het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Klopt, Qobuz blijft b.v. gewoon werken. Die heeft zijn eigen autorisatie direct. Maar dat draait ook op de LMS als plugin en niet lokaal op de SB.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ook niet met de Tidal plugin actief?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Waar wil je die vandaan halen dan anders dan mysqueezebox.com?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Was er dan niet van op de hoogte, dat er dan een verschil tussen de opzet van Qobuz en Tidal, ik had zelfs mijn registratie van Qobuz ook op mysqueezebox.com staan. Dat kostte nog aardig wat moeite om dat te wijzigen, maar ook dat is dan toch wel gelukt, kost dan wat meer moeite als bij ROON, maar hij doet het.
Schermafbeelding 2024-01-27 222622.png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ik heb hem onder Daphile draaien. Je moet gewoon dan direct bij de Qobuz plugin settings 1x je user name en Qobuz paswoord opgeven. Die onthoudt ie dan verder.
Qobuz.GIF
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-01-27 224539.png
Is dan wel vergelijkbaar.
Ik had mijn registratie al wel een poosje, en dat had dan gevolgen. :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

'Tis ook dezelfde plugin. Alleen met de standaard Logitech overlay i.p.v. die van Daphile :mrgreen:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

Qobuz is nooit via MySqueezeBox beschikbaar geweest, het is alleen als plugin voor een eigen LMS server beschikbaar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ja dacht ik ook. Maar Hans melde dat hij de login bij mysqueezebox.com deed. Hetgeen ik nogal merkwaardig vond.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-01-28 000834.png
Schermafbeelding 2024-01-28 000834.png (6.57 KiB) 442 keer bekeken
Nu was het bij mij dat ik niet meer de Qobuz kon vinden, en heb het blijkbaar via een andere koppeling gedaan, had dus nu er geen koppeling meer mee, en nu dus hersteld.

Had ook wat wachtwoord via de browser (Chrome) lopen.
Schermafbeelding 2024-01-28 001603.png
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

blueznl schreef: vr 26 jan 2024, 22:21
Hmmm... Heb je dat adres niet nodig als je een hele oude SB Touch probeert te upgraden? Niet dat ik denk dat iemand nog een dergelijke oude firmware draait :-)
Mijn SB Touch is al jaren niet ge-updated en draait nog prima met het huidige LMS met Daphile. Maar het is misschien wel een goeie om alsnog even snel naar de laatste update te kijken.

[edit]
Net even geprobeerd maar mysqueezebox.com is al uit de lucht. De Touch can de server niet meer connecten.
Misschien zo?

Settings / Advanced / Diagnostics / Software update
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

De firmware van de verschillende toestellen zat bij de officiële LMS software inbegrepen, bij de laatste LMS versie van de hand van Logitech zat ook de laatste firmware voor elk van de devices. In de LMS versies die nu als open-source verder leeft worden die binaries nu nog steeds meegestuurd. Ook bij Daphile en Innuos.

Als ik het goed zie op Github al een dikke 10 jaar dezelfde....

Ik meen mij te herinneren dat de Touch zelf aangaf (na update van de LMS software) of er dan ook nieuwe firmware was meegekomen.

Er is wel een open-source nieuwe firmware gemaakt voor o.a. de Touch, voor de mensen met stalen zenuwen.....
https://forums.slimdevices.com/forum/us ... and-LMS-8=
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Het wordt waarschijnlijk steeds meer een systeem voor de liefhebbers. Als er iets voor Deezer wordt gevonden is het een workaround op een workaround op een workaround. En waarschijnlijk weer gedoe met aanpassen e.d. Ik begin digibeet trekjes te vertonen.

Ik ga een nieuw systeem zoeken. Tips voor een opvolger zijn welkom!

Dus afscheid van mini laptopje met daphile, een squeezebox touch en een classic. Stuur maar een dm als je interesse hebt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ach als Tidal en Deezer zo moeilijk doen om LMS liefhebbers dwars zitten door developers niet van adequate info te willen voorzien, wat zal je nog? Andere systemen hebben weer ander gedoe en zijn net zo min plug and play. Nou ja misschien Sonos... :roll: Naast de Touch draait Fambozenpietje hier vlekkeloos op de LMS server.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

als er geen oplossing komt voor deezer in dit geval dan sluit ik de resterende periode een laptopje aan en gebruik ik de usb naar dac. Dan maar eens rustig rondkijken voor wat anders. Ook op frambozenpietje met lms gaat deezer niet werken.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Dank @hannesie:
Ik ga niet lopen puzzelen met software. Er zijn twee opties. Ik koop iets nieuws, of er komt een optie dat voor de credentials voor Deezer, net als bij Spotify en qobuz niet afhankelijk zijn van mysqueezebox.com
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Wat is het voordeel van Deezer?
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

hannesie schreef: ma 29 jan 2024, 10:53
Wat is het voordeel van Deezer?
prijs.
Jaar Deezer €98,90 vs jaar qobuz €162,- Tidal heeft zelfde probleem als deezer bij squeezebox. spotify is geen flac.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

OK,, dan zou een 2e hands Mac mini een uitkomst kunnen zijn, maar ook een apparaatje op Android, is ook een soort Linux, maar met een mooie grafische schil.
De software is dan makkelijk te installeren, en stabiel.
Heb hier een Pine64, maar kan op dit moment geen downloads doen, maar daar heb ik ook al een aantal grappen mee uitgehaald,

Combinatie met KODI is dan ook mogelijk.

en dit
https://id.nl/huis-en-entertainment/com ... spberry-pi
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Een kleine tablet met USB poort of spdif uitgang. Dat is misschien wel een optie. Ik heb wel een Chromebook met touchscreen die ik al heb klaarstaan voor als in februari de site plat gaat. Maar een kleinere tablet kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

snoef3 schreef: ma 29 jan 2024, 16:53
Ik heb wel een Chromebook met touchscreen
voor de bediening bedoel je?
material skin venster in chrome?
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

lenovo laptop chromebook. gewoon met toetsenbord en kan helemaal dubbelgeklapt zodat je toetsenbord onderop ligt. Dan heb je alleen het touchscreen voor bediening. Usb naar de dac en dat werkt. Kan ook deezer met deezer connect bedienen via de gsm. Maar is wel 6 keer groter dan de squeezebox.
Daarom het idee van een mooi klein tabletje op een standaard. paar icoontjes op het scherm: deezer, radio paradise,
nadeel is dat ik geen multiroom mogelijkheid meer heb.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Waar ik ook aan denk maar niet kan vinden is een combi van dab radio en android. Het bestaat in car hifi maar ik zie nergens een huiskamer toepassing. Iemand iets gezien?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

waarom DAB radio in huis, als je die zelfde zenders in betere kwaliteit kan streamen?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”