Hier ook een huis vol lapjes overigens maar niet in de luister ruimte.
Luidsprekers met een 2e kans.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Zo leuk als je met je echtgenote een hobby kunt delen.
Hier ook een huis vol lapjes overigens maar niet in de luister ruimte.
Hier ook een huis vol lapjes overigens maar niet in de luister ruimte.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ik heb in een grijs verleden een vriendinnetje gehad die mijn zelfbouw versterkerkastjes maar niks vond. Dan brei jij er toch een paar was mijn antwoord. Hetgeen ze nog deed ook: Met knopjes van roze, oranje en groene fluoriserende wol 
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Om dan even een probleem te duiden, ik had bij de nieuwe luidsprekers een idee dat het laag nog niet optimaal was.
Afgelopen week dus bezoek gehad door mensen met luisterervaring, en dan ga je piekeren en proberen tot het beter wordt.
Wat uiteindelijk bleek dat in de oude situatie het laag actief was aangestuurd er er geen duiding was van de nu geconstateerde tekortkoming.
Het laag was door een verkeerd uitgevoerde reparatie, van de Neutrik speakON stekker en aantal jaren terug, niet goed geg/daan.
Nu dan direct op het filter geeft dat een duidelijk tekort aan laag, en zeer goed te horen, had ik in eerste instantie niet in de gaten.
Goed, nu dat duidelijk is en er nu dan maar een kabel aan die wat makkelijker voor dit soort fouten behoed, er aan gekoppeld. De kasten dan nu wel weer op ongeveer de oude plaats als vroeger gezet, en het geluid staat toch echt heel behoorlijk mooi in de ruimte.
Voor het kleine David boxje zijn de rolrandjes binnen, en dan kunnen we eens zien of die dan ook weer gaan klinken.
Dat zal wel een verschil zijn.
Afgelopen week dus bezoek gehad door mensen met luisterervaring, en dan ga je piekeren en proberen tot het beter wordt.
Wat uiteindelijk bleek dat in de oude situatie het laag actief was aangestuurd er er geen duiding was van de nu geconstateerde tekortkoming.
Het laag was door een verkeerd uitgevoerde reparatie, van de Neutrik speakON stekker en aantal jaren terug, niet goed geg/daan.
Nu dan direct op het filter geeft dat een duidelijk tekort aan laag, en zeer goed te horen, had ik in eerste instantie niet in de gaten.
Goed, nu dat duidelijk is en er nu dan maar een kabel aan die wat makkelijker voor dit soort fouten behoed, er aan gekoppeld. De kasten dan nu wel weer op ongeveer de oude plaats als vroeger gezet, en het geluid staat toch echt heel behoorlijk mooi in de ruimte.
Voor het kleine David boxje zijn de rolrandjes binnen, en dan kunnen we eens zien of die dan ook weer gaan klinken.
Dat zal wel een verschil zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
En met die andere kabel is je laag weer wat je laag zou moeten zijn en dus nu weer geworden is na vervanging van die oude kabel?
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ik begrijp niets van dat verhaal.
Komt dat door het tijdstip van posten, of door dat ik nog niet wakker ben???
Komt dat door het tijdstip van posten, of door dat ik nog niet wakker ben???
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Het lag niet aan de kabel maar aan de aansluiting tussen filter en plug in de box begrijp ik.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ik kan wel wat opheldering geven. De speaker was verbonden met een kabel vanaf de versterker met aan het eind een overgang (van Neutrik Speakon naar een stukje kabel) die aan de luidspreker aansluiting achterop de nw speaker(filter dus) zit.
Deze kabel is blijkbaar in zijn geheel vervangen door de bruine kabel die op de foto staat. Ik denk dat ik het zo goed omschrijf.
Prima verbetering Hans!!!
Deze kabel is blijkbaar in zijn geheel vervangen door de bruine kabel die op de foto staat. Ik denk dat ik het zo goed omschrijf.
Prima verbetering Hans!!!
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Och de Visonik (Little) David .... daar heb ik goeie herinneringen aan, een oude vriend had deze met de sub (weet niet zeker of dat de Goliath was) en daar kwam een lekker geluid uit.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ieder keer als ik die aan iemand geef om te bekijken, zie je de schrik en verbazing, dat die kleintjes letterlijk zoveel gewicht hebben.
Ik wist dan van "vroeger "dat deze Visonik David wel leuke dingen zouden zijn, we gaan het meemaken.
Ik wist dan van "vroeger "dat deze Visonik David wel leuke dingen zouden zijn, we gaan het meemaken.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Stond de hele speaker uit fase dan, of werk je met 2 sets kabels, biwiring?
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
De oude met 2 sets kabels, rca naar de subwoofer amps, en die stonden wel in fase. Dus het laag was goed aanwezig
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Even met de kruimeldief wat rolrand weggezogen
De bedrading is wel erg krap en met een lekker ouderwetse DIN plug, we gaan zien dat we dat wel gelijk wat verbeteren.
Even zien of er nog wat in het magazijn ligt.
Even zien of er nog wat in het magazijn ligt.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Vandaag eens wat laag spul gespeelt, en dan er eens wat gemeten met de telefoon.
Voor wat het waard is, maar in de verst van de luidsprekers (In de open keuken) hoor je best stevig laag.
En eens even de afstand gemeten, dat is dan 9 meter.
Voor wat het waard is, maar in de verst van de luidsprekers (In de open keuken) hoor je best stevig laag.
En eens even de afstand gemeten, dat is dan 9 meter.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Had ik met de Rogers ook in A'dam destijds: Veel laag in de keuken en veel minder in de woonkamer. En dan zat daar nog een wand met deur tussen keuken en woonkamer 
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Op het toilet is het alleen een bonkend laag.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 23 jan 2024, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
