Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar? (Leobus op bezoek)

Bericht door SSassen »

Minder tekst meer plaatjes jongens, dit is niet te nassen zo.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?

Bericht door Walt »

Deze review past wel in dit topic, leuk leesvoer op deze druilerige dag:

https://hifi.nl/artikel/33052/Review-Wh ... armte.html
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?

Bericht door Henkjan »

deze dan ook wel


Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Henkjan schreef: za 09 dec 2023, 13:20
deze dan ook wel



Ik heb alleen erg veel moeite om naar die man te luisteren, ik vindt het een hele opgave, zijn Engelse spreektaal is ondragelijk slecht.
Ik heb in het verleden wel meer video's van hem proberen te kijken, maar ik kan het niet aanhoren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?

Bericht door Pjotr »

Maakt niet uit JijBuis blokkeert sowieso alles tegenwoordig als je niet betaalt voor die onzin.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik kijk nog altijd gratis en reclamevrij naar YouTube dankzij Ublock Origin. het venstertje wat in beeld sprong bij YouTube waarin de mededeling stond dat adblockers niet toegestaan zijn heb ik geblokkeerd met mijn adblocker, prima opgelost :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Pjotr »

Dat werkt in Adblock niet. Hij blokkeert wel die mededeling dan maar ook nog steeds verdere toegang. Zal met Ublock ook niet lang meer duren. Las trouwens dat deze actie van Google illegaal is. Ze breken daarvoor te ver in op je PC dan wettelijk toegestaan.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door richard »

Hier Adblock plus en heb een tijdje last gehad van geblokkeerde filmpjes.
Inmiddels niet meer, maar krijg geen suggesties meer omdat ik mijn geschiedenis zou hebben uitgeschakeld? Mij best.

De beste man is prima als je de slaap niet kan vatten.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door FR_Aad »

Niet te doen die vent
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door ray5150 »

Ik heb ernstig het vermoeden dat jullie het hebben over Hans Beekhuyzen ?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door FR_Aad »

Psies
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door ray5150 »

In dat geval sluit ik me geheel aan bij bovenstaande opmerkingen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Pjotr »

Was jouw YT ook al stuk Ray? :twisted: Die man is wel echt het prototype van in het land der blinden is eenoog koning.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door ray5150 »

Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

YouTube met reclames is irritant en tijdsverspilling, met het gratis Firefox in combinatie met het gratis Ublock Origin heb je een reclamevrije YouTube, websites zien er ineens weer schoon en overzichtelijk uit.
Ik gebruik dit al zolang dat ik bekende websites niet eens herken als ik ze bij iemand anders thuis te zien krijg waar ze nog wel overladen zijn met advertenties.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8118
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef: zo 10 dec 2023, 0:49
Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
Ik denk dat het met iemand als Clarkson het helemaal on navolgbaar en on geloofwaardig wordt.
De man heeft werkelijk helemaal niets met techniek.
Iets wat Hans tenminste nog poogt uit te leggen.
en gewoon met Crome en adblockplus zie ik geen enkele reclame.
wel even het vinkje met relevante reclames toelaten even weg halen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Pjotr »

Kappa7 schreef: zo 10 dec 2023, 11:15
De man heeft werkelijk helemaal niets met techniek.
Dat maakt niet uit toch? De man heeft i.i.g. charisma en al zou ie een programma over parfum maken, zijn publiek zal het een worst zijn hoeveel liter water daarbij gebruikt is. Als het maar lekker ruikt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8118
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Kappa7 »

Ach soms is wat inhoud wel prettig in plaats van alleen amusement.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Pjotr »

Komt ie, ook droog maar wel een stuk inhoudelijker:

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8118
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Kappa7 »

Ja die kennen we onderhand wel.
Is wel erg goed overigens.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef: zo 10 dec 2023, 11:15
ray5150 schreef: zo 10 dec 2023, 0:49
Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
Ik denk dat het met iemand als Clarkson het helemaal on navolgbaar en on geloofwaardig wordt.
De man heeft werkelijk helemaal niets met techniek.
Iets wat Hans tenminste nog poogt uit te leggen.
Je begrijpt overduidelijk mijn punt niet.
Het gaat dus om de manier van spreken, het enthousiasme en de flair waarmee de informatie naar de kijker gebracht word.
Als iemand dat talent heeft maakt het dus geen reet uit of het over audio, parfum, auto's, of een theoretische verhandeling van de werking van de waterstofbom betreft.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Leobus »

Vandaag bezoek gehad van Infase. Hij was er niet alleen, zijn versterker vergezelde hem. Dat is dus zijn Audi Analogue Puccini.
We hadden deze dag gekozen om zijn versterker hier te testen omdat ik ook nog een andere versterker ter test had. Dat is de Kora TD 140.
Die had ik gisteren al in huis, dus toen Infase kwam stond deze al te spelen. We waren het al snel over eens dat dit best wel lekker klonk.
Een laid back geluid; aan de warme kant en met een stevig maar wel wat doordreunend laag. Bij Hotel California bijvoorbeeld bleven de klappen uit het begin wel wat lang nadreunen. Ik denk dat deze versterker op een wat drogere speaker best wel fraai kan zijn. Maar op mijn speakers toch wat te tam, te warm en te ongecontroleerd laag.
Hierna hebben we de Puccini van Infase aangesloten. De eerste klanken waren wat rauw uit de koude versterker, maar dat veranderde al binnen het eerste nummer. Na een minuut of 10 was hij kennelijk op temperatuur en kwam de kwaliteit tot uiting.
Krachtiger, dynamischer, mooi gedetailleerd, mooi stereobeeld, strak laag enz. We hebben heel wat nummers gespeeld en telkens bleek dit een top versterker. Later toen Infase weg was heb ik mijn eigen versterker weer aangesloten en even geluisterd. Helaas, weer de bevestiging dat hier de bottleneck in mijn set zit, dus snel weer uit gezet.
Verder met de zoektocht? Ja, maar wel met een geduchte concurrent op de achterhand.
De volgende stap is te proberen of ik ergens een Audionet geïntegreerde versterker kan testen. Daar heb ik elders al wat topversterkers van gehoord en dat maakte indruk.
Al met al alweer een nuttige en leuke dag met dank aan Infase.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Het was wederom een leuke, interessante en informatieve dag.
Plus dat het mij weer heel veel nieuwe muzikale inspiratie heeft opgeleverd, mijn dank daarvoor.
Het heeft jouw weer een stapje verder geholpen, je krijgt een veel duidelijker beeld door de diverse versterkers in je eigen keten en je eigen akoestische omgeving uit te kunnen proberen.
Tegelijkertijd is het voor mijzelf net zo interessant om mijn versterker op andere luidsprekers te kunnen beluisteren.
Waarmee dan meteen mijn complimenten voor je luidsprekers, die dingen klinken echt ronduit goed. Het was een genot om naar te luisteren. Het is duidelijk dat zowel de drivers alsook de filtering van het hoogste niveau zijn, gewoon juweeltjes.

Vooral mijn waardering voor de hartelijke ontvangst, de leuke en informatieve gesprekken en de gezelligheid.
Ik ben nu lekker op jacht naar al die mooie nieuwe muziek die ik bij je hebt mogen beluisteren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Walt »

Leuk om te lezen. Leobus had zijn speakers een keer mee naar een ZBA dag, dat heeft toen diepe indruk op mij gemaakt, klonk geweldig!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Mooie spullen daar waar ik mij bevind.
Bijlagen
P_20231221_102102.jpg
Plaats reactie