Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar? (Leobus op bezoek)
Minder tekst meer plaatjes jongens, dit is niet te nassen zo.
Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?
Deze review past wel in dit topic, leuk leesvoer op deze druilerige dag:
https://hifi.nl/artikel/33052/Review-Wh ... armte.html
https://hifi.nl/artikel/33052/Review-Wh ... armte.html
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?
Maakt niet uit JijBuis blokkeert sowieso alles tegenwoordig als je niet betaalt voor die onzin.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Infase eigenlijk naar?
Ik kijk nog altijd gratis en reclamevrij naar YouTube dankzij Ublock Origin. het venstertje wat in beeld sprong bij YouTube waarin de mededeling stond dat adblockers niet toegestaan zijn heb ik geblokkeerd met mijn adblocker, prima opgelost 
Re: Waar luistert Olaf naar?
Dat werkt in Adblock niet. Hij blokkeert wel die mededeling dan maar ook nog steeds verdere toegang. Zal met Ublock ook niet lang meer duren. Las trouwens dat deze actie van Google illegaal is. Ze breken daarvoor te ver in op je PC dan wettelijk toegestaan.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Hier Adblock plus en heb een tijdje last gehad van geblokkeerde filmpjes.
Inmiddels niet meer, maar krijg geen suggesties meer omdat ik mijn geschiedenis zou hebben uitgeschakeld? Mij best.
De beste man is prima als je de slaap niet kan vatten.
Inmiddels niet meer, maar krijg geen suggesties meer omdat ik mijn geschiedenis zou hebben uitgeschakeld? Mij best.
De beste man is prima als je de slaap niet kan vatten.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Ik heb ernstig het vermoeden dat jullie het hebben over Hans Beekhuyzen ?
Re: Waar luistert Olaf naar?
In dat geval sluit ik me geheel aan bij bovenstaande opmerkingen. 
Re: Waar luistert Olaf naar?
Was jouw YT ook al stuk Ray?
Die man is wel echt het prototype van in het land der blinden is eenoog koning.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
YouTube met reclames is irritant en tijdsverspilling, met het gratis Firefox in combinatie met het gratis Ublock Origin heb je een reclamevrije YouTube, websites zien er ineens weer schoon en overzichtelijk uit.
Ik gebruik dit al zolang dat ik bekende websites niet eens herken als ik ze bij iemand anders thuis te zien krijg waar ze nog wel overladen zijn met advertenties.
Ik gebruik dit al zolang dat ik bekende websites niet eens herken als ik ze bij iemand anders thuis te zien krijg waar ze nog wel overladen zijn met advertenties.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Ik denk dat het met iemand als Clarkson het helemaal on navolgbaar en on geloofwaardig wordt.ray5150 schreef: ↑zo 10 dec 2023, 0:49Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
De man heeft werkelijk helemaal niets met techniek.
Iets wat Hans tenminste nog poogt uit te leggen.
en gewoon met Crome en adblockplus zie ik geen enkele reclame.
wel even het vinkje met relevante reclames toelaten even weg halen.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Ach soms is wat inhoud wel prettig in plaats van alleen amusement.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Je begrijpt overduidelijk mijn punt niet.Kappa7 schreef: ↑zo 10 dec 2023, 11:15Ik denk dat het met iemand als Clarkson het helemaal on navolgbaar en on geloofwaardig wordt.ray5150 schreef: ↑zo 10 dec 2023, 0:49Nee, hoor YT is niet stuk bij mij, alhoewel ik me wel door steeds meer reclame moet ploegen voor ik ergens naar kan kijken.
Inhoudelijk zal het allemaal best wel in orde zijn bij de beste man, voor zover ik met mijn beperkte kennis kan beoordelen.
Probleem is dat het allemaal zo gortdroog en gruwelijk sexloos gebracht word...
Stel je nou eens voor dat hele verhaal van het filmpje hierboven gebracht door word door iemand als bijvoorbeeld een Jeremy Clarkson.
Dat zou even hele andere kost zijn.
De man heeft werkelijk helemaal niets met techniek.
Iets wat Hans tenminste nog poogt uit te leggen.
Het gaat dus om de manier van spreken, het enthousiasme en de flair waarmee de informatie naar de kijker gebracht word.
Als iemand dat talent heeft maakt het dus geen reet uit of het over audio, parfum, auto's, of een theoretische verhandeling van de werking van de waterstofbom betreft.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Vandaag bezoek gehad van Infase. Hij was er niet alleen, zijn versterker vergezelde hem. Dat is dus zijn Audi Analogue Puccini.
We hadden deze dag gekozen om zijn versterker hier te testen omdat ik ook nog een andere versterker ter test had. Dat is de Kora TD 140.
Die had ik gisteren al in huis, dus toen Infase kwam stond deze al te spelen. We waren het al snel over eens dat dit best wel lekker klonk.
Een laid back geluid; aan de warme kant en met een stevig maar wel wat doordreunend laag. Bij Hotel California bijvoorbeeld bleven de klappen uit het begin wel wat lang nadreunen. Ik denk dat deze versterker op een wat drogere speaker best wel fraai kan zijn. Maar op mijn speakers toch wat te tam, te warm en te ongecontroleerd laag.
Hierna hebben we de Puccini van Infase aangesloten. De eerste klanken waren wat rauw uit de koude versterker, maar dat veranderde al binnen het eerste nummer. Na een minuut of 10 was hij kennelijk op temperatuur en kwam de kwaliteit tot uiting.
Krachtiger, dynamischer, mooi gedetailleerd, mooi stereobeeld, strak laag enz. We hebben heel wat nummers gespeeld en telkens bleek dit een top versterker. Later toen Infase weg was heb ik mijn eigen versterker weer aangesloten en even geluisterd. Helaas, weer de bevestiging dat hier de bottleneck in mijn set zit, dus snel weer uit gezet.
Verder met de zoektocht? Ja, maar wel met een geduchte concurrent op de achterhand.
De volgende stap is te proberen of ik ergens een Audionet geïntegreerde versterker kan testen. Daar heb ik elders al wat topversterkers van gehoord en dat maakte indruk.
Al met al alweer een nuttige en leuke dag met dank aan Infase.
Groet,
Leobus
We hadden deze dag gekozen om zijn versterker hier te testen omdat ik ook nog een andere versterker ter test had. Dat is de Kora TD 140.
Die had ik gisteren al in huis, dus toen Infase kwam stond deze al te spelen. We waren het al snel over eens dat dit best wel lekker klonk.
Een laid back geluid; aan de warme kant en met een stevig maar wel wat doordreunend laag. Bij Hotel California bijvoorbeeld bleven de klappen uit het begin wel wat lang nadreunen. Ik denk dat deze versterker op een wat drogere speaker best wel fraai kan zijn. Maar op mijn speakers toch wat te tam, te warm en te ongecontroleerd laag.
Hierna hebben we de Puccini van Infase aangesloten. De eerste klanken waren wat rauw uit de koude versterker, maar dat veranderde al binnen het eerste nummer. Na een minuut of 10 was hij kennelijk op temperatuur en kwam de kwaliteit tot uiting.
Krachtiger, dynamischer, mooi gedetailleerd, mooi stereobeeld, strak laag enz. We hebben heel wat nummers gespeeld en telkens bleek dit een top versterker. Later toen Infase weg was heb ik mijn eigen versterker weer aangesloten en even geluisterd. Helaas, weer de bevestiging dat hier de bottleneck in mijn set zit, dus snel weer uit gezet.
Verder met de zoektocht? Ja, maar wel met een geduchte concurrent op de achterhand.
De volgende stap is te proberen of ik ergens een Audionet geïntegreerde versterker kan testen. Daar heb ik elders al wat topversterkers van gehoord en dat maakte indruk.
Al met al alweer een nuttige en leuke dag met dank aan Infase.
Groet,
Leobus
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
Het was wederom een leuke, interessante en informatieve dag.
Plus dat het mij weer heel veel nieuwe muzikale inspiratie heeft opgeleverd, mijn dank daarvoor.
Het heeft jouw weer een stapje verder geholpen, je krijgt een veel duidelijker beeld door de diverse versterkers in je eigen keten en je eigen akoestische omgeving uit te kunnen proberen.
Tegelijkertijd is het voor mijzelf net zo interessant om mijn versterker op andere luidsprekers te kunnen beluisteren.
Waarmee dan meteen mijn complimenten voor je luidsprekers, die dingen klinken echt ronduit goed. Het was een genot om naar te luisteren. Het is duidelijk dat zowel de drivers alsook de filtering van het hoogste niveau zijn, gewoon juweeltjes.
Vooral mijn waardering voor de hartelijke ontvangst, de leuke en informatieve gesprekken en de gezelligheid.
Ik ben nu lekker op jacht naar al die mooie nieuwe muziek die ik bij je hebt mogen beluisteren.
Plus dat het mij weer heel veel nieuwe muzikale inspiratie heeft opgeleverd, mijn dank daarvoor.
Het heeft jouw weer een stapje verder geholpen, je krijgt een veel duidelijker beeld door de diverse versterkers in je eigen keten en je eigen akoestische omgeving uit te kunnen proberen.
Tegelijkertijd is het voor mijzelf net zo interessant om mijn versterker op andere luidsprekers te kunnen beluisteren.
Waarmee dan meteen mijn complimenten voor je luidsprekers, die dingen klinken echt ronduit goed. Het was een genot om naar te luisteren. Het is duidelijk dat zowel de drivers alsook de filtering van het hoogste niveau zijn, gewoon juweeltjes.
Vooral mijn waardering voor de hartelijke ontvangst, de leuke en informatieve gesprekken en de gezelligheid.
Ik ben nu lekker op jacht naar al die mooie nieuwe muziek die ik bij je hebt mogen beluisteren.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Leuk om te lezen. Leobus had zijn speakers een keer mee naar een ZBA dag, dat heeft toen diepe indruk op mij gemaakt, klonk geweldig!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
