Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Bij de desmontage van de oude kastjes zag ik dat 2 magneten van de FRS 8 geheel los zaten en 2 rammelden behoorlijk. De bevestiging is: 4 gaten aan de achterkant van de driver en daarin valt de magneet valt want deze heeft 4 pinnen. Met veel druk kun je de magneet wel weer in de gaten drukken maar rammelvrij is het zeker niet.
Cirkeltje siliconen leggen en dan op zijn plaats persen?
Cirkeltje siliconen leggen en dan op zijn plaats persen?
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Geen siliconen, dat is rotzooi.
Misschien wat secondenlijm of Uhu.
Misschien wat secondenlijm of Uhu.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
siliconenkit zit zuur in, is niet fijn icm metaal....
acrylkit of montagekit lijkt me beter
acrylkit of montagekit lijkt me beter
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Iets wat dun te verwerken is, zodat je geen dikke laag er tussen krijgt??
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Gek genoeg is dat geen gekke opmerking, het spul plakt en dempt ook nog. Ik ga het proberen met eentje!
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Geen idee wat dat vloeibare bitumen is, maar als asfaltdeskundige zou ik er wel een idee over moeten hebben.
Een emulsie lijkt me de eerste optie, een combinatie van water en bitumen. Een soort mayonaise. Het water verdampt of de emulsie breekt en de bitumen blijft over. Of een mengsel van bitumen en oplosmiddel. Op den duur vervliegt dat en houdt je een taaie substantie over.
Beide lijkt me niet geschikt om een losgeraakte magneet weer aan de poolplaat te lijmen.
Maar wees vrij om je ervaringen te delen, altijd een kans om weer iets te leren.
Een emulsie lijkt me de eerste optie, een combinatie van water en bitumen. Een soort mayonaise. Het water verdampt of de emulsie breekt en de bitumen blijft over. Of een mengsel van bitumen en oplosmiddel. Op den duur vervliegt dat en houdt je een taaie substantie over.
Beide lijkt me niet geschikt om een losgeraakte magneet weer aan de poolplaat te lijmen.
Maar wees vrij om je ervaringen te delen, altijd een kans om weer iets te leren.
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Het is inderdaad een vloeistof, zo dik als yoghurt en op waterbasis. Volgens de verpakking bevat het géén schadelijke stoffen. Het advies is om het te mengen met zand voor reparaties. (Daken en derg) Ik heb de binnenwanden behandeld van de kast. Het plakt enorm en als het droog is is het niet echt hard maar nog enigszins flexibel en plakt het niet meer.
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Beste om dit soort reparaties te doen is met 2K PU lijm/kit. Dan zit het weer muurvast. Maar dat is vrij prijzig spul en is het de vraag of dat wel loont. En voldoet ieder goed plakkende kit ook wel.
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Begonnen aan de kast, zal dinsdag een foto maken.
Heb trouwens wat montagekit gevonden in de garage, is nog zacht. Ik ga daarmee de magneten vastzetten.
Is dit (zie foto) uiteindelijk nog steeds 8 Ohm?
Dit zou de aansluiting zijn voor 4 units als 'subwoofer'.
De overige 2 drivers (niet in de afbeelding) zijn gewoon links en rechts stereo en hebben hun eigen aansluiting op de versterker.
Heb trouwens wat montagekit gevonden in de garage, is nog zacht. Ik ga daarmee de magneten vastzetten.
Is dit (zie foto) uiteindelijk nog steeds 8 Ohm?
Dit zou de aansluiting zijn voor 4 units als 'subwoofer'.
De overige 2 drivers (niet in de afbeelding) zijn gewoon links en rechts stereo en hebben hun eigen aansluiting op de versterker.
Laatst gewijzigd door Sofa op zo 10 dec 2023, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Ik had toch echt een tube epoxy van de action gehaald.
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Ik heb niet het idee dat er een Action bij Sofa om de hoek zit 
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Klopt maar ik heb wél een paar tubes epoxy in de koelkast liggen!
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Nope, dat zijn wat teveel draden. Voor 8 ohm: 2 setjes parallel van 2 speakers in serie. Het voorbeeld van Marp heeft een draadje te weinig. Is vast een test 
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Nee dat is hem ook niet, Dat zijn er 4 parallel
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Zo, das weer een boom gekapt voor nóg meer papier ......
Kom op Pjotr ........ zo is het wel genoeg!
Dit is hem he'?
Kom op Pjotr ........ zo is het wel genoeg!
Dit is hem he'?
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Helaas....
Dit zijn er weer 4 parallel, maar dan 2 in tegenfase.
Dit zijn er weer 4 parallel, maar dan 2 in tegenfase.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
De grote gebogen draden weg en dan de schuine draden naar de buitenste uiteinden.
