Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 19:31
Nu we het er toch over hebben, iemand een foolproof recept voor appeltaart?
Als ik me goed herinner woont dergelijke informatie bij jou in huis…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 20:09
Ik ben geen keukenprinses Peter, sorry als ik je nu teleurstel.
Kennelijk ook geen Googleridder :lol: Kan mij van thuis vroeger nog wel herinneren dat het een mengsel van koekjesdeeg, appels, rozijnen, kaneel en suiker en huisvlijt was. De juiste verhouding moet je wel met Google kunnen vinden.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef: vr 17 nov 2023, 20:10
SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 19:31
Nu we het er toch over hebben, iemand een foolproof recept voor appeltaart?
Als ik me goed herinner woont dergelijke informatie bij jou in huis…
Klopt!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef: vr 17 nov 2023, 20:10
SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 19:31
Nu we het er toch over hebben, iemand een foolproof recept voor appeltaart?
Als ik me goed herinner woont dergelijke informatie bij jou in huis…
Ik kreeg ook wel een keer de vraag wat het recept was van mijn vers gebakken appeltaart.

En het antwoord was, "staat op de achterkant van de doos, en vooral de abrikozenjam niet vergeten". :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 19:31
Nu we het er toch over hebben, iemand een foolproof recept voor appeltaart?
de makkelijkste manier
bij Crisp zo'n afbak ding van Jordy's bakery bestellen
(zeg maar de eigen versterker maken met hypex zelfbouw)

voor echte recepten: ik heb een heel boek met alleen maar appeltaart recepten, dus wat voor soort? makkelijkste te doen zijn die met een cake achtig beslag
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef: vr 17 nov 2023, 20:09
Ik ben geen keukenprinses Peter, sorry als ik je nu teleurstel.
wat voor princes dan wel?
Kappa9a
Berichten: 33
Lid geworden op: do 16 mar 2023, 19:58

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Kappa9a »

Dag iedereen,

Ik heb een vraag over een dergelijke zelfbouw Hypex Nilai class D.
Momenteel heb ik een NAD M23 op proef en vind deze ook erg neutraal in vergelijking met mijn eigen versterker.

Ik vraag me af of zo'n hypex nilai niet een veel betere keuze zou zijn aangezien het een stuk goedkoper is dan een M23. Volgens mij zouden ze in een blinde luistertest biet uit elkaar te halen zijn of zitten er toch nog wel duidelijke verschillen in een eigentakt en een nilai ?

Gr Joost
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Ik denk dat dat lastig te onderscheiden valt...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Mede afhankelijk van de kwaliteit van je weergevers, die moeten neutraal en analytisch zijn.
Kappa9a
Berichten: 33
Lid geworden op: do 16 mar 2023, 19:58

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Kappa9a »

Analytisch zijn ze wel. T zijn magnetostaten
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Dan moet het wel lukken, die ervaring heb ik dan wel. :D
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door RobT »

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de klankmatige verschillen tussen de Ncore en de Nilai? Of sowieso over de ervaringen met een Nilai?
Heb hier al een paar maanden een geleende Ncore (NC252MP) staan, maar geleende spullen moeten natuurlijk een keer terug. Het is een fijne versterker, kan hem natuurlijk nieuw kopen maar dan denk je, er is misschien beter...?
Er wordt geluisterd op AT-Mundorf monitors, denk dat die wel verschillen kunnen laten horen.

Ik zal hier maar niet vragen naar verschillen tussen Nilai en Purifi, denk dat niemand daar een side by side luistertest heeft gedaan.. behalve die jongens van Alpha Audio dan, ik heb geen idee hoe serieus ik hun kan nemen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door SSassen »

Ik heb goed kunnen vergelijken tussen dual mono NC250MP en dual mono Nilai 500W en het is zeker een verbetering, niet wereldschokkend, maar ik vond het achteraf wel de moeite waard, ik kan vooral de betere controle in het laag waarderen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door dre »

Eindelijk! :goedzo:
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door RobT »

Dank voor je antwoord Sander.
Inderdaad, verschillen tussen (net ontworpen) versterkers zijn niet wereldschokkend. De Ncore vond ik beter, meer resolutie, in het midden geven vgl. met de interne versterkers van de Denon receiver die ik gebruik. Wat controle op het laag van mijn 2 subwoofers betreft, ik vond de Ncore daar al heel sterk in. Maar de Nilai zal alleen de monitors aansturen. Nu even kijken of de Sint me dit gunt...;-)
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door TabCam »

Mocht iemand een Nilai willen vergelijken of kunnen meenemen naar de Luisterdag Oost-Nederland dan lijkt mee een vergelijking tussen Purifi en Nilai én leuk én interessant.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Vhond »

RobT schreef: di 05 dec 2023, 20:28
Dank voor je antwoord Sander.
Inderdaad, verschillen tussen (net ontworpen) versterkers zijn niet wereldschokkend. De Ncore vond ik beter, meer resolutie, in het midden geven vgl. met de interne versterkers van de Denon receiver die ik gebruik. Wat controle op het laag van mijn 2 subwoofers betreft, ik vond de Ncore daar al heel sterk in. Maar de Nilai zal alleen de monitors aansturen. Nu even kijken of de Sint me dit gunt...;-)
Wat was hier het vergelijk? Ncore versus Denon (klasse AB neem ik aan)? En dan vergelijk met Nilai maar op andere speakers (want gaat alleen monitors aansturen)??
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door RobT »

Ja, was tussen Denon (klasse AB idd) en Ncore op de monitors, was misschien niet helemaal duidelijk in m'n post. Heb de Ncore alleen uit nieuwsgierigheid ook even uitgetest op mijn subwoofers.
De Nilai gaat alleen de monitors aansturen.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Vhond »

Ok, dank voor je aanvulling. Was wel benieuwd naar het vergelijk van de Nilai tov de Ncore op dezelfde set.
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door RobT »

Kom er nog op terug. Twee mono kits zijn besteld..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef: di 05 dec 2023, 20:11
Ik heb goed kunnen vergelijken tussen dual mono NC250MP en dual mono Nilai 500W en het is zeker een verbetering, niet wereldschokkend, maar ik vond het achteraf wel de moeite waard, ik kan vooral de betere controle in het laag waarderen.
Vergelijk van een kenner die het onderste uit de Jonge Jeneverfles haalt 8)
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Vhond »

RobT schreef: ma 11 dec 2023, 17:38
Kom er nog op terug. Twee mono kits zijn besteld..
Ben benieuwd naar je ervaringen. Wat had je nu voor eindversterker(s)?
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door RobT »

De Nc252MP. Dat zijn 2 versterkers plus de SMPS op 1 print.

De Nilai's zijn binnen, 1 is geassembleerd, bij de ander zijn de schroefjes te kort om de voedingsmodule fatsoenlijk op de bodemplaat te schroeven. Hypex stuurt langere op. Ik heb geen passende, de dichtsbijzijnde bouwmarkt ook niet... balen.
Kappa9a
Berichten: 33
Lid geworden op: do 16 mar 2023, 19:58

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Kappa9a »

Ia het voor iemand die nog nooit iets zelf in elkaar heeft gezet te doen om zo'n nilai versterker te bouwen?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Als je een Lego bouwdoosje in elkaar kan kleien, kan je dit ook.
Plaats reactie