Geen geluid uit adau1452_CS42448
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
In de 32 bits tdm mode flikkert de ontvanger gewoon 8 bits weg van een 24 bit signaal.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Had ik aangeven dat ik met het 6_ch.dspproj en toevoeging van level meter de ingangen doorkreeg. Met andere programmas lukte dit niet.OWC schreef: ↑zo 17 dec 2023, 16:58Weer een ander, het is wel een beetje warrig zobart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 16:32in het programma dat ik nu gebruik 6_ch.dspproj staat het op Fsx256 ingesteld.![]()
Ik heb hem even gedownload en bekeken.
Ik zou daarvan nu weer juist de serial-Port instellingen op het volgende zetten:
Voor zowel ingang and uitgang:
Word length: 32 bits
TDM mode: 8 channels (32 bit channel)
Dus voor SDATA_IN0 en SDATA_OUT0
Mocht dat niet werken dan ook even voor beiden left-justified proberen en/of eventueel naar word length van 24 bit.
(volgens mij moet hij eigenlijk 24 bit zijn, dus daar kun je ook mee beginnen)
Als ik word lenght naar 32 bits breng leest hij de ingangen niet meer. de level meters bewegen niet.
Zet ik het terug op 24 bits dan gaan de level meters terug mee met het ingangssignaal.
TDM mode 8 channels (32 bits) laat ik staan dat heeft geen invloed.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Wat je op die level meters ziet kan ook gewoon noise zijn door verkeerde instellingen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Het lijkt mij dan wel extreem toevallig dat die precies meebewegen met de muziek?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 13:20Ik heb een level meter toegevoegd op de ingang en uitgang.
Via REW stuur ik een testsignaal. Die wordt gedetecteerd op de ingang de levelmeters gaan mee op en neer wanneer ik signaal stuur of stop.
Ook de uitgangsmeter gaan mee, maar geen geluid. Heb verschillende uitgangspoorten geprobeerd.
Maar geen succes.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat is geen muziek. Wel eens een DTS cd afgespeeld op een gewone cd speler?
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ja, maar je weet niet of het signaal vervormd is.bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 18:23Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Om weer hier even op terug te komen, welke pinnen zijn dit en waar?bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 15:42Pinnen uitgemeten met scope.
48khz pinnen
5,8,11,14,18,26,27,28
Pinnen 3Mhz
6,9,12,15,17,20,24
Pin 22 = 1,5Mhz
Pin 4 = 12Mhz
Op de DSP?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat weet je met muziek ook niet.ds23man schreef: ↑zo 17 dec 2023, 18:25Ja, maar je weet niet of het signaal vervormd is.bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 18:23Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
Op dit moment is het absoluut niet relevant.
We willen eerst weten wat waar binnenkomt.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
De pinnen van de header (rij van 30 pinnen)OWC schreef: ↑zo 17 dec 2023, 18:29Om weer hier even op terug te komen, welke pinnen zijn dit en waar?bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 15:42Pinnen uitgemeten met scope.
48khz pinnen
5,8,11,14,18,26,27,28
Pinnen 3Mhz
6,9,12,15,17,20,24
Pin 22 = 1,5Mhz
Pin 4 = 12Mhz
Op de DSP?
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
in het programma staat ook een volume slider tussen in en uitgangen. Verlaag ik het niveau dan verlaagt ook het niveau op de uitgangen.
Alleen komt er geen klank uit.....
Alleen komt er geen klank uit.....
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik zag trouwens dat in project file waarin je werkt de EEPROM ook niet wordt aangestuurd.
Doorgaans doe je dat zo volgens mij;
(de eeprom en dsp zitten op dezelfde aansluiting)
Doorgaans doe je dat zo volgens mij;
(de eeprom en dsp zitten op dezelfde aansluiting)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat klopt wel, de eeprom wordt via de dsp geprogrammeerd.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Aangepast.
Als ik deconnecter van de USB voeding en terug insteek, gaan de level meter wel terug mee met het ingangssignaal.
Bij opstarten (terug insteken voeding) wordt toch de eeprom uitgelezen? Dat lijkt dan wel ok te zijn
Als ik deconnecter van de USB voeding en terug insteek, gaan de level meter wel terug mee met het ingangssignaal.
Bij opstarten (terug insteken voeding) wordt toch de eeprom uitgelezen? Dat lijkt dan wel ok te zijn
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat wijst er wel op dat de eeprom correct wordt gelezen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nog even terug trouwens, want er is mij nog iets niet helemaal duidelijk.
Volgens deze pagina;
https://github.com/tecteun/ADAU1452_DSP
Is het een AT24C256C EEPROM, wat een heel standaard I2C EEPROM is.
Maar volgens mij zit er dan weer wat anders op?
Dus wat is het nou?
Maar goed, mocht dat dus wel een I2C EEPROM zijn, dan moet je dus in I2C mode zetten en wel met die kortsluiting werken.
Beetje lastig zo zonder goed schema.....
Volgens deze pagina;
https://github.com/tecteun/ADAU1452_DSP
Is het een AT24C256C EEPROM, wat een heel standaard I2C EEPROM is.
Maar volgens mij zit er dan weer wat anders op?
Dus wat is het nou?
Maar goed, mocht dat dus wel een I2C EEPROM zijn, dan moet je dus in I2C mode zetten en wel met die kortsluiting werken.
Beetje lastig zo zonder goed schema.....
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Volgens mij zitten er ook een paar push button op de PCB.bart Luyckx schreef: ↑zo 17 dec 2023, 18:47Aangepast.
Als ik deconnecter van de USB voeding en terug insteek, gaan de level meter wel terug mee met het ingangssignaal.
Bij opstarten (terug insteken voeding) wordt toch de eeprom uitgelezen? Dat lijkt dan wel ok te zijn
Als het goed is zou je die ook in je programma kunnen zetten en uitlezen.
Op die manier weet je zeker dat hij programma's inlaadt.
Volgens de eerste GERBER file view, zitten de button op: MP9, MP6 en MP7
De ledjes zitten op MP11, MP12 en MP13.
Als je dit ineen programma gewoon even aan elkaar linkt, dan valt dat wel te controleren.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Hoe moet ik dat juist doen Bart. Is me niet zo duidelijk. Ben nog niet zo vertrouwd met SigmaStudio.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nog een andere check, maar heb je deze ook al uitgevoerd?
Self-boot memory -> Write latest Compilation through DSP
Dus in je config schema, rechtermuisknop op de ADAU1452 -> Self-boot memory
Self-boot memory -> Write latest Compilation through DSP
Dus in je config schema, rechtermuisknop op de ADAU1452 -> Self-boot memory
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Heb ik al uitgevoerd. Ik denk dat op deze wijze de EEprom wordt geladen met het programma.
Dat ivm de knoppen is me niet duidelijk.
S1 zou switchen tussen de inputs volgens de website van nvarcher op aliexpress. De LED brand steeds wit en verandert niet van kleur.
Dat ivm de knoppen is me niet duidelijk.
S1 zou switchen tussen de inputs volgens de website van nvarcher op aliexpress. De LED brand steeds wit en verandert niet van kleur.
