Geen geluid uit adau1452_CS42448

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

In de 32 bits tdm mode flikkert de ontvanger gewoon 8 bits weg van een 24 bit signaal.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

OWC schreef: zo 17 dec 2023, 16:58
bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 16:32
in het programma dat ik nu gebruik 6_ch.dspproj staat het op Fsx256 ingesteld.
Weer een ander, het is wel een beetje warrig zo :lol:

Ik heb hem even gedownload en bekeken.

Ik zou daarvan nu weer juist de serial-Port instellingen op het volgende zetten:

Voor zowel ingang and uitgang:
Word length: 32 bits
TDM mode: 8 channels (32 bit channel)

Dus voor SDATA_IN0 en SDATA_OUT0

Mocht dat niet werken dan ook even voor beiden left-justified proberen en/of eventueel naar word length van 24 bit.
(volgens mij moet hij eigenlijk 24 bit zijn, dus daar kun je ook mee beginnen)
Had ik aangeven dat ik met het 6_ch.dspproj en toevoeging van level meter de ingangen doorkreeg. Met andere programmas lukte dit niet.

Als ik word lenght naar 32 bits breng leest hij de ingangen niet meer. de level meters bewegen niet.
Zet ik het terug op 24 bits dan gaan de level meters terug mee met het ingangssignaal.

TDM mode 8 channels (32 bits) laat ik staan dat heeft geen invloed.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

Wat je op die level meters ziet kan ook gewoon noise zijn door verkeerde instellingen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

Het lijkt mij dan wel extreem toevallig dat die precies meebewegen met de muziek?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

Wie heeft het over muziek gehad?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

ds23man schreef: zo 17 dec 2023, 18:01
Wie heeft het over muziek gehad?
bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 13:20
Ik heb een level meter toegevoegd op de ingang en uitgang.

Via REW stuur ik een testsignaal. Die wordt gedetecteerd op de ingang de levelmeters gaan mee op en neer wanneer ik signaal stuur of stop.
Ook de uitgangsmeter gaan mee, maar geen geluid. Heb verschillende uitgangspoorten geprobeerd.
Maar geen succes.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

Dat is geen muziek. Wel eens een DTS cd afgespeeld op een gewone cd speler?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

wijsneus.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

@ OWC Probeer het maar eens.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 17 dec 2023, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 18:23
Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
Ja, maar je weet niet of het signaal vervormd is.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 15:42
Pinnen uitgemeten met scope.

48khz pinnen
5,8,11,14,18,26,27,28
Pinnen 3Mhz
6,9,12,15,17,20,24
Pin 22 = 1,5Mhz
Pin 4 = 12Mhz
Om weer hier even op terug te komen, welke pinnen zijn dit en waar?
Op de DSP?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

ds23man schreef: zo 17 dec 2023, 18:25
bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 18:23
Ik speel testsignaal op REW. Verlaag ik het signaal, kan slaan de meters minder hoog uit. Verhoog ik het ingangssignaal dan gaan ze hoger. Lijkt me wel overeen te stemmen.
Ja, maar je weet niet of het signaal vervormd is.
Dat weet je met muziek ook niet.
Op dit moment is het absoluut niet relevant.
We willen eerst weten wat waar binnenkomt.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

OWC schreef: zo 17 dec 2023, 18:29
bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 15:42
Pinnen uitgemeten met scope.

48khz pinnen
5,8,11,14,18,26,27,28
Pinnen 3Mhz
6,9,12,15,17,20,24
Pin 22 = 1,5Mhz
Pin 4 = 12Mhz
Om weer hier even op terug te komen, welke pinnen zijn dit en waar?
Op de DSP?
De pinnen van de header (rij van 30 pinnen)
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

in het programma staat ook een volume slider tussen in en uitgangen. Verlaag ik het niveau dan verlaagt ook het niveau op de uitgangen.
Alleen komt er geen klank uit.....
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

Ik zag trouwens dat in project file waarin je werkt de EEPROM ook niet wordt aangestuurd.

Doorgaans doe je dat zo volgens mij;
(de eeprom en dsp zitten op dezelfde aansluiting)
Bijlagen
eeprom_sigma.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

Dat klopt wel, de eeprom wordt via de dsp geprogrammeerd.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

Aangepast.
Als ik deconnecter van de USB voeding en terug insteek, gaan de level meter wel terug mee met het ingangssignaal.
Bij opstarten (terug insteken voeding) wordt toch de eeprom uitgelezen? Dat lijkt dan wel ok te zijn
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door ds23man »

Dat wijst er wel op dat de eeprom correct wordt gelezen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

Nog even terug trouwens, want er is mij nog iets niet helemaal duidelijk.

Volgens deze pagina;
https://github.com/tecteun/ADAU1452_DSP

Is het een AT24C256C EEPROM, wat een heel standaard I2C EEPROM is.
Maar volgens mij zit er dan weer wat anders op?
Dus wat is het nou?

Maar goed, mocht dat dus wel een I2C EEPROM zijn, dan moet je dus in I2C mode zetten en wel met die kortsluiting werken.

Beetje lastig zo zonder goed schema.....
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

ds23man schreef: zo 17 dec 2023, 18:44
Dat klopt wel, de eeprom wordt via de dsp geprogrammeerd.
Nee die wordt via de USBi geprogrammeerd.
De DSP trekt enkel zijn setting direct uit de EEPROM bij het opstarten.
(mits in selfboot modus)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

bart Luyckx schreef: zo 17 dec 2023, 18:47
Aangepast.
Als ik deconnecter van de USB voeding en terug insteek, gaan de level meter wel terug mee met het ingangssignaal.
Bij opstarten (terug insteken voeding) wordt toch de eeprom uitgelezen? Dat lijkt dan wel ok te zijn
Volgens mij zitten er ook een paar push button op de PCB.
Als het goed is zou je die ook in je programma kunnen zetten en uitlezen.
Op die manier weet je zeker dat hij programma's inlaadt.

Volgens de eerste GERBER file view, zitten de button op: MP9, MP6 en MP7
De ledjes zitten op MP11, MP12 en MP13.

Als je dit ineen programma gewoon even aan elkaar linkt, dan valt dat wel te controleren.
Bijlagen
GPIO_Test.png
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

Hoe moet ik dat juist doen Bart. Is me niet zo duidelijk. Ben nog niet zo vertrouwd met SigmaStudio.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door OWC »

Nog een andere check, maar heb je deze ook al uitgevoerd?

Self-boot memory -> Write latest Compilation through DSP
Dus in je config schema, rechtermuisknop op de ADAU1452 -> Self-boot memory
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448

Bericht door bart Luyckx »

Heb ik al uitgevoerd. Ik denk dat op deze wijze de EEprom wordt geladen met het programma.

Dat ivm de knoppen is me niet duidelijk.
S1 zou switchen tussen de inputs volgens de website van nvarcher op aliexpress. De LED brand steeds wit en verandert niet van kleur.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”