Als ik me goed herinner woont dergelijke informatie bij jou in huis…
Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Kennelijk ook geen Googleridder
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Klopt!
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik kreeg ook wel een keer de vraag wat het recept was van mijn vers gebakken appeltaart.
En het antwoord was, "staat op de achterkant van de doos, en vooral de abrikozenjam niet vergeten".
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
de makkelijkste manier
bij Crisp zo'n afbak ding van Jordy's bakery bestellen
(zeg maar de eigen versterker maken met hypex zelfbouw)
voor echte recepten: ik heb een heel boek met alleen maar appeltaart recepten, dus wat voor soort? makkelijkste te doen zijn die met een cake achtig beslag
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dag iedereen,
Ik heb een vraag over een dergelijke zelfbouw Hypex Nilai class D.
Momenteel heb ik een NAD M23 op proef en vind deze ook erg neutraal in vergelijking met mijn eigen versterker.
Ik vraag me af of zo'n hypex nilai niet een veel betere keuze zou zijn aangezien het een stuk goedkoper is dan een M23. Volgens mij zouden ze in een blinde luistertest biet uit elkaar te halen zijn of zitten er toch nog wel duidelijke verschillen in een eigentakt en een nilai ?
Gr Joost
Ik heb een vraag over een dergelijke zelfbouw Hypex Nilai class D.
Momenteel heb ik een NAD M23 op proef en vind deze ook erg neutraal in vergelijking met mijn eigen versterker.
Ik vraag me af of zo'n hypex nilai niet een veel betere keuze zou zijn aangezien het een stuk goedkoper is dan een M23. Volgens mij zouden ze in een blinde luistertest biet uit elkaar te halen zijn of zitten er toch nog wel duidelijke verschillen in een eigentakt en een nilai ?
Gr Joost
Re: Hypex Nilai Class D technology
Mede afhankelijk van de kwaliteit van je weergevers, die moeten neutraal en analytisch zijn.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de klankmatige verschillen tussen de Ncore en de Nilai? Of sowieso over de ervaringen met een Nilai?
Heb hier al een paar maanden een geleende Ncore (NC252MP) staan, maar geleende spullen moeten natuurlijk een keer terug. Het is een fijne versterker, kan hem natuurlijk nieuw kopen maar dan denk je, er is misschien beter...?
Er wordt geluisterd op AT-Mundorf monitors, denk dat die wel verschillen kunnen laten horen.
Ik zal hier maar niet vragen naar verschillen tussen Nilai en Purifi, denk dat niemand daar een side by side luistertest heeft gedaan.. behalve die jongens van Alpha Audio dan, ik heb geen idee hoe serieus ik hun kan nemen.
Heb hier al een paar maanden een geleende Ncore (NC252MP) staan, maar geleende spullen moeten natuurlijk een keer terug. Het is een fijne versterker, kan hem natuurlijk nieuw kopen maar dan denk je, er is misschien beter...?
Er wordt geluisterd op AT-Mundorf monitors, denk dat die wel verschillen kunnen laten horen.
Ik zal hier maar niet vragen naar verschillen tussen Nilai en Purifi, denk dat niemand daar een side by side luistertest heeft gedaan.. behalve die jongens van Alpha Audio dan, ik heb geen idee hoe serieus ik hun kan nemen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik heb goed kunnen vergelijken tussen dual mono NC250MP en dual mono Nilai 500W en het is zeker een verbetering, niet wereldschokkend, maar ik vond het achteraf wel de moeite waard, ik kan vooral de betere controle in het laag waarderen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dank voor je antwoord Sander.
Inderdaad, verschillen tussen (net ontworpen) versterkers zijn niet wereldschokkend. De Ncore vond ik beter, meer resolutie, in het midden geven vgl. met de interne versterkers van de Denon receiver die ik gebruik. Wat controle op het laag van mijn 2 subwoofers betreft, ik vond de Ncore daar al heel sterk in. Maar de Nilai zal alleen de monitors aansturen. Nu even kijken of de Sint me dit gunt...
Inderdaad, verschillen tussen (net ontworpen) versterkers zijn niet wereldschokkend. De Ncore vond ik beter, meer resolutie, in het midden geven vgl. met de interne versterkers van de Denon receiver die ik gebruik. Wat controle op het laag van mijn 2 subwoofers betreft, ik vond de Ncore daar al heel sterk in. Maar de Nilai zal alleen de monitors aansturen. Nu even kijken of de Sint me dit gunt...
Re: Hypex Nilai Class D technology
Mocht iemand een Nilai willen vergelijken of kunnen meenemen naar de Luisterdag Oost-Nederland dan lijkt mee een vergelijking tussen Purifi en Nilai én leuk én interessant.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Wat was hier het vergelijk? Ncore versus Denon (klasse AB neem ik aan)? En dan vergelijk met Nilai maar op andere speakers (want gaat alleen monitors aansturen)??RobT schreef: ↑di 05 dec 2023, 20:28Dank voor je antwoord Sander.
Inderdaad, verschillen tussen (net ontworpen) versterkers zijn niet wereldschokkend. De Ncore vond ik beter, meer resolutie, in het midden geven vgl. met de interne versterkers van de Denon receiver die ik gebruik. Wat controle op het laag van mijn 2 subwoofers betreft, ik vond de Ncore daar al heel sterk in. Maar de Nilai zal alleen de monitors aansturen. Nu even kijken of de Sint me dit gunt...![]()
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ja, was tussen Denon (klasse AB idd) en Ncore op de monitors, was misschien niet helemaal duidelijk in m'n post. Heb de Ncore alleen uit nieuwsgierigheid ook even uitgetest op mijn subwoofers.
De Nilai gaat alleen de monitors aansturen.
De Nilai gaat alleen de monitors aansturen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ok, dank voor je aanvulling. Was wel benieuwd naar het vergelijk van de Nilai tov de Ncore op dezelfde set.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Vergelijk van een kenner die het onderste uit de Jonge Jeneverfles haalt
Re: Hypex Nilai Class D technology
De Nc252MP. Dat zijn 2 versterkers plus de SMPS op 1 print.
De Nilai's zijn binnen, 1 is geassembleerd, bij de ander zijn de schroefjes te kort om de voedingsmodule fatsoenlijk op de bodemplaat te schroeven. Hypex stuurt langere op. Ik heb geen passende, de dichtsbijzijnde bouwmarkt ook niet... balen.
De Nilai's zijn binnen, 1 is geassembleerd, bij de ander zijn de schroefjes te kort om de voedingsmodule fatsoenlijk op de bodemplaat te schroeven. Hypex stuurt langere op. Ik heb geen passende, de dichtsbijzijnde bouwmarkt ook niet... balen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ia het voor iemand die nog nooit iets zelf in elkaar heeft gezet te doen om zo'n nilai versterker te bouwen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Als je een Lego bouwdoosje in elkaar kan kleien, kan je dit ook.
