Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door EnjoyProg »

Ik gebruik alleen maar Present 1 omdat ik geen afstandsbediening gebruik. Voor mij heeft het daarom niet zoveel zin om voor een andere ingang een andere present te gebruiken.

Maar zoals ik al zei hij doet het al voor de helft :) Nu nog even begrijpen waarom hij niet automatisch terug schakelt.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door satefan »

Het punt is denk ik dat voor de digitale ingang, wanneer je de KnijpDoos gebruikt, de Slave echt op Slave moet staan en echt andere instellingen nodig heeft dan wanneer je de analoge ingangen gebruikt...hier zijn de presets voor. Je kan de presets nog steeds gebruiken (hoewel je met een preset de plateamp niet kan wisselen van Master naar Slave en vice versa volgens mij), je kan in de Device Manager namelijk ook van preset wisselen. Dat hoeft niet per se via de AB. Maar of het helemaal vlekkeloos/handig gaat werken zo vraag ik me af...

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 30 okt 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door ds23man »

Heeft niks met slave instellingen te maken. Het kan zijn dat je op de RCA een minimaal brommetje of ruis oppikt waardoor hij die ingang actief houdt. Je zou eens kunnen spelen met de signaal detectie gevoeligheidsinstellingen kan zijn dat die ook invloed hebben op de autodetect, zou ik moeten navragen bij de codeklopper. Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door EnjoyProg »

Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.
Klopt, volgens mij had ik ergens gelezen over 10sec ofzo.

Vanavond zal ik de stroom en/of de aansluitingen van de receiver eraf gooien. Dan weet ik zeker dat er geen geluid/brom in zit. Ik heb wel eens eerder geconstateerd dat er een brommetje in de hypex zit door de receiver en door de netwerk switch.

Nog beter is de brom elimineren, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Maar goed eerst eens bovenstaande stap uit voeren en dan verder kijken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door ds23man »

Dan hebben we het lek al boven, ergens een aardlusje.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door EnjoyProg »

Vreemd gisteravond werkte hij weer perfect terwijl ik niets heb veranderd.....Nou ja aan de ene kant blij, maar ik kan erop wachten dat hij het ineens weer niet doet.

Ik denk dat ds23man wel gelijk heeft dat er een ruis of brommetje de ingang actief houd. Signaal detectie aanpassen kan een oplossing zijn, maar beter is nog de bron van het probleem aanpassen. De vraag is dus hoe ontstaat die?

Kan een aardlusje variëren?

Ik heb eerder een ruis willen opsporen toen de hypex nog op +7db stond. Toen was de ruis nog hoorbaar op +/- halve meter van de luidsprekers. Ik heb toen de randaarde van de stekkerdozen afgeplakt, maar dat hielp niet. Alleen als de stekkers eruit waren hielp het (bij de receiver het meest) nu ik de Hypex -8db heb gezet en de receiver 15db harder hoor je de ruis bijna niet meer. Slecht op een paar cm afstand.

Helpt het om de hypex bv nog eens 5db zachter te laten spelen? De receiver en squeezebox hebben nog ruimte over om harder te zetten. Of komt er dan juist meer ruis in, terwijl je die niet hoort omdat de hypex minder output heeft?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door dre »

Ik lees dit nu pas....
Ik had ook brom op de DLCP,een aardedraadje naar een pootje van de DLCP heeft dat opgelost.
Toen ik hem in gebruik nam niets aan de hand,later ineens vervorming/brom.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door ds23man »

De DLCP (RIP) heeft 1 metalen pootje voor de aarding naar de kast. Blijkbaar zat dat niet helemaal lekker en is de weerstand opgelopen met als gevolg brom. Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door EnjoyProg »

Gisteren verder gegaan met kijken waar het probleem zit en ik denk dat het wel aan de hypex ligt.
Ik heb de stekker van de receiver eruit gehaald en alle aansluitingen laten zitten, maar nog steeds pakte de auto detect het niet. Stuk voor stuk alle kabels die naar de receiver gingen eruit gehaald, maar nog geen verbetering. Alleen als ik de kabel naar de analoge input van de hypex eruit haal werkt hij probleemloos. Ook als de receiver nog aan staat.

Ik heb ook nog verschillende kabels geprobeerd naar de hypex, goedkope, maar ook met goede afscherming. Dit geeft geen verschil.

Dus ik denk niet dat er een signaaltje van de receiver naar de hypex gaat door de kabel. Er is iets met de aansluitingen van de Hypex vermoed ik.

Misschien wel zoiets als de ervaring van Dre?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door ds23man »

Je hebt denk ik toch een aardlus. Zijn je plates toevallig op geaard stopcontact aangesloten?
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door EnjoyProg »

Eerst wel, maar nu heb ik de receiver en de hypex-en aangesloten op een ouderwetse stekkerdoos. Niet geaard dus.

Situatie blijft hetzelfde helaas....auto detect werkt alleen als ik de cinch van het analoge gedeelte los haal. Van digitaal terug naar analoog gaat wel perfect.
Gebruikersavatar
monjet
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 22 jan 2014, 16:32

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door monjet »

Geachte Fusion liefhebbers,

Voor degene(n) die via de SPDIF in hun in slaap gesuste Fusion niet meer aan de praat krijgen, anders dan de USB kabel aansluiten en met hun PC HFD de luidspreker moeten opstarten..., het volgende;

Om de Master Slave via SPDIF vanuit slaapstand weer 'wakker' te maken is het een vereiste om in Device Settings van de Master de "Shutdown Powermode" op "Low Power"te zetten i.p.v. "Standbye 0,5W"

Dit voor degene(n) die het (nog) niet hebben kunnen vinden. In voorgaande reacties in dit topic wordt er een heleboel over en vooral omheen geschreven...

Uiteindelijk staat het wel duidelijk in de manual en ik kan beweren dat het werkt in de praktijk!

Succes Peter
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door FredM »

Daar kan dan nog wel een tip bij: zorg voor goede coaxkabel. Na deze vervangen te hebben, reageerde de slave stuk beter op de master! Ook de coax vanaf je digitale bron kan leiden tot een slave die niet reageert bij opstarten.
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door gnl1 »

Als we dan toch bezig zijn; gebruik de meest recente firmware (op dit moment v1.46). Daar is het nodige in verbeterd.
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Ouwebok »

Ik heb een Fusion 252 als sub-versterker voor 2 cornersubs (ieder 4 ohm, Scan-speak 23W's).
Recentelijk was ik de DSP aan het bijstellen, en wilde ik even proberen om de gebruikte 10Hz high-pass even te bypassen. Dat ging niet goed: de versterker ging om de paar seconden in protectie, ook zonder muziek te spelen. Nare ervaring is dat overigens; dat gaat met een geluide-puls...

Ik heb vervolgens de 10Hz high-pass weer enabled, en de versterker werkt weer prima....

Maar: waarom zou die versterker in protection-mode gaan zonder dat high-pass filter?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door John P »

Zit er een DC component in het ingangssignaal?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Shadow »

Waarschijnlijk wel idd, laagfrequent rumble?
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Ouwebok »

Ik weet niet of dat er DC wordt aangevoerd op de ingang; het is een RCA verbinding met mijn dac-pre (Sonnet Audio Morpheus). De woofers staan zonder signaal (met het high pass filter aangezet) prachtig stil in t midden.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Shadow »

Heb je een multimeter? ff op de stand gelijkstroom en kijken of er wat staat?
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door pvanlingen »

Ik zou eerst meten of er "gelijkspanning" op staat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Shadow »

Ja sorry spanning natuurlijk ](*,)
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Bericht door Ouwebok »

pvanlingen schreef: za 21 okt 2023, 1:00
Ik zou eerst meten of er "gelijkspanning" op staat.
Ik meet 0.00V spanning aan de RCA stekker bij de Fusion (pre-amp aan, geen muziek).
Laten we t maar voor wat t is, wanneer er geen andere mogelijke verklaringen zijn. Een <10Hz ‘rumblefilter’ kan sowieso geen kwaad.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”