Dutch Audio Event
Moderator: Beheerdersteam
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Dutch Audio Event
Maak ik eens een keer een opmerking, komen er gelijk een hoop niet serieuze reacties.
Re: Dutch Audio Event
Is niet scheef.
Het is bij de organisatie van beurzen niet ongebruikelijk dat slechts een partij de exclusieve rechten krijgt om tijdens de beurs te mogen verkopen.
Zo'n verkoop- of retailpartner heeft daar de organisatie dik voor betaald of andere diensten geleverd. Het is dus niet vreemd dat deze niet blij is als anderen ook gaan verkopen.
Re: Dutch Audio Event
Toch wel,FR_Aad schreef: ↑vr 06 okt 2023, 15:00Is niet scheef.
Het is bij de organisatie van beurzen niet ongebruikelijk dat slechts een partij de exclusieve rechten krijgt om tijdens de beurs te mogen verkopen.
Zo'n verkoop- of retailpartner heeft daar de organisatie dik voor betaald of andere diensten geleverd. Het is dus niet vreemd dat deze niet blij is als anderen ook gaan verkopen.
Het probleem is namelijk dat de DAE eigenlijk een dealer show is waar gee handel gedreven wordt.
Dat was dan ook gelijk het probleem dat een aantal importeurs hadden met merken als bvb. Daudio die wel kunnen verkopen op de beurs.
Dat is nu dus opgelost door een apart fabrikanten paviljoen in te stellen.
Dat heeft dus niets met exclusive rechten te maken.
Zie hier de oorsprong van het VDH verhaal.
https://www.high-endforum.nl/topic/1717 ... ent-556418
Re: Dutch Audio Event
Eigenlijk wel een gezeur zo zeg. Is toch uiteindelijk niet veel anders dan een huishoudbeurs voor heren?
Re: Dutch Audio Event
Probleem ligt helemaal niet bij bedrijven als mijn bedrijf daudio, daar klaagt niemand over. Wij proberen ons eigen product in de belangstelling te brengen dat is een normale gang van zaken. Het probleem wordt veroorzaakt door bedrijven die grof en in grote aantallen onder de prijs voorraad aan het verkopen zijn met producten van distributeurs die ook op de show staan.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Nu volg ik het helemaal niet meer. Dat zijn dus eigenlijk de wederverkopers. Normaliter is het ook niet de bedoeling dat distributeurs onder de wederverkopers door aan de consument verkopen. Maar ja, we leven niet meer anno 1970 toen er nog een strikte scheiding was tussen wederverkoper en distributeur en we nog geen EU hadden maar een ECU.
Re: Dutch Audio Event
Gelukkig maar.jeroen_d schreef: ↑za 07 okt 2023, 1:15Probleem ligt helemaal niet bij bedrijven als mijn bedrijf daudio, daar klaagt niemand over. Wij proberen ons eigen product in de belangstelling te brengen dat is een normale gang van zaken. Het probleem wordt veroorzaakt door bedrijven die grof en in grote aantallen onder de prijs voorraad aan het verkopen zijn met producten van distributeurs die ook op de show staan.
Ik ben in elk geval blij dat het allemaal goed gekomen is.
helaas kan ik dit jaar niet langs komen van wege de gezondheid maar in elk geval een goede beurs gewenst.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
Zoals we van ze gewend zijn!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Ook weer thuis van een dagje DAE. Beetje bijpraten, van goede muziek genieten, op goede en minder goed sets en ruimtes. Gewoon lekker een dagje chill.
Wmb de top3, waarbij ik de kanttekening moet geven dat ik me afvraag of we alles gezien hebben
Waren er om 10:00 en moesten om 15:30 er vandoor, koffie en lunch was ook belangrijk
Magico, fantastisch, daar blijf je hangen. Hebben er rock gehoord, zang, elektro, het klinkt allemaal even goed, mooi stereobeeld en alles klopt. Geen poespas, referentiemateriaal.
Wmb de top3, waarbij ik de kanttekening moet geven dat ik me afvraag of we alles gezien hebben
Magico, fantastisch, daar blijf je hangen. Hebben er rock gehoord, zang, elektro, het klinkt allemaal even goed, mooi stereobeeld en alles klopt. Geen poespas, referentiemateriaal.
Re: Dutch Audio Event
Die set van Daudio had ik wel graag willen horen, want ik erg onder de indruk van wat ze afgelopen jaar neer wisten te zetten. Maar helaas lukt het me dit jaar niet om er bij te zijn. Misschien volgend jaar.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Dutch Audio Event
Het was weer een mooie dag, veel gezien en gehoord.
Voor mijn was de set van T+A de winnaar, maar daar moet bij gezegd worden dat ik helaas niet alles heb kunnen beluisteren, met mijn lichamelijke beperkingen zijn er helaas grenzen aan wat ik op één dag af weet te lopen en te zitten.
Verder vond ik de luidsprekers van Sonus Faber nogal een anticlimax, er kwam geluid vanaf, maar daar was het dan wel mee gezegd, ze blinken nergens in uit en het geluid komt nooit los van de luidsprekers, dat was jammer,
Sonus Faber had dit jaar alleen de minder hoog geplaatste luidsprekers staan, ik weet dat de duurdere lijnen van hun wel erg goed zijn.
Wharfedale had een paar luidsprekers op een rijtje staan, niets was aangesloten, geen luisterruimte en geen demonstraties, dus die hadden zich de moeite net zo goed kunnen besparen.
Wel is het dan een genoegdoening om thuis de muziek weer aan te slingeren en te kunnen concluderen dat ik echt niets te kort kom.
Presteert de T+A set op een hoger niveau? ja! maar die set is 5 keer zo duur en dan mag dat, het verschil in prestaties is geen 5 keer.
Er waren ook genoeg sets die ook belangrijk kostbaarder waren dan de mijne maar niet in de buurt kwamen bij wat ik thuis hoor.
Het is altijd leuk een leerzaam om nieuwe en andere dingen te ontdekken, en tegelijkertijd te constateren dat de audio thuis gewoon dik voor elkaar is.
Voor mijn was de set van T+A de winnaar, maar daar moet bij gezegd worden dat ik helaas niet alles heb kunnen beluisteren, met mijn lichamelijke beperkingen zijn er helaas grenzen aan wat ik op één dag af weet te lopen en te zitten.
Verder vond ik de luidsprekers van Sonus Faber nogal een anticlimax, er kwam geluid vanaf, maar daar was het dan wel mee gezegd, ze blinken nergens in uit en het geluid komt nooit los van de luidsprekers, dat was jammer,
Sonus Faber had dit jaar alleen de minder hoog geplaatste luidsprekers staan, ik weet dat de duurdere lijnen van hun wel erg goed zijn.
Wharfedale had een paar luidsprekers op een rijtje staan, niets was aangesloten, geen luisterruimte en geen demonstraties, dus die hadden zich de moeite net zo goed kunnen besparen.
Wel is het dan een genoegdoening om thuis de muziek weer aan te slingeren en te kunnen concluderen dat ik echt niets te kort kom.
Presteert de T+A set op een hoger niveau? ja! maar die set is 5 keer zo duur en dan mag dat, het verschil in prestaties is geen 5 keer.
Er waren ook genoeg sets die ook belangrijk kostbaarder waren dan de mijne maar niet in de buurt kwamen bij wat ik thuis hoor.
Het is altijd leuk een leerzaam om nieuwe en andere dingen te ontdekken, en tegelijkertijd te constateren dat de audio thuis gewoon dik voor elkaar is.
Re: Dutch Audio Event
Sonus Faber viel mij vorig jaar in negatieve zin ook op, hebben gewoon hun ruimte niet voor elkaar en denken dat als ze maar wat neer gooien in een kamer dat iedereen dan wel happend naar adem op de grond valt. Net als Barry had ik vorig jaar een voorkeur voor Magico en voor mij was Wilson / Audio Research de set van de dag.
Re: Dutch Audio Event
Ik was met name benieuwd naar de Kii Seven, maar deze waren strak tegen de achterwand geplaatst, misschien voor meer laag, maar miste daardoor voor mij alle diepte in het beeld. Wel mooie stereo breedte en hoogte. Qua klank kon het mij ook niet echt pakken. Magico prima inderdaad, Daudio erg fraai, de Mu2 streamer + DAC ook een snoepje, wel 18K helaas. Verder weinig wereldschokkends gezien eigenlijk. De Boressen M3 heb ik wat langer naar geluisterd, hier draaide men ook bijzondere muziek, hele dure alles vreters, prijskaartje 250k voor alleen 2 speakers:
https://audiogroupdenmark.com/product/boerresen-m3/
https://audiogroupdenmark.com/product/boerresen-m3/
Re: Dutch Audio Event
Kon de Lyngdorf wel pruimen, wat mij betreft ook de enige die overeind bleef als er groot orkestwerk (symfonisch) gespeeld werd. Misschien ook wel door het forse maatje van deze line-arrays hoe dan het geluid op je af komt. Verder opvallend vaak dezelfde demo muziek, in casu Anette Askvik - Liberty. Die OB’s bij Audiophool….heb ik die niet eens in Hengelo gezien? Het geklets/rumoer in de T+A kamer overstemde de speakers. Die Aziatische dame in zelfbouw hot-pants????? Bij Estelon dacht ik dat er van die hoverboards achter de speakers lagen maar het bleken arm dikke kabels te zijn door ronde cable risers gestoken. Grote dotmatrix displays zoals o.a. bij Aavik is de nieuwe trend? Een snicker reep uit de automaat voor 1,25 leek mee te vallen tot ik hem in mijn handen had en het formaat zag. Bij Ryke was gehoorbescherming geen overbodige luxe. En tsjonge tsjonge wat dragen sommigen toch een putlucht bij zich van zweet en andere dingen waar ik niet aan wil denken.
Conclusie: weer vreselijk tevreden met mijn eigen, zelfbouw, speakers.
Conclusie: weer vreselijk tevreden met mijn eigen, zelfbouw, speakers.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Zelfbouw hot-pants? Fotootje?
Overigens bekend gevoel dat je plots meer dan erg tevreden bent na zo’n show bezoek…
Overigens bekend gevoel dat je plots meer dan erg tevreden bent na zo’n show bezoek…
Re: Dutch Audio Event
Haha, die dame heeft indruk gemaakt! Iemand nog wat gekocht bij de haringkar?
Re: Dutch Audio Event
Foto? Beter van niet! Heb nu al moeite om haar van het netvlies te krijgen. Laat ik het zo zeggen: ze was er niet echt het typ voor qua leeftijd en lichaamsbouw.Leeuwarden schreef: ↑zo 08 okt 2023, 16:06Zelfbouw hot-pants? Fotootje?
Overigens bekend gevoel dat je plots meer dan erg tevreden bent na zo’n show bezoek…
Re: Dutch Audio Event
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Positief type toch, maar kan ze ook koken, stofzuigen, de was doen etc?
https://www.facebook.com/DutchAudioEven ... 254716630/
https://www.facebook.com/DutchAudioEven ... 254716630/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Wat mij opviel bij die Lyngdorf line arrays was de enorme bundeling, zou daar hier thuis echt wel moeite mee hebben. We liepen van achter de kamer in, je hoort direct de enorme verandering in geluid als je je door de kamer begeeft. Eenmaal op en stoel zittend ging het wel, maar overtuigend vond ik het nog steeds niet. Qua looks ja, geluid, blijft moeilijk.hsmeets schreef: ↑zo 08 okt 2023, 15:55Kon de Lyngdorf wel pruimen, wat mij betreft ook de enige die overeind bleef als er groot orkestwerk (symfonisch) gespeeld werd. Misschien ook wel door het forse maatje van deze line-arrays hoe dan het geluid op je af komt. Verder opvallend vaak dezelfde demo muziek, in casu Anette Askvik - Liberty. Die OB’s bij Audiophool….heb ik die niet eens in Hengelo gezien? Het geklets/rumoer in de T+A kamer overstemde de speakers. Die Aziatische dame in zelfbouw hot-pants????? Bij Estelon dacht ik dat er van die hoverboards achter de speakers lagen maar het bleken arm dikke kabels te zijn door ronde cable risers gestoken. Grote dotmatrix displays zoals o.a. bij Aavik is de nieuwe trend? Een snicker reep uit de automaat voor 1,25 leek mee te vallen tot ik hem in mijn handen had en het formaat zag. Bij Ryke was gehoorbescherming geen overbodige luxe. En tsjonge tsjonge wat dragen sommigen toch een putlucht bij zich van zweet en andere dingen waar ik niet aan wil denken.
Conclusie: weer vreselijk tevreden met mijn eigen, zelfbouw, speakers.
Audiophool, Hans komt ook uit het dorp hier en heeft inderdaad met die OB's bij mij op de luisterdag in Hengelo al eens een demo gegeven, 2x dacht ik, goed opgemerkt. Hij heeft nu commerciele aspiraties en staat (stond inmiddels) voor het eerst op DAE. Klonk verder prima, kamer wat klein voor de forse speakers, maar als demo wel geslaagd denk ik.
