We gaan hem voortaan Bas noemenOlaf Markus schreef: ↑di 19 sep 2023, 15:10Het korte antwoord: Nee
Het iets minder korte antwoord: ik ben daadwerkelijk geboren als een bas freak. Er is iets aan de bas weergave wat me intrigeert. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Dat gun ik je echt van harte, maar zit er nog geld in de beurs voor een leuk audio meubeltje want met zo'n installatie een versterker van 12k in een Leen Bakker kastje van 1990 neer zettenIn verband met een overstap naar de recent uitgebrachte Hegel H600 wil ik mijn huidige Hegel H390 te koop aanbieden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Het jaartal klopt, maar van Leen Bakker is ie niet
Maar het kastje doet nog steeds wat het doen moet.
Maar het kastje doet nog steeds wat het doen moet.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Mijn ouders hadden precies dezelfde, dacht altijd dat ie van de Leen af kwam, excuus, zal de Kwantum ofzo geweest zijn danOlaf Markus schreef: ↑di 17 okt 2023, 20:51Het jaartal klopt, maar van Leen Bakker is ie niet![]()
Maar het kastje doet nog steeds wat het doen moet.![]()
Nee zeker niet maar visuele onrust doet ook wat, Als Olaf een mooi Spectral meubeltje neer zet...
https://www.spectral.nl/high-end-audio-meubel/
Ik heb er trouwens zelf een gebouwd hoor, eiken en berken mpx, lekker basic en groot.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Mijn huidige meubels, dus ook het kastje komen van een betere meubelzaak af, de kwaliteit is wat hoger dan die van de Kwantum of Leen Bakker. maar het is al oud
Het kastje stond reeds op het lijstje om vervangen te gaan worden, maar ik heb nog niet iets kunnen vinden wat me aanspreekt.
Ook hier komt de smaak kwestie om de hoek kijken, Spectral is niet mijn smaak.
Ik heb een wat klassiekere smaak met meer hout materialen en kleuren.
Het kastje stond reeds op het lijstje om vervangen te gaan worden, maar ik heb nog niet iets kunnen vinden wat me aanspreekt.
Ook hier komt de smaak kwestie om de hoek kijken, Spectral is niet mijn smaak.
Ik heb een wat klassiekere smaak met meer hout materialen en kleuren.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Ik ook, daarom heb ik met massief eiken panelen zelf wat gebouwd, de volgende speakers worden op dezelfde manier gebouwd, lekker stevig en er beschadigd niet zo snel iets als bij lak of fineer...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Daar zit ik dus ook over te denken, op die manier kun je je audio/tv meubel naar eigen wens ontwerpen en indelen.
Punt is alleen dat ik het wel prettig vind als het meubel deurtjes heeft, wat het alweer complexer maakt.
Vanwege mijn "opgeruimd uiterlijk" tik vind ik het prettig als al het spul uit het zicht is, dus ik ben wat minder compatibel met de open audio meubels.
Punt is alleen dat ik het wel prettig vind als het meubel deurtjes heeft, wat het alweer complexer maakt.
Vanwege mijn "opgeruimd uiterlijk" tik vind ik het prettig als al het spul uit het zicht is, dus ik ben wat minder compatibel met de open audio meubels.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Je kan voor niet al te veel geld bij Ikea deurtjes in allerlei soorten, maten en kleuren kopen, die van mij is ontworpen om de apparatuurvakken met 2 Besta deurtjes af te dekken, ze zitten er alleen niet op, staan op zolder 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Onverwacht! Is het een andere versterker geworden?
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Laat me raden, Ik zie Olaf wel aan voor een paar Audionet monoblokken 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Geen Hegel, dan kan het alleen maar beter worden!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Of het bezorgbusje is de plaatselijke vaart in gereden.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Shocking is het in ieder geval niet meer. De hoofdeigenschap van een shock is toch dat ie snel binnenkomt. 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Ik ga hier morgen op terugkomen, ik ben nu te moe, ik zal dan mijn keuzes toelichten en de resultaten ervan beschrijven.
Het kan inderdaad beter dan een Hegel, en makkelijk ook, weet ik nu, en voor ook nog veel minder geld dan de H600
Het is in ieder geval geen AudioNet. Het is leuk en lief spul, met een super analoge, warme en vloeiende weergave, iets wat een Hegel in ieder geval niet voor me gaat doen.
Morgen meer!
Voorzetje:
Zoals bekend is mijn Hegel H390 verkocht voor € 3600,-
Ik heb voor € 3970,- een andere set gekocht, dus ik heb € 370,- bij moeten leggen.
Dat is niet veel voor wat ik aan weergave er voor terug heb gekregen.
Het kan inderdaad beter dan een Hegel, en makkelijk ook, weet ik nu, en voor ook nog veel minder geld dan de H600
Het is in ieder geval geen AudioNet. Het is leuk en lief spul, met een super analoge, warme en vloeiende weergave, iets wat een Hegel in ieder geval niet voor me gaat doen.
Morgen meer!
Voorzetje:
Zoals bekend is mijn Hegel H390 verkocht voor € 3600,-
Ik heb voor € 3970,- een andere set gekocht, dus ik heb € 370,- bij moeten leggen.
Dat is niet veel voor wat ik aan weergave er voor terug heb gekregen.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Rustig aan maar, Olaf, we lezen het morgen wel 
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Maar dan zijn wij moe, na een slapeloze nacht van verwachting en spanning.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)
Nog 2 uur en 15 minuten dan is het morgen. Spannend zo.
