Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Kappa7 »

Olaf Markus schreef: di 19 sep 2023, 15:10
Muug schreef: di 19 sep 2023, 14:44
Even vraagje tussendoor: heb je met deze speakers écht een aparte subwoofer nodig???
Het korte antwoord: Nee
Het iets minder korte antwoord: ik ben daadwerkelijk geboren als een bas freak. Er is iets aan de bas weergave wat me intrigeert. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
We gaan hem voortaan Bas noemen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Shadow »

In verband met een overstap naar de recent uitgebrachte Hegel H600 wil ik mijn huidige Hegel H390 te koop aanbieden.
Dat gun ik je echt van harte, maar zit er nog geld in de beurs voor een leuk audio meubeltje want met zo'n installatie een versterker van 12k in een Leen Bakker kastje van 1990 neer zetten :rofl:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Het jaartal klopt, maar van Leen Bakker is ie niet :sure:
Maar het kastje doet nog steeds wat het doen moet. O:)
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door VintageHarry »

Van een duur kastje wordt het geluid ook niet beter :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Shadow »

Olaf Markus schreef: di 17 okt 2023, 20:51
Het jaartal klopt, maar van Leen Bakker is ie niet :sure:
Maar het kastje doet nog steeds wat het doen moet. O:)
Mijn ouders hadden precies dezelfde, dacht altijd dat ie van de Leen af kwam, excuus, zal de Kwantum ofzo geweest zijn dan :lol:
VintageHarry schreef: di 17 okt 2023, 20:53
Van een duur kastje wordt het geluid ook niet beter :wink:
Nee zeker niet maar visuele onrust doet ook wat, Als Olaf een mooi Spectral meubeltje neer zet...

https://www.spectral.nl/high-end-audio-meubel/

Ik heb er trouwens zelf een gebouwd hoor, eiken en berken mpx, lekker basic en groot.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Mijn huidige meubels, dus ook het kastje komen van een betere meubelzaak af, de kwaliteit is wat hoger dan die van de Kwantum of Leen Bakker. maar het is al oud
Het kastje stond reeds op het lijstje om vervangen te gaan worden, maar ik heb nog niet iets kunnen vinden wat me aanspreekt.
Ook hier komt de smaak kwestie om de hoek kijken, Spectral is niet mijn smaak.
Ik heb een wat klassiekere smaak met meer hout materialen en kleuren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Shadow »

Ik ook, daarom heb ik met massief eiken panelen zelf wat gebouwd, de volgende speakers worden op dezelfde manier gebouwd, lekker stevig en er beschadigd niet zo snel iets als bij lak of fineer...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Daar zit ik dus ook over te denken, op die manier kun je je audio/tv meubel naar eigen wens ontwerpen en indelen.
Punt is alleen dat ik het wel prettig vind als het meubel deurtjes heeft, wat het alweer complexer maakt.
Vanwege mijn "opgeruimd uiterlijk" tik vind ik het prettig als al het spul uit het zicht is, dus ik ben wat minder compatibel met de open audio meubels.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?

Bericht door Shadow »

Je kan voor niet al te veel geld bij Ikea deurtjes in allerlei soorten, maten en kleuren kopen, die van mij is ontworpen om de apparatuurvakken met 2 Besta deurtjes af te dekken, ze zitten er alleen niet op, staan op zolder :lol:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Olaf Analogue »

Shocking update:
Geen Hegel H600 !
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door VintageHarry »

Onverwacht! Is het een andere versterker geworden?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Pjotr »

Laat me raden, Ik zie Olaf wel aan voor een paar Audionet monoblokken O:)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Leeuwarden »

Geen Hegel, dan kan het alleen maar beter worden!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door ds23man »

Of het bezorgbusje is de plaatselijke vaart in gereden.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Kappa7 »

Dan wordt het zelf zingen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Walt »

Ik denk de Nilais van sander.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef: di 24 okt 2023, 13:34
Laat me raden, Ik zie Olaf wel aan voor een paar Audionet monoblokken O:)
Zou wel een hele goede keuze zijn natuurlijk :sure:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door VintageHarry »

Wordt dit een cliffhanger, Olaf? ;)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door pappaleo »

Shocking is het in ieder geval niet meer. De hoofdeigenschap van een shock is toch dat ie snel binnenkomt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door SSassen »

Death metal? Keiharde punk rock? :shock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door pappaleo »

Nee update.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ga hier morgen op terugkomen, ik ben nu te moe, ik zal dan mijn keuzes toelichten en de resultaten ervan beschrijven.
Het kan inderdaad beter dan een Hegel, en makkelijk ook, weet ik nu, en voor ook nog veel minder geld dan de H600
Het is in ieder geval geen AudioNet. Het is leuk en lief spul, met een super analoge, warme en vloeiende weergave, iets wat een Hegel in ieder geval niet voor me gaat doen.
Morgen meer!

Voorzetje:
Zoals bekend is mijn Hegel H390 verkocht voor € 3600,-
Ik heb voor € 3970,- een andere set gekocht, dus ik heb € 370,- bij moeten leggen.
Dat is niet veel voor wat ik aan weergave er voor terug heb gekregen.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door VintageHarry »

Rustig aan maar, Olaf, we lezen het morgen wel :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door richard »

VintageHarry schreef: di 24 okt 2023, 20:15
Rustig aan maar, Olaf, we lezen het morgen wel :)
Maar dan zijn wij moe, na een slapeloze nacht van verwachting en spanning.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Shocking update)

Bericht door Kappa7 »

Nog 2 uur en 15 minuten dan is het morgen. Spannend zo.
Plaats reactie