Pass Pearl 3

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Pass Pearl 3

Bericht door dre »

Ik kom net deze link tegen: https://www.diyaudio.com/community/thre ... 23.404054/

Iemand al bekend mee?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Kappa7 »

Wel naar gekeken en zal vast goed klinken maar ik zou dan liever een ontwerp hebben zonder opamps.
Verbaast me eigenlijk dat ze daar nu mee komen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Shadow »

ontwerp is gewoon aangepast aan wat er nu leverbaar is lijkt me? en veel prima phonotraps gebruiken opamps...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Kappa7 »

Er zitten nog steeds 2SK170 fetjes in niet echt goed verkrijgbaar.
Ik zou juist verwachten dat ze daar ook met een moderne vervanger zouden komen.
Desnoods SMD
En wat betreft de opamps is ook meer een kwestie van smaak dan technisch goed onderbouwd.
Zelf geef ik dan de voorkeur daar een discreet opgebouwd geheel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Pjotr »

Tja, je moet je wel erg vervelen als je hier nog in gaat investeren. Of je moet de spullen nog hebben liggen of je moet erg nieuwsgierig zijn hoe zo'n PP3 geklonken heeft destijds. Wat je zegt George, neem dan een authentieke discrete Pass.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pass Pearl 3

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef: zo 24 dec 2023, 17:33
Er zitten nog steeds 2SK170 fetjes in niet echt goed verkrijgbaar.
Valt ook wel weer mee.
https://www.haje.nl/product_info.php/products_id/1497
https://www.electro-andijk.nl/index.php ... ets-detail
Beide zijn betrouwbare leveranciers waar ik zelf ook wel eens bestel.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Kappa7 »

Wel vrij prijzig als je na gaat dat je er een stik of 50 nodig hebt om een set van 8 gelijken te vinden.
En dan nog is het de vraag of je wel de juiste kleur hebt.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pass Pearl 3

Bericht door 3kes »

Jammer inderdaad dat ze nog steeds die 2SK170 gebruiken. Ontwerpen hiermee ga ik hierom meestal uit de weg. Verder is Pass top spul, bouw het graag.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Pjotr »

Ja zeg, hoe oud is dat ontwerp al niet? :D Die fet wordt al 20 jaar niet meer gemaakt en goede vervangers ook al lang niet meer. En meneer Pass heeft destijds al eens een poging gedaan de hele voorraad op te kopen voor zijn super phono VV. Zaten er meen ik 100 van per kanaal in.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 3

Bericht door Shadow »

Gewoon via de diyaudio punt com store verkrijgbaar van Linear Systems of Toshiba (NOS)
Plaats reactie