bij Spotify en qobuz niet afhankelijk zijn van mysqueezebox.com
Ik ga niet lopen puzzelen met software. Er zijn twee opties. Ik koop iets nieuws, of er komt een optie dat voor de credentials voor Deezer, net als bij Spotify en qobuz niet afhankelijk zijn van mysqueezebox.com
Re: het grote squeezebox vragen topic
OK,, dan zou een 2e hands Mac mini een uitkomst kunnen zijn, maar ook een apparaatje op Android, is ook een soort Linux, maar met een mooie grafische schil.
De software is dan makkelijk te installeren, en stabiel.
Heb hier een Pine64, maar kan op dit moment geen downloads doen, maar daar heb ik ook al een aantal grappen mee uitgehaald,
Combinatie met KODI is dan ook mogelijk.
en dit
https://id.nl/huis-en-entertainment/com ... spberry-pi
De software is dan makkelijk te installeren, en stabiel.
Heb hier een Pine64, maar kan op dit moment geen downloads doen, maar daar heb ik ook al een aantal grappen mee uitgehaald,
Combinatie met KODI is dan ook mogelijk.
en dit
https://id.nl/huis-en-entertainment/com ... spberry-pi
Re: het grote squeezebox vragen topic
Een kleine tablet met USB poort of spdif uitgang. Dat is misschien wel een optie. Ik heb wel een Chromebook met touchscreen die ik al heb klaarstaan voor als in februari de site plat gaat. Maar een kleinere tablet kan natuurlijk ook.
Re: het grote squeezebox vragen topic
lenovo laptop chromebook. gewoon met toetsenbord en kan helemaal dubbelgeklapt zodat je toetsenbord onderop ligt. Dan heb je alleen het touchscreen voor bediening. Usb naar de dac en dat werkt. Kan ook deezer met deezer connect bedienen via de gsm. Maar is wel 6 keer groter dan de squeezebox.
Daarom het idee van een mooi klein tabletje op een standaard. paar icoontjes op het scherm: deezer, radio paradise,
nadeel is dat ik geen multiroom mogelijkheid meer heb.
Daarom het idee van een mooi klein tabletje op een standaard. paar icoontjes op het scherm: deezer, radio paradise,
nadeel is dat ik geen multiroom mogelijkheid meer heb.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Waar ik ook aan denk maar niet kan vinden is een combi van dab radio en android. Het bestaat in car hifi maar ik zie nergens een huiskamer toepassing. Iemand iets gezien?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
waarom DAB radio in huis, als je die zelfde zenders in betere kwaliteit kan streamen?
