Dit bedoelde ik dusJohn P schreef: ↑di 20 sep 2022, 17:51Je kunt via de browser op je foon ook een LMS knop maken. Ga naar http://192.168.X.XXX:9002/material/. Afhankelijk van browser en soort foon kun je nu een link maken op de desktop.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
waarschijnlijk wel, maar werkt toch net ff fijner dan een browser venster (zowel op foon als PC), pure functionaliteit lijkt gelijkblueznl schreef: ↑di 20 sep 2022, 18:25Maar je kunt toch gewoon via de browser werken op je telefoon? Is de 'app' hiervan niet gewoon een instant app voor Android?Henkjan schreef: ↑di 20 sep 2022, 16:59ik gebruik nu material skin, de app (android) moet je van github halen, of via F-Droid installeren, staat niet in de google store. voor W10 staat er een squeezelite-X app in de M$-store waarmee je ook alle andere spelers kan bedienen
server plugin (3rd party)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb hier ook nog altijd de Squeezebox server draaien parallel met de ROON opzet, maar dan wel de zelfde muziek in de server via de link met de server/NAS.
En ook heb ik alle machines/streamertjes ook die hier dan dan opgezet worden met Squeezelite onder Linux geïnstalleerd.
Roon kan zo worden ingesteld dat het dan ook de Touch ziet en gebruiken, maar als ik het wil proberen, kan het beter met die optie uit te zetten.
En de updates werken ook prima, krijg dan altijd de melding, blijft actueel.
Mijn Touch staat er ook nog altijd bij.
En ook heb ik alle machines/streamertjes ook die hier dan dan opgezet worden met Squeezelite onder Linux geïnstalleerd.
Roon kan zo worden ingesteld dat het dan ook de Touch ziet en gebruiken, maar als ik het wil proberen, kan het beter met die optie uit te zetten.
En de updates werken ook prima, krijg dan altijd de melding, blijft actueel.
Mijn Touch staat er ook nog altijd bij.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik zal wel weer achter lopen, maar ik heb pas de bandcamp plugin op squeezebox ontdekt. Directe toegang tot een oceaan van indie muziek en wekelijks een aanbevelingslijstje met bands die niemand kent.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Bandcamp is echt top.
te beluisteren albums op de wishlist
te beluisteren albums op de wishlist
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb bandcamp wel eens geprobeerd maar heb daar niets mee.
Allemaal muziek die me niets zegt en ik niet herken.
Allemaal muziek die me niets zegt en ik niet herken.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik probeer dat ook wel eens HJ maar wat John zegt, veel indie en dat moet wel je ding zijn...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
je hoort mij niet klagen hoor 
maar er is ook zat in andere genres hoor:
https://bandcamp.com?show=605&play=1
maar er is ook zat in andere genres hoor:
https://bandcamp.com?show=605&play=1
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb het geprobeerd maar het is mijn ding niet...
Overigens, OOTC, mijn SB3 en touch draaien hier nog elke dag hun uurtjes...
Overigens, OOTC, mijn SB3 en touch draaien hier nog elke dag hun uurtjes...
Laatst gewijzigd door blueznl op do 05 okt 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik heb nu de chromecast ultra van de HT set aan LMS gekoppeld met de CC Bridge plugin.
speelt via de Emotiva pre, en dat klinkt dikke prima. sub doet gezellig mee merkte ik toen er tijdens Go Dig My Grave weer dingen vanaf vielen
doet helaas geen gapless.
speelt via de Emotiva pre, en dat klinkt dikke prima. sub doet gezellig mee merkte ik toen er tijdens Go Dig My Grave weer dingen vanaf vielen
doet helaas geen gapless.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja dat werkt prima al gebruik ik de Cromecast bridge daarvoor.
Zo ver ik weet is die wel gapless.
Voor muziek in de woonkamer is dat gewoon een prima oplossing.
Voor muziek in de woonkamer is dat gewoon een prima oplossing.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ja, de zelfde. die van Philippe
mss kan die gapless als je de transcoding aan zet? zo begrijp ik t uit de manual in elk geval
mss kan die gapless als je de transcoding aan zet? zo begrijp ik t uit de manual in elk geval
Re: het grote squeezebox vragen topic
Even wat nieuws in deze grote squeesebox topic:
Mysqueezebox.com stopt in februari!
Mysqueezebox.com stopt in februari!
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hmmm... Heb je dat adres niet nodig als je een hele oude SB Touch probeert te upgraden? Niet dat ik denk dat iemand nog een dergelijke oude firmware draait 
Re: het grote squeezebox vragen topic
nou,,, de deezer app gebruik ik op de squeezebox.Dat werkt niet met alleen LogitechMediaServer, die moet ik wel selecteren op mysqueezebox.com
Als je een workaround weet hoor ik het graag. Heel graag.
geldt ook voor de tidal app
Als je een workaround weet hoor ik het graag. Heel graag.
geldt ook voor de tidal app
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja volgens mij werkt de plugin op basis van die app. Omdat squeezebox al langer niet meer door Deezer ondersteunt wordt. Er is een iemand in de community die dat bouwt . Hij probeert nu gegevens van Deezer te krijgen om Deezer weer mogelijk te maken.
Ook tidal en Pandora gebruikers worden getroffen door dit besluit .
Dit is precies waar ik eerder een draadje over had: apparatuur wordt afhankelijk van software. Een dure streamer gaat technisch lang mee maar wordt waardeloos door software afhankelijkheid. Nog een geluk dat Logitech media server open sources is waar velen nog mee werken.
Ook tidal en Pandora gebruikers worden getroffen door dit besluit .
Dit is precies waar ik eerder een draadje over had: apparatuur wordt afhankelijk van software. Een dure streamer gaat technisch lang mee maar wordt waardeloos door software afhankelijkheid. Nog een geluk dat Logitech media server open sources is waar velen nog mee werken.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor Deezer en Tidal moet je dacht ik ook een registratie hebben bij mysqueezebox.com Dat wordt dan i.d.d. vervelend.
[edit]
Net even geprobeerd maar mysqueezebox.com is al uit de lucht. De Touch can de server niet meer connecten.
Mijn SB Touch is al jaren niet ge-updated en draait nog prima met het huidige LMS met Daphile. Maar het is misschien wel een goeie om alsnog even snel naar de laatste update te kijken.
[edit]
Net even geprobeerd maar mysqueezebox.com is al uit de lucht. De Touch can de server niet meer connecten.
Re: het grote squeezebox vragen topic
alleen de apps die een authentificatie nodig hebben via mysqueezebox.com werken in februari niet meer. Tidal, deezer, pandora.
