Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Composiet versterker MK1-V2
Volgens mij wel.
Persoonlijk vindt ik het wel interesant, en hier op het forum is er ook wel behoefte aan.
Gewoon een zo simpel mogelijk ontwerp met zo min mogelijk toeters en bellen.
Maar ja, dat is misschien niet genoeg uitdaging voor jou.
Paul.
Persoonlijk vindt ik het wel interesant, en hier op het forum is er ook wel behoefte aan.
Gewoon een zo simpel mogelijk ontwerp met zo min mogelijk toeters en bellen.
Maar ja, dat is misschien niet genoeg uitdaging voor jou.
Paul.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Gewoon een Perreaux nabouwen Paul! B.v. https://elektrotanya.com/perreaux_3370_ ... nload.html
Kom op Sander met je CA tekening. Ben wel benieuwd wat je gebakken hebt.
Kom op Sander met je CA tekening. Ben wel benieuwd wat je gebakken hebt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Goed, alles past in het kastje, morgen alles definitief monteren en de bedrading in orde maken.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ook Sander houd zich bezig met een hobby die dood en begraven is. 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Composiet versterker MK1-V2
Wat is die streep witte pasta op dat massieve stuk aluminium.
Ga je dat nog thermisch koppelen aan de behuizing?
Ga je dat nog thermisch koppelen aan de behuizing?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Koelpasta! Die aluminium strip is 50x10mm, onderkant is gevlakt op de freesbank en wordt met koelpasta en 8x M3x16 tegen de 2mm dikke aluminium bodemplaat geschroefd voor een optimaal thermisch contact.Wat is die streep witte pasta op dat massieve stuk aluminium.
Ga je dat nog thermisch koppelen aan de behuizing?
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, zoiets dacht ik al.
Het gaat er in ieder geval in en buiten het kastje weer perfect uitzien.
Het gaat er in ieder geval in en buiten het kastje weer perfect uitzien.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik denk dat Henkjan op de omgekeerd chronologische volgorde van de foto's doelt 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
psiestigradekat schreef: ↑di 31 okt 2023, 13:45Ik denk dat Henkjan op de omgekeerd chronologische volgorde van de foto's doelt![]()
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zou je de versterkermodules niet beter aan de achterzijde geplaatst hebben zo dat de aansluitingen al op de plek zijn waar ze moeten wezen?
Daarnaast zitten de transformatoren nu wel erg dicht bij in en output en de voeding aansluiting.
Daar zou ik zelf toch wel meer ruimte tussen willen zien eigenlijk.
Daarnaast zitten de transformatoren nu wel erg dicht bij in en output en de voeding aansluiting.
Daar zou ik zelf toch wel meer ruimte tussen willen zien eigenlijk.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Een reactie in de categorie 'de beste stuurlui ...', dus nee, dat ging niet, ik heb lang zitten puzzelen en alleen zo paste het in het kastje. Tussen de trafo's en de versterkerprinten zit nu 10mm alu, da's niet genoeg denk je?Zou je de versterkermodules niet beter aan de achterzijde geplaatst hebben zo dat de aansluitingen al op de plek zijn waar ze moeten wezen?
Daarnaast zitten de transformatoren nu wel erg dicht bij in en output en de voeding aansluiting.
Daar zou ik zelf toch wel meer ruimte tussen willen zien eigenlijk.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Klopt wel in dit geval is de stuurlui aan wal wel aardig goed in dit soort klusjes eigenlijk vandaar ook de vraag natuurlijk.
Je hebt dan precies het zelfde als nu dus dat moet gewoon passen als ik het zo zie.
Dat gaf je ook meer ruimte op de achterzijde om je bekabeling netter te routen.
Het gaat om de open aansluitingen van de XR connectoren die daar de brom op pikken van de 230V en transformatoren.
Het allu in het midden is perfect
Je hebt dan precies het zelfde als nu dus dat moet gewoon passen als ik het zo zie.
Dat gaf je ook meer ruimte op de achterzijde om je bekabeling netter te routen.
Het gaat om de open aansluitingen van de XR connectoren die daar de brom op pikken van de 230V en transformatoren.
Het allu in het midden is perfect
Re: Composiet versterker MK1-V2
Lekker laten brommen, dat komt straks wel. Vind het al een heel wapenfeit: Na 3 jaar iets substantieels gefröbeld!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Omgekeerd gaat niet, dikke elco’s zitten in de weg voor de net entree, dus dat past niet, ook kwa hoogte niet overigens, dan kan ik de XLR connectoren niet kwijt boven de net entree. En ik maak mij niet druk om brom, omdat 1) ringkern trafo en 2) gebalanceerde ingang.Kappa7 schreef: ↑di 31 okt 2023, 18:23Klopt wel in dit geval is de stuurlui aan wal wel aardig goed in dit soort klusjes eigenlijk vandaar ook de vraag natuurlijk.
Je hebt dan precies het zelfde als nu dus dat moet gewoon passen als ik het zo zie.
Dat gaf je ook meer ruimte op de achterzijde om je bekabeling netter te routen.
Het gaat om de open aansluitingen van de XR connectoren die daar de brom op pikken van de 230V en transformatoren.
Het allu in het midden is perfect![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zo, weer een project afgerond! Zojuist, na een uurtje ingespeeld te hebben, netjes de DC offset afgeregeld op ~0.5mV (was pakweg ~50mV). Toen nog even de duimschroeven aangedraaid met circa 50W uitsturing per kanaal gedurende zo'n 20 minuten. De 10mm alu strip in de kast werd pakweg 40-42 graden en de bodemplaat handwarm, kortom het concept voor de koeling wat ik bedacht heb werkt uitstekend. Nu de deksel erop, plakvoetjes eronder en dan gelijk door naar het volgende project.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooi hoor, ik zou die 230V en signaal input toch nog wat verder uit elkaar willen hebben voor de gemoedsrust?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik snap dat je gevoel dat wellicht zegt, maar laten we even kijken na wat er feitelijk aan de hand is:
Elektrische veldsterkte is evenredig aan de stroom die door een geleider loopt, dus netto is die het laagst aan de 220V kant. Daarnaast is de signaalkabel getwist en de ingang gebalanceerd en heeft de ingangstrap een CMRR van pakweg zo'n 80dB, dus van evt. 50Hz brom zie je echt niets meer terug.
