Leuk om er zo mee bezig te zijn, heb dezelfde ervaring. Heb het hier ook niet gemeten, maar op gehoor aangebracht. Als ik nog eens een keer tijd teveel heb zou ik me ook wel eens in het meten willen verdiepen, en dit uit voeren. Maar als ik demo's op DAE beluister denk ik best vaak, dat speel ik er thuis zeker uit. Ik gebruik Akupanels (toen nog in Zweden gekocht, nieuw en speciaal, nu heeft elk bouwmarkt ze) met Metisse erachter. Verder aan enkele wanden een soort van wissellijst met foto op canvas erin, ook met Metisse erachter. Ook hier dus de oren als doorslaggevend
Ook bij DAE zie je bij de betere demo's, zoals Magico, dat er ruim aandacht aan akoestiek is besteed. Verder denk ik ook dat je gehoor veranderd met ouder worden, had 1,5 jaar geleden een stevige oorontsteking waarna mijn gehoor is gemeten, met name hoog wordt minder helaas.