Maar zoals ik al zei hij doet het al voor de helft
Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Ik gebruik alleen maar Present 1 omdat ik geen afstandsbediening gebruik. Voor mij heeft het daarom niet zoveel zin om voor een andere ingang een andere present te gebruiken.
Maar zoals ik al zei hij doet het al voor de helft
Nu nog even begrijpen waarom hij niet automatisch terug schakelt.
Maar zoals ik al zei hij doet het al voor de helft
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Het punt is denk ik dat voor de digitale ingang, wanneer je de KnijpDoos gebruikt, de Slave echt op Slave moet staan en echt andere instellingen nodig heeft dan wanneer je de analoge ingangen gebruikt...hier zijn de presets voor. Je kan de presets nog steeds gebruiken (hoewel je met een preset de plateamp niet kan wisselen van Master naar Slave en vice versa volgens mij), je kan in de Device Manager namelijk ook van preset wisselen. Dat hoeft niet per se via de AB. Maar of het helemaal vlekkeloos/handig gaat werken zo vraag ik me af...
Satefan
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 30 okt 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Heeft niks met slave instellingen te maken. Het kan zijn dat je op de RCA een minimaal brommetje of ruis oppikt waardoor hij die ingang actief houdt. Je zou eens kunnen spelen met de signaal detectie gevoeligheidsinstellingen kan zijn dat die ook invloed hebben op de autodetect, zou ik moeten navragen bij de codeklopper. Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Klopt, volgens mij had ik ergens gelezen over 10sec ofzo.Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.
Vanavond zal ik de stroom en/of de aansluitingen van de receiver eraf gooien. Dan weet ik zeker dat er geen geluid/brom in zit. Ik heb wel eens eerder geconstateerd dat er een brommetje in de hypex zit door de receiver en door de netwerk switch.
Nog beter is de brom elimineren, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Maar goed eerst eens bovenstaande stap uit voeren en dan verder kijken.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Vreemd gisteravond werkte hij weer perfect terwijl ik niets heb veranderd.....Nou ja aan de ene kant blij, maar ik kan erop wachten dat hij het ineens weer niet doet.
Ik denk dat ds23man wel gelijk heeft dat er een ruis of brommetje de ingang actief houd. Signaal detectie aanpassen kan een oplossing zijn, maar beter is nog de bron van het probleem aanpassen. De vraag is dus hoe ontstaat die?
Kan een aardlusje variëren?
Ik heb eerder een ruis willen opsporen toen de hypex nog op +7db stond. Toen was de ruis nog hoorbaar op +/- halve meter van de luidsprekers. Ik heb toen de randaarde van de stekkerdozen afgeplakt, maar dat hielp niet. Alleen als de stekkers eruit waren hielp het (bij de receiver het meest) nu ik de Hypex -8db heb gezet en de receiver 15db harder hoor je de ruis bijna niet meer. Slecht op een paar cm afstand.
Helpt het om de hypex bv nog eens 5db zachter te laten spelen? De receiver en squeezebox hebben nog ruimte over om harder te zetten. Of komt er dan juist meer ruis in, terwijl je die niet hoort omdat de hypex minder output heeft?
Ik denk dat ds23man wel gelijk heeft dat er een ruis of brommetje de ingang actief houd. Signaal detectie aanpassen kan een oplossing zijn, maar beter is nog de bron van het probleem aanpassen. De vraag is dus hoe ontstaat die?
Kan een aardlusje variëren?
Ik heb eerder een ruis willen opsporen toen de hypex nog op +7db stond. Toen was de ruis nog hoorbaar op +/- halve meter van de luidsprekers. Ik heb toen de randaarde van de stekkerdozen afgeplakt, maar dat hielp niet. Alleen als de stekkers eruit waren hielp het (bij de receiver het meest) nu ik de Hypex -8db heb gezet en de receiver 15db harder hoor je de ruis bijna niet meer. Slecht op een paar cm afstand.
Helpt het om de hypex bv nog eens 5db zachter te laten spelen? De receiver en squeezebox hebben nog ruimte over om harder te zetten. Of komt er dan juist meer ruis in, terwijl je die niet hoort omdat de hypex minder output heeft?
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Ik lees dit nu pas....
Ik had ook brom op de DLCP,een aardedraadje naar een pootje van de DLCP heeft dat opgelost.
Toen ik hem in gebruik nam niets aan de hand,later ineens vervorming/brom.
Ik had ook brom op de DLCP,een aardedraadje naar een pootje van de DLCP heeft dat opgelost.
Toen ik hem in gebruik nam niets aan de hand,later ineens vervorming/brom.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
De DLCP (RIP) heeft 1 metalen pootje voor de aarding naar de kast. Blijkbaar zat dat niet helemaal lekker en is de weerstand opgelopen met als gevolg brom. Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Gisteren verder gegaan met kijken waar het probleem zit en ik denk dat het wel aan de hypex ligt.
Ik heb de stekker van de receiver eruit gehaald en alle aansluitingen laten zitten, maar nog steeds pakte de auto detect het niet. Stuk voor stuk alle kabels die naar de receiver gingen eruit gehaald, maar nog geen verbetering. Alleen als ik de kabel naar de analoge input van de hypex eruit haal werkt hij probleemloos. Ook als de receiver nog aan staat.
Ik heb ook nog verschillende kabels geprobeerd naar de hypex, goedkope, maar ook met goede afscherming. Dit geeft geen verschil.
Dus ik denk niet dat er een signaaltje van de receiver naar de hypex gaat door de kabel. Er is iets met de aansluitingen van de Hypex vermoed ik.
Misschien wel zoiets als de ervaring van Dre?
Ik heb de stekker van de receiver eruit gehaald en alle aansluitingen laten zitten, maar nog steeds pakte de auto detect het niet. Stuk voor stuk alle kabels die naar de receiver gingen eruit gehaald, maar nog geen verbetering. Alleen als ik de kabel naar de analoge input van de hypex eruit haal werkt hij probleemloos. Ook als de receiver nog aan staat.
Ik heb ook nog verschillende kabels geprobeerd naar de hypex, goedkope, maar ook met goede afscherming. Dit geeft geen verschil.
Dus ik denk niet dat er een signaaltje van de receiver naar de hypex gaat door de kabel. Er is iets met de aansluitingen van de Hypex vermoed ik.
Misschien wel zoiets als de ervaring van Dre?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Je hebt denk ik toch een aardlus. Zijn je plates toevallig op geaard stopcontact aangesloten?
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Eerst wel, maar nu heb ik de receiver en de hypex-en aangesloten op een ouderwetse stekkerdoos. Niet geaard dus.
Situatie blijft hetzelfde helaas....auto detect werkt alleen als ik de cinch van het analoge gedeelte los haal. Van digitaal terug naar analoog gaat wel perfect.
Situatie blijft hetzelfde helaas....auto detect werkt alleen als ik de cinch van het analoge gedeelte los haal. Van digitaal terug naar analoog gaat wel perfect.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Geachte Fusion liefhebbers,
Voor degene(n) die via de SPDIF in hun in slaap gesuste Fusion niet meer aan de praat krijgen, anders dan de USB kabel aansluiten en met hun PC HFD de luidspreker moeten opstarten..., het volgende;
Om de Master Slave via SPDIF vanuit slaapstand weer 'wakker' te maken is het een vereiste om in Device Settings van de Master de "Shutdown Powermode" op "Low Power"te zetten i.p.v. "Standbye 0,5W"
Dit voor degene(n) die het (nog) niet hebben kunnen vinden. In voorgaande reacties in dit topic wordt er een heleboel over en vooral omheen geschreven...
Uiteindelijk staat het wel duidelijk in de manual en ik kan beweren dat het werkt in de praktijk!
Succes Peter
Voor degene(n) die via de SPDIF in hun in slaap gesuste Fusion niet meer aan de praat krijgen, anders dan de USB kabel aansluiten en met hun PC HFD de luidspreker moeten opstarten..., het volgende;
Om de Master Slave via SPDIF vanuit slaapstand weer 'wakker' te maken is het een vereiste om in Device Settings van de Master de "Shutdown Powermode" op "Low Power"te zetten i.p.v. "Standbye 0,5W"
Dit voor degene(n) die het (nog) niet hebben kunnen vinden. In voorgaande reacties in dit topic wordt er een heleboel over en vooral omheen geschreven...
Uiteindelijk staat het wel duidelijk in de manual en ik kan beweren dat het werkt in de praktijk!
Succes Peter
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Daar kan dan nog wel een tip bij: zorg voor goede coaxkabel. Na deze vervangen te hebben, reageerde de slave stuk beter op de master! Ook de coax vanaf je digitale bron kan leiden tot een slave die niet reageert bij opstarten.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Als we dan toch bezig zijn; gebruik de meest recente firmware (op dit moment v1.46). Daar is het nodige in verbeterd.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Ik heb een Fusion 252 als sub-versterker voor 2 cornersubs (ieder 4 ohm, Scan-speak 23W's).
Recentelijk was ik de DSP aan het bijstellen, en wilde ik even proberen om de gebruikte 10Hz high-pass even te bypassen. Dat ging niet goed: de versterker ging om de paar seconden in protectie, ook zonder muziek te spelen. Nare ervaring is dat overigens; dat gaat met een geluide-puls...
Ik heb vervolgens de 10Hz high-pass weer enabled, en de versterker werkt weer prima....
Maar: waarom zou die versterker in protection-mode gaan zonder dat high-pass filter?
Recentelijk was ik de DSP aan het bijstellen, en wilde ik even proberen om de gebruikte 10Hz high-pass even te bypassen. Dat ging niet goed: de versterker ging om de paar seconden in protectie, ook zonder muziek te spelen. Nare ervaring is dat overigens; dat gaat met een geluide-puls...
Ik heb vervolgens de 10Hz high-pass weer enabled, en de versterker werkt weer prima....
Maar: waarom zou die versterker in protection-mode gaan zonder dat high-pass filter?
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Ik weet niet of dat er DC wordt aangevoerd op de ingang; het is een RCA verbinding met mijn dac-pre (Sonnet Audio Morpheus). De woofers staan zonder signaal (met het high pass filter aangezet) prachtig stil in t midden.
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Heb je een multimeter? ff op de stand gelijkstroom en kijken of er wat staat?
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Ik meet 0.00V spanning aan de RCA stekker bij de Fusion (pre-amp aan, geen muziek).
Laten we t maar voor wat t is, wanneer er geen andere mogelijke verklaringen zijn. Een <10Hz ‘rumblefilter’ kan sowieso geen kwaad.
